מיינט הרצליה

Rio Tinto, Green Lithium לפיתוח שרשרת אספקת הליתיום של אירופה

ענקית הכרייה ריו טינטו (ASX, LON, NYSE: RIO) ומפתחת בתי הזיקוק בבריטניה Green Lithium שותפות להקמת שרשרת אספקת ליתיום מקצה לקצה שמטרתה לתמוך בתעשיות הרכב והייצור של בריטניה והאיחוד האירופי.

"על ידי בניית בתי הזיקוק שלנו, נאיץ את האימוץ של EVs ואחסון אנרגיה בר קיימא באמצעות אספקה ​​מוגברת של כימיקלים דלי פחמן ברמת סוללה", אמר שון סרג'נט, מנכ"ל Green Lithium, ביום שלישי.

השותפות ממצבת הן את ריו טינטו והן את ליתיום ירוק כדי ליהנות מהביקוש הגובר למתכות לרכב חשמלי (EV). זה גם מתיישב עם המטרה ההדדית שלהם לתמוך במאמצי שחרור פחמן ולתת מענה לצורך הגובר במקורות לחומרי סוללה ברי קיימא.

התוכנית השאפתנית של גרין ליתיום לבנות ולהפעיל בית זיקוק ליתיום בקנה מידה גדול בטיסייד, אנגליה, היא עמוד השדרה של השותפות שהוכרזה.

התוכנית השאפתנית של גרין ליתיום לבנות ולהפעיל בית זיקוק ליתיום בקנה מידה גדול בטיסייד, אנגליה, היא עמוד השדרה של השותפות שהוכרזה. המתקן ייצר כימיקלים ליתיום בטוהר גבוה הן עבור בריטניה והן בשווקי האיחוד האירופי, תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת המיועדת לעיבוד דל פחמן וידידותי לסביבה של תרכיז ספודומן.

הביקוש הגואה של אירופה למתכות סוללות עומד בניגוד להיעדר יכולות זיקוק ליתיום מקומיות. שרשרת האספקה ​​נשלטת בעיקר על ידי חברות סיניות, מה שמדגיש את החשיבות האסטרטגית של ליתיום ירוק ומאמציה של ריו.

שרה ג'ונס שרה ג'ונס, שרת התעשייה ושחרור הפחמן של בריטניה, שיבחה את השותפות, והדגישה את הפוטנציאל שלה לחזק את הכלכלה המקומית ואת שרשרת האספקה ​​הקריטית של מינרלים בבריטניה. "זה לא רק יתמוך בעבודות מיומנות גבוהות בצפון מזרח, אלא גם יגביר את שרשרת האספקה ​​הקריטית של המינרלים שלנו כשאנחנו ממשיכים לבנות עתיד נקי וירוק יותר לתעשיית הרכב שלנו ולהניע את המשימה שלנו לאפס נטו", אמר ג'ונס.

מגיע ברחבי אירופה

ריו טינטו הגבירה לאחרונה את המאמצים להחיות את פרויקט הליתיום שלה ג'אדאר בסרביה, לאחר שלילת רישיון הכרייה שלה בשנת 2022. המקומיים ערכו הפגנות מסיביות ונרחבות נגד המכרה המוצע על רקע דאגות סביבתיות

הכורה השני בגודלו בעולם דוחף מאז לחדש את העבודה על הפרויקט, שצפוי להיות המכרה הגדול באירופה של מתכת הסוללה. סרביה החזירה ביולי את הרישיון של ריו טינטו לפתח אותו, אך הכורה יצטרך להשיג אישורים כדי לעבור לייצור באתר.

עם ייצור צפוי של 58,000 טונות של ליתיום קרבונט מעודן בדרגת סוללה בשנה, ג'דר יכולה לספק מספיק ליתיום כדי להניע מיליון כלי רכב חשמליים ולספק 90% מצרכי הליתיום הנוכחיים של אירופה.

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן