מומבאי
: House of Abhinandan Lodha (Hoabl) משיקה את עסקי הנדל"ן האנכיים שלה במומבאי, עם דגש כפול במותרות ובדיור בר השגה. עם זאת, שאיפות המותג החדש נמשכות הרבה מעבר להון הפיננסי.
"עבור העסק האנכי שלנו, בומביי (מומבאי) הוא המוקד. עם זאת, הצמיחה תגיע לא פחות ממומבאי מבפנים. איננו יכולים לסמוך רק על שוק אחד, ויהיה לנו דברים לעשות מחוץ לשוק זה במהלך 12 החודשים הקרובים," אבהיננדן לודהא, יו"ר הובאבל וישות קבוצתית אבהיננדנואן (לודהחה מוקדם יותר).
Hoabl מפעילה פאן-הודו בערים כמו Alibaug, Anjarle, Dapoli, GoA, Neral and Ayodhya, בטענה למנהיגות בעסקי הקרקעות המותג.
החברה מחזיקה גם בחבילות קרקעות ב Vrindavan, Amritsar ו- Nagpur, בין ערים אחרות. Hoabl מצפה להרחיב את ההתפתחות האנכית גם בערים אלה, במהלך 12 החודשים הקרובים.
קרא גם: כיצד שינה פירוג'שה גודריי
"בשווקים שבהם הכל כבר התגלה והחדשנות מוגבלת, זה לא מתאים לנו טבעיים."
לאחר בניית הכוח התפעולי הדרוש, אזורי הצמיחה העתידיים כוללים לוגיסטיקה, אחסנה תעשייתית ודיור להשכרה, אמר Lodha מוקדם יותר במאי.
"ראשית, רצינו שהמותג Hoabl יעמוד על משהו משמעותי. אבל אנו רואים לוגיסטיקה, אחסנה תעשייתית ודיור להשכרה כתוספים טבעיים. מתי ואיך אנו נכנסים אליהם יהיו תלויים בהזדמנויות, אך נחקור כל דבר שקשור לאדמה."
המוקד הראשון של Hoabl, שנוסד בשנת 2020, היה שוק היבשה המקוטע, שנראה מזמן כמסוכן עבור קונים ממוצעים. "פתרנו את ארבעת האתגרים העיקריים שהחזיקו את הקטע הזה. ברגע שזה קרה, הקטגוריה נפתחה בגדול", הסביר לודהא.
סיבה אחת להתחיל עם קטע אחד הייתה לבנות מותג עצמאי. Barred להשתמש במותג Lodha לאחר התנחלות משפחתית מוקדם יותר בשנת 2025.
מוקדם יותר השבוע דיווחה כי ההחלטה הגיעה בתשעה מפגשי גישור עם שופט בית המשפט העליון בדימוס השופט רוואן רוונדרן, שמונה כמגשר על ידי בית המשפט הגבוה בבומבי.
"פגישה עם השופט רבינדרן לימדה אותי שחשיבה ברורה וגישה פשוטה יכולים לפתור בעיות שנראות מורכבות בהתחלה", אמר.
זה אילץ אותו להתחיל רענן עם Hoabl, ללא הכרת המותג שהיה לו פעם. "התגובה הצרכנית שאנו רואים עכשיו לא הייתה באה אם הייתי משיקה מוקדם מדי בלי לבנות מותג משלנו", אמר.
קרא גם: פריימר מנטה: מדוע השקעות PE בנדל"ן נופלות בהודו?
לודהא מצפה להשוואה למשרד המשפחתי לשעבר שלו, אך מתעקש שהאבל הוא שונה – ליימר, מהיר יותר ורחב יותר בהישג יד גיאוגרפי. "גם אם יש שם משפחה משותף, הבטחת המותג שונה לחלוטין. עם הזמן, הצרכנים ימצאו לכיוון זה שמתאים לערכים שלהם", אמר.
לעת עתה, ההימור הגדול הוא במומבאי
Abhinandan Lodha, המתמודד החדש ביותר בשוק הפיתוח האנכי של מומבאי, מתווה כעת דרך עצמו תחת הכרזה שלו. כניסתו לבניינים אנכיים תואמת מגמה רחבה יותר של בונים גדולים כמו יוקרה מבוססת בנגלור ו- DLF מבוסס גורוגרם מתרחבים יותר ויותר לחלל הנדל"ן במומבאי.
במשך 4-6 החודשים הבאים, המוקד יישאר במומבאי-שוק מורכב ועתיר הון. האסטרטגיה שלו מכוונת לדיור בר השגה בפריפריות של מומבאי, כמו נאיגון, וגם פרויקט מגורים ליד גירגאון צ'ובפטי בדרום מומבאי.
"ב -3-4 החודשים הבאים, אנו ממלאים כמה הבטחות מרכזיות. לאחר ההשקה האנכית הראשונה שלנו, אנו נתווה ארבע בעיות שאנו מתכוונים לפתור איתה – איך אנו מתכננים לעשות את זה, ומדוע זה משנה. זה יניע נפחים משמעותיים," אמר.
"אנו רואים נדל"ן כמו מפעל. טובין צריכים להמשיך לנוע; זה לא נכס סטטי. אם נוכל לספק 20-30% שוליים בשני קצות הספקטרום, זו תוצאה חזקה."
הוא עומד בפני אתגר קשה: להתחרות עם שחקנים מבוססים, כולל משרד קרוביו – מפתחי מקרוטק או קבוצת Lodha, באחד ממגזרי הנדל"ן התחרותיים ביותר בהודו.
אנוג 'פורי, יו"ר קבוצת אנארוק, אמר כי הגיאוגרפיה הייחודית של מומבאי – שהועברה על ידי הים משלושה צדדים – מגבילה את התרחבותו הגופנית, מה שהופך את הצמיחה האנכית והתפתחותה צפונה לכיוונים היחידים.
"בניגוד לערים הודיות אחרות שיכולות להתרחב כלפי חוץ לכל הכיוונים, הצמיחה של מומבאי מוגבלת. ההתפתחות כאן היא למעשה לינארית – עוברת מהדרום לכיוון הפרברים הצפוניים, ואנכית כלפי מעלה", אמר.
קרא גם: דמיון למציאותי: כיצד השתנו שמות פרויקטים של נדל"ן
למרות המגבלות הללו, פורי מאמין שיש עדיין הזדמנות רבה לשחקנים חדשים. "מומבאי מספיק גדול. דרום מומבאי לבדו נמשך בערך 157 קמ"ר, ומומבאי רבתי מכסה מעל 437 קמ"ר. יש מקום משמעותי לצמיחה. אבל עבור מתמודדים חדשים שיצליחו, במיוחד אלה שלא יתחילו בפרויקטים של פיתוח מחדש, הם חייבים להיות בעלי הבנה עמוקה של מה שמונע את השוק הזה," אמר.
למרות עליית האינטרס של המשקיעים, Lodha לא ממהר לגייס הון ברמת חברת האחזקות, אך יראה לגייס מימון פרטי תוך 12-18 חודשים לאחר הקמת קרקע.