מיינט הרצליה

תרשים: 20 יצרני הרכב המובילים על ידי הוצאות מתכת סוללות

2024 הייתה שנה שוברת שיא לתעשיית הרכב החשמלי העולמי. בסך הכל נוספו 865.5 ג'יגה -וואט למכונית החשמלית PARC, הרחבה של 171.8 ג'יגה -וואט, או 25% לעומת השנה שקדמה לה.

הסוללות של כלי רכב חשמליים, כולל פלאגין והיברידים קונבנציונליים, שנמכרו ברחבי העולם במהלך 2024 הכילו 1.76 מיליון טונות משולבים של גרפיט, LCE (שוויון ליתיום קרבונט), ניקל, קובלט ומנגן, צמיחה של GWH ומונחי מכירת יחידה. קחו בחשבון שמדובר בטונות המותקנות בטרמינל והייצור הראשוני הנדרש גבוה משמעותית.

כמעט שליש מכל קיבולת הסוללה של הנוסעים EV, ומתכות סוללות מסקירות, שנפרסו מאז הופעת התעשייה התגלגלו לכבישים בשנה שעברה בלבד. אדמס מודיעין, חברת מחקר שרשרת אספקה ​​EV מבוססת טורונטו, צופה כי 2025 תהיה השנה הראשונה יותר משעות טרה-וואט יתווספו לכבישים המהירים של הגלובוס.

זה מבשר היטב עבור יצרני מתכות סוללות, אך בהיעדר התאוששות מחירים, גודל השוק במונחי דולר יישאר הרבה מתחת לשיא השנתי של 2022 של יותר מ -30 מיליארד דולר כאשר מחירי ליתיום, ניקל וקובלט רכבו גבוה.

אחרי עוד שנה חדה על התכווצות השנה בזכות מחירי ליתיום חלשים, מתכות הסוללה שנפרסו בשנת 2024 הייתה שווה סך של 14.0 מיליארד דולר, ירידה של 44.5% לעומת השנה שקדמה לה.

התערובת הנכונה

קידוח מהנתון הכולל מראה על הבדלים אדירים בין יצרני הרכב מבחינת השימוש במתכות סוללה ועלויות.

למרות שמכרו בשנה שעברה 2 מיליון רכבים חשמליים יותר מאשר טסלה, שטר החומרים של BYD היה מיליארד דולר מתחת למתחרה של טקסס. הסוללות המיוצרות בבית של BYD עלו לחברה הסינית 1.07 מיליארד דולר בשנה שעברה, בירידה של כמעט מחצית מעל 2023.

מערך הדגם המופעל על סוללות של LITH-irlir-Phosphate (LFP) של BYD, התרכז בקצה התחתון של השוק ותמהיל מכירות שהוא כיום היברידי פלאג-אין ברוב שמר על עלויות חומר ממוצעות משוקללות מכירות ל- EV רק 259 $ לעומת 1,152 $ עבור כל דגם טסלה שנמכר.

גם כאשר שוקלים רק רכבים חשמליים לחלוטין, ההוצאות של BYD על חומרי גלם נמצאים הרבה מתחת לממוצע במחיר של 399 דולר ל- BEV. המספר הדומה לאורווה של פולקסווגן כולל אאודי, פורשה, סקודה ואחרים הוא 1,641 דולר לכל BEV.

דגמים המופעלים על ידי LFP 3 ו- Y המיוצרים בסין הם חלק גדול מהמכירות של טסלה, אך הבנייה האיטית של מפעלי תאי LFP מחוץ לסין פירושה כי קובלט ניקל ומנגן החופשי החופשיות הללו נעדרים ברובם מההרכבים של יצרני הרכב המערביים.

כבד על HEVS

מטסלה יש עוד צעד גדול עד ג'נרל מוטורס שצריך להתמודד עם שטר מתכות סוללה ממוצע של 1,702 דולר כבדים גם לאחר הפחתה של 19.5% שנה בשנה בזכות מחירי ליתיום, קובלט ומנגן חלשים.

על בסיס GWH, כשלושה רבעים מהסוללות של GM הגיעו מהמיזם שלה עם תמיסת אנרגיה LG בשם Ultium. GM שופץ את האסטרטגיה הזו לאחר שחיטה בשנה שעברה במנהל סוללות טסלה והיא מתרחקת מהחבילות הכבדות והבשרניות שלה בגודל אחד.

בצד השני של הספקטרום נמצאת טויוטה, שהוציאה בממוצע רק 185 דולר ל- EV שנמכרה בשנה שעברה. זה בגלל ההתמקדות של הענק היפני בהיברידיות קונבנציונאליות בהן קיבולת הסוללה כמעט ולא עולה על 2 קוט"ש.

בשנה שעברה 9 מכל עשרה טויוטה (כולל לקסוס) רכבים חשמליים שנמכרו היו כלאיים קונבנציונליים מצוידים בעיקר בסוללות ניקל-מתכת-הידריד, מה שמראה גם כי פריוס וכדומה הם עדיין מקור משמעותי לביקוש ניקל סוללה.

זה מודגש עוד יותר מהעובדה שלמרות שעלויות מתכות הסוללה של EV לתעשייה בכללותה ירדו ב -44.5% בשנה שעברה ל -578 דולר לרכב, הצעת החוק של טויוטה ירדה רק ב -17% לאורך 4.2 מיליון ה- EV שנמכרה בשנה שעברה.

התבסס על EREV

ההוצאות על מתכות סוללות על ידי LI AUTO וקבוצת SERES-יצרנית ה- EV השנייה הצומחת ביותר בעולם במונחי GWH בשנה שעברה-בולטת גם היא עם עלויות הסוללה הממוצעות המשוקללות במכירות למרות ההתמקדות הכבדה שלהן בהכלאיות התוספות.

שני היצרנים הסיניים עשו את המרב מהפופולריות ההולכת וגוברת של EREV, או מרחיבי טווח, שם מנוע הבעירה משמש רק כגנרטור לטעינה של הסוללה.

Li Auto היה עד השנה שעברה באופן בלעדי בונה EREV וה- L6 הנמכר ביותר שלה ספורט טווח המשתרע על פני 1,400 ק"מ (860 מיילים) ללא צורך לתדלק או להטעין.

סוללות ה- EREV גדולות בממוצע גדולות מ- BEVs קטנות וקומפקטיות ויצרניות רכב רבות בוחרות בסוללות NCM (ניקל-קובלט-מנגאנית) מעל LFP כדי לספק את צפיפות האנרגיה והספק הכוח הדרוש.

מגמת EREV היא חדשות טובות עבור המפיקים כאשר יצרני ציוד מקורי לשעבר של סין, כדי להוסיף מרחיבי טווח להרכב שלהם. פורד סגר את התוכניות לרכב שטח חשמלי מלא שלוש שורות שיחליפו אותו ב- EREV שטרם נראה עד כה, בעוד שסטלנטיס משך משלוחים קדימה של רמארגר ארב החדש שלה תוך כדי דחיית השקת גרסת ה- BEV של הטנדר הפופולרי.

יונדאי אמר למשקיעים בתחילת השנה שעברה כי EREVS ישחק חלק גדול בעתידו, בעוד שמרצדס-בנץ גם שמועה ששוקלת גם היא אפשרות EREV עבור הסדנים הפופולריים שלה.

למידע נוסף על שוק מתכות הסוללות, עיין בגיליון האחרון של הכורה הצפוני מהדורות הדפסה ודיגיטליות.

* Frik ELS הוא עורך גדול עבור Mining.com וראש אדאמס בפנים, ומספק חדשות וניתוח המבוססות על נתוני מודיעין של אדמס.

הערות

בטל תשובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות נדרשים מסומנים *


לא נמצאו תגובות.

חדשות נוספות

Vitol, Gunvor Rock Metals משווקים עם הימורי אלומיניום גדולים

Vitol, Gunvor Rock Metals משווקים עם הימורי אלומיניום גדולים

שתיהן נקטו בעמדות ארוכות בחוזי אלומיניום LME שקרובים תפוגה שהיו לעיתים גדולים מהמלאי הקיים.

24 במרץ 2025 | 03:00 בערב

טור: LME קנס על כך שלא הצליח לפגוע בבלמים במשבר ניקל

טור: LME קנס על כך שלא הצליח לפגוע בבלמים במשבר ניקל

חילופי המטאל הנערצים בת 148, לונדון, הפך אותו רק לספרי ההיסטוריה מהסיבות הלא נכונות.

24 במרץ 2025 | 12:51 אחר הצהריים

{{commodity.name}}

{{post.title}}

{{post.excerpt}}

{{post.date}}

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן