מיינט הרצליה

תובנה: משתמשי מגנט כדור הארץ נדירים הושלמו בתשלום מחירי פרמיה עבור אספקת סין לשעבר

במשך שנים פנה רחים סולמן שוב ושוב ליצרני רכב ולקוחות פוטנציאליים אחרים לשווק את מגנטים האדמה הנדירים מהמפעל שחברתו בונה באסטוניה, אחד רק קומץ חיצוני מפיק דומיננטי סין.

אבל אחרי 4 באפריל, כאשר בייג'ינג הטילה מגבלות חדשות על המגנטים העל-חזקים המשמשים ברכבים חשמליים וטורבינות רוח, פרש סולמן את המגרש המכירות שלו. הוא לא היה צריך את זה יותר.

מאז שפקדי הייצוא של סין הידקו כמה יצוא אדמה נדיר לטפטוף בעיצומה של מלחמת סחר עם ארה"ב, מה שגרם לכאוס ברשתות האספקה ​​וכמה כיבוי של מפעלי רכב, "הטלפון מצלצל מהקרס", אמר סולמן.

חברות שהתחילו מפעלים חדשים באירופה, ארה"ב ואסיה דיווחו בעבר על שיחות קשות על עסקאות שהטמיעו את העלויות הגבוהות יותר לייצור מגנטים מחוץ לסין, אשר נהנים מעלויות עבודה זולות יותר ומכלכלות קנה מידה כמו גם תמיכה ממשלתית באמצעות החזרי מס.

אולם המשבר הוביל ללקוחות רבים לרכך או להפיל התנגדויות לגבי תשלום הפרמיות הללו כשהם מתערבלים כדי לפטיש עסקאות, כך טוען תריסר משתתפים בתעשייה כולל יצרני רכב, יצרני מגנט, יצרני כדור הארץ נדירים, יועצים ופקידי ממשלה שרואיינו ראיינו ראיינו ראיינו ראיינו ראיינו ראיית רויטרסו

בעוד שמגנטים אדמה נדירים מסין מתחילים לזרום שוב, הלקוחות נשארים בקצה איום של מחסור עתידי.

האדמות הנדירות של סין זורמות שוב, אך לא בחופשיות


החברה של סולמן, Neo Performance Materials, השיקה את תפוקת המגנטים הקבועים במפעל אסטוניה שלה במאי. כעת, הוא אמר, "כולם רוצים לדבר על איך (הם יכולים) לספק את הביקוש שלהם מהמתקן שלנו".

הוא אמר כי אין לו דאגות לשנות מספיק לקוחות שישלמו פרמיה-10 עד 30 דולר לק"ג, כאשר EVs בדרך כלל מחזיקים 2-4 ק"ג מגנטים לרכב-במהלך המחיר שהם משלמים בדרך כלל עבור מגנטים סיניים.

התפוקה במפעל של NEO באסטוניה מתחילה קטנה, ומספקת דוגמאות ללקוח הראשון שלה, שסולמן סירב לזהות. ספק חלקי רכב גרמניים שפלר סיפר רויטרס זהו לקוח של המפעל, אך סירב להגיב על כמה הוא משלם.

בקוריאה לקוחות של נובאטק, המייצרים מגנטים בסין, מוכנים לשלם 15% עד 20% יותר עבור מגנטים שנעשו בווייטנאם, כך אמר גורם בחברה רויטרסהוספה שיש "תחושת משבר הולכת וגוברת בקרב הלקוחות".

החברה, המוכרת מגנטים מתוצרת סין המשמשים בטלפונים ובטאבלטים של סמסונג, משקיעה לפחות 10 מיליארד זוכים (7.39 מיליון דולר) במפעל בווייטנאם שהושקה בתחילת השנה הבאה לייצור מגנטים באמצעות אדמות נדירות מעובדות מקומי של שותף, כך אמר האדם ופקיד חברה אחר רויטרסו

המתכות הפחות נפוצות של בריטניה, אחת החברות הבודדות מחוץ לסין המעורבות בצעד מפתח בעיבוד אדמות נדירות – מה שהופך מתכות אדמה נדירות וסגסוגות – אומר שהוא נאבק להתמודד עם פניות חדשות.

"עכשיו, פוסט-אפריל 4, זה כמו שמישהו תקע מבקר של בקר בתעשייה כולה," אמר גרנט סמית ', בעל הרוב והיו"ר שלה.

לדבריו, LCM קיימה דיונים עם חברות רבות המשתמשות במגנטים כאשר הן מחפשות מקורות אספקה ​​אלטרנטיביים, אם כי סירב לקרוא להם. המשרד מתכנן כעת להתרחב לצרפת ולמדינות אחרות.

איזון עדין

למרות הנכונות החדשה לשלם פרמיה, ייקח שנים או אפילו עשורים לבניית ייצור מחוץ לסין, מהווה 90% מאספקת המגנט הקבוע העולמי, אמרו משתתפי התעשייה.

והשאלה כמה יש לשלם יותר עבור אדמות ומגנטים נדירים מחוץ לסין היא מסובכת.

פרמיה גבוהה מדי עבור אדמות נדירות מכרות יכולות לראות צרכנים מורידים את השימוש בהם, בעוד שפרמיות נמוכות מדי לא יספיקו כדי לאפשר בנייה של פרויקטים של סין לשעבר, אומרים אנליסטים ויועצים.

יצרניות הרכב מוכנות לשלם יותר כדי להבטיח אספקה ​​לשעבר של סין, אך הן גם בעיצומו של מלחמת מחירי EV שהותירה אותם בשוליים דקים סכינים, ועדיין יהיו מפוארים במה שהם רואים כפרמיות מוגזמות, על פי משתתפי התעשייה.

מנהלת אחת בחברת אדמה נדירה אמרה כי חברתם קיימה דיונים עם יצרני רכב שמוכנים לשלם 80 דולר לק"ג עבור Neodymium-praseodymium תחמוצת (NDPR), כדור הארץ הנדיר הדרוש למגנטים המשמשים במנועים וגנרטורים-דמות רויטרס לא אומת באופן עצמאי.

זה כבר פרמיה משמעותית – קרוב ל -30% – על המחיר הסיני של 62 דולר על סמך נתונים של סוכנות דיווח מחירים מהירה.

"למחלקות הרכישה יש את ה- DNA שלהן כדי לחסוך כל סנט או שבריר של סנט, אך הדברים משתנים", אמר המנהל, שסירב להזדהות מכיוון שהוא לא מורשה לדבר עם התקשורת.

"הם מבינים שהם מפסידים יותר בכך שהם צריכים לסגור מפעל במשך חודש מאשר לשלם פרמיה כדי להבטיח ציוד."

פרויקט ייעוץ מינרלים קריטיים בלו אומר כי עבור NDPR, יש צורך במחיר של 75 עד 105 דולר לק"ג כדי לתמוך מספיק בייצור בכדי לעמוד בביקוש.

Barrenjoey של אוסטרליה מרחיק לכת, ואמר כי מחירי ה- NDPR צריכים להיות 120 עד 180 דולר לק"ג כדי לממן גל ייצור משמעותי שיכלול כ -20 פרויקטים של כרייה גלובלית.

מנהלת אחת ביצרנית רכב אירופית אמרה כי התעשייה שלו לא יכולה להרשות לעצמה לשלם פרמיות מוגזמות. החברה שלו הסכימה עסקאות למינרלים קריטיים אחרים בפרמיה של 5% עד 10%, על סמך הסמכה שהם מיוצרים ברציפות, אמר.

החברה שלו מכרה מכוניות ברחבי העולם, אמר, ולא יכול היה להרוויח אם היא הייתה צריכה לשלם פרמיה גבוהה עבור כל חומרי הגלם המיוצרים מחוץ לסין.

כמה יצרניות רכב, כמו ב.מ.וו, פיתחו EVs שאינם משתמשים באדמות נדירות, בעוד שאחרים הפחיתו את כמות האדמה הנדירה ברכביהם. עם זאת, להיפטר מאדמות נדירות אינו אפשרי בטווח הבינוני, אומרים אנליסטים.

סולמן של ניאו אמר כי כולם בענף נאלצו לעבוד יחד כדי ליצור אספקה ​​של אדמות נדירות מחוץ לסין.

"אני לא חושב שאנחנו מסתכלים על זה ואומרים ששערי השיטפון פתוחים, בואו פשוט נחייב כל מה שאנחנו רוצים, אנחנו צריכים להיות אחראיים," אמר.

"לקוחות מבינים שיש פרמיה שנדרשת, אבל אם הפרמיה הזו תהיה גדולה מדי, אנו בוחנים הרס דרישה."

($ 1 = 1,353.6800 זכה)

הערות

בטל תשובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות נדרשים מסומנים *


לא נמצאו תגובות.

חדשות נוספות

מחיר הנחושת עולה לגובה של שלושה חודשים בין סחיטת אספקה ​​ואופטימיות סחר

מחיר הנחושת עולה לגובה של שלושה חודשים בין סחיטת אספקה ​​ואופטימיות סחר

מחירי הנחושת של LME אמורים לסגור את המחצית הראשונה של השנה עם רווח של 12%.

01 ביולי 2025 | 07:48 בבוקר

{{commodity.name}}

{{post.title}}

{{post.excerpt}}

{{post.date}}

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן