קבוצת Trafigura הזמינה אלפי טונות של אבץ ממחסני בורסת המתכות של לונדון, מה שגרם לעלייה במחירים, לפי אנשים שמכירים את הנושא.
ההזמנות למשיכת אבץ ממחסנים המפוקחים על ידי הבורסה זינקו ב-97,225 טון ביומיים האחרונים, הקפיצה הגדולה ביותר מזה יותר מעשור. המהלך משאיר פחות מלאי זמין לקונים אחרים, ועזר בבסיס עלייה במחירים מאז יום שני.
Trafigura – שמנהלת כמה מפעלי התכה של אבץ והיא אחת הסוחרים והיצרנים הגדולים בעולם של המתכת – עמדה מאחורי ההזמנות, אמרו האנשים, שביקשו לא להזדהות בשל האופי הרגיש מבחינה מסחרית של הנושא.
דוברי Trafigura ו-LME סירבו להגיב.
בעוד שההזמנות הן הגדולות ביותר שנראו בשוק האבץ מזה שנים, סוחרים פיזיים כמו Trafigura מושכים באופן שגרתי כמויות גדולות ממחסני LME ממגוון סיבות. לפעמים מתכת נשלחת ליצרנים בתגובה לעלייה בביקוש ולמחסור בהיצע, או פשוט מועברת למקומות אחסון זולים יותר במקומות אחרים.
הביקוש בשוק הבסיסי נותר מאופק, אך החששות לגבי ההיצע גוברים כאשר תעשיית התכת האבץ העולמית מתמודדת עם ירידה חדה במרווחים התפעוליים. דמי העיבוד ששולמו למפעלי היתוך עבור עלויות הפיכת עפרות למתכת מזוקקת ירדו בחדות השנה, מה שמעלה את הסיכון שחלק מהמפעלים יצטרכו לצמצם את התפוקה.
נפח האבץ המוחזק במחסני LME התאושש בחדות מרמות נמוכות קריטיות שנראו בתחילת 2023, עם הר מלאי שהצטבר בסינגפור במהלך ירידה בביקוש לחומר לייצור הפלדה. חלק גדול מהמתכת הזו נמסר על ידי טרפיגורה, בלומברג דיווח בעבר.
מנתוני הבורסה עולה כי גוף בודד רכש יותר ממחצית מהמלאי הזמינים ברשת המחסנים של LME.
עם נפח גדול של מלאי שהוגדר לעזוב את המערכת, מלאי האבץ שנותר זמין לקונים אחרים ירד לשפל של שנה אחת של 154,125 טון ביום רביעי.
אבץ עלה ב-1.8% ל-3,129.50 דולר לטון נכון לשעה 16:30 שעון מקומי ב-LME, והביא את העליות שלו השבוע ל-5.5%.