מיינט הרצליה

שוק גלובלי: מחיר מניית SGX Nifty to First Republic – טריגרים מרכזיים לשוק המניות ההודי כיום

השוק העולמי כיום: בגלל התגובות של משתתפי השוק להשתלטות של JP Morgan Chase & Co על בנק הרפובליקה הבעייתי, כל שלושת מדדי המדד העיקריים של שוק המניות האמריקאי הסתיימו בירידות ביום שני. מניית First Republic Bank התרסק לרמה של 46% בישיבת המסחר הראשונה של השבוע. לאחר רישום עליות ביום שני, הדולר האמריקני היה עד לגיחת רווחים מסוימת במהלך הבוקר המוקדמות ביום שלישי. סימן לפתיחה חלשה ברחוב דלאל, SGX Nifty פתחה היום בירידות והיא נסחרה בטווח צפוף של 45 נקודות.

כאן אנו מפרטים טריגרים מרכזיים בשוק העולמי שעשויים להכתיב את שוק המניות ההודי היום:

שוק המניות בארה"ב

בשל סנטימנט זהיר לקראת השתלטות JP Morgan Chase & CO על בנק הרפובליקה הבעייתי השבוע, כל שלושת מדדי הבנצ'מרק המרכזיים סיימו נמוך יותר ביום שני. דאו ג'ונס ירד ב-0.14%, מדד S&P 500 ירד ב-0.04% ואילו נאסד"ק תיקן 0.11% בעסקאות ביום שני.

"שוק המניות בארה"ב היה תחת לחץ על החששות של ההאטה הכלכלית בשל משבר הבנקים בארה"ב, כאשר שרת האוצר, ג'נט ילן, הזהירה ביום שני כי ארה"ב עלולה להיגמר במזומן ולחדל בהחזרי החוב שלה כבר ב-1 ביוני, אם הממשלה לא מצליחים להעלות את מגבלת החוב", אמר אנוג' גופטה, סגן נשיא – מחקר ב-IIFL Securities.

מחיר מניית First Republic Bank

לפני ההשתלטות על JP Morgan Chase & Co, מחיר מניית First Republic Bank התרסק לרמה של 46% לאחר תום מושב יום שני בוול סטריט. מחיר מניית First Republic Bank איבד 1.61 דולר למניה ביום שני וסיים ב-3.51 דולר למניה ב-NYSE.

על האופן שבו משבר בנק הרפובליקה הראשון עשוי להשפיע על הכלכלה העולמית, רוסלן ליאנקה, ראש השווקים ב-YouHodler – פלטפורמת פינטק בינלאומית מבוססת שוויץ – אמר, "בעוד שקריסתו של בנק First Republic לא משפיעה ישירות על הכלכלה העולמית, היא מעוררת חששות. לגבי היציבות של מערכת הבנקאות בארה"ב. ברור ששמונה העלאות הריבית בשנה האחרונה היו כואבות מאוד עבור בנקים קטנים ובינוניים בארה"ב – מה שאומר שקריסתו של First Republic Bank היא כנראה לא האחרונה. א פשיטת רגל פוטנציאלית של הבנק עלולה לעורר משבר פיננסי רחב יותר במדינה, שישפיע על שוק הנדל"ן ותעשיות קשורות רבות אחרות – מה שעלול להיות בעל השלכות עצומות על הכלכלה העולמית".

שוק המניות באסיה היום

שוק המניות באסיה נפתח היום מעורב כשהמסחר החל בבורסות שונות לאחר פער של חופשת שוק המניות ב-1 במאי 2023. בעסקאות הבוקר המוקדמות ביום שלישי, הניקיי היפני נע בין הטריטוריה הירוקה לאדום, מדד שנחאי נסחר הצידה, האנג סנג בהונג קונג עלה ב-1.58% ואילו KOSPI הדרום קוריאני עולה ב-0.77%.

SGX Nifty היום

אותת על פתיחה חלשה ברחוב דלאל ביום שלישי, SGX Nifty פתחה למטה והמשיכה להיסחר חלש בטווח צמוד של 45 נקודות. SGX Nifty היום נפתח נמוך יותר ב-18,264 והמשיך להגיע לשפל תוך-יומי של 18,230.

שער דולר ארה"ב

לאחר רישום עליות שוליות ביום שני, הדולר האמריקני ראה רווחים במהלך עסקאות הבוקר המוקדמות ביום שלישי, כאשר מדד הדולר ירד ב-0.09% לרמות של 101.785.

בהתייחסו לדולר ארה"ב ל-INR (רופה לאומית הודית), Anuj Choudhary, אנליסט מחקר ב-Sharkhan על ידי BNP Paribas, אמר, "אנו מצפים שרופי נסחר עם הטיה חיובית קלה על עלייה בתיאבון הסיכון בשווקים העולמיים ותזרימות חדשות ממשקיעים זרים. עם זאת, דולר אמריקאי חזק עשוי למנוע עלייה חדה ברופי. הסוחרים עשויים להישאר זהירים לקראת הגירעון התקציבי של הודו ודפלטור הליבה של ה-PCE מארה"ב שהוא המדד המועדף לאינפלציה בשימוש על ידי הפדרל ריזרב בארה"ב. אנו מצפים שנקודת USDINR ייסחר בין לבין. 81.30 עד 82.20 בטווח הקרוב".

מחיר נפט גולמי

במסחר מוקדם בבוקר בשוק המניות באסיה, מחיר הנפט הגולמי WTI ירד ב-0.18% ל-75.60 דולר לחבית בעוד שמחיר הנפט הגולמי מסוג ברנט עומד על 79.24 דולר לחבית.

"לשבוע הבא, מחיר הנפט הגולמי מקבל תמיכה מיידית ב- 6050 ואז 5800 רמות ב-MCX בזמן התנגדות ב 6400 רמות ואז 6700 רמות. מגמת הנפט הגולמית חלשה ואנו ממליצים למכור ברמות גבוהות יותר במחירי הנפט הגולמי. מחיר הנפט הגולמי מסוג ברנט נסחר בסביבות 80 דולר לחבית. אנו מצפים שזה עשוי לבדוק רמות של 75 עד 73 דולר בקרוב מאוד", אמר אנוג' גופטה מ-IIFL Securities.

תשואת אג"ח בארה"ב

במושב מוקדם בבוקר, תשואת אג"ח ארה"ב ל-10 שנים תיקנה ב-0.65% והגיעה ל-3.551 רמות, בעוד שתשואת אג"ח ארה"ב ל-30 שנים עמדה על 0.49% ל-3.798 רמות.

על הסופר
אסית מנוחר

מפיק תוכן ראשי ב- Live Mint Digital Team

קרא עוד מחבר זה

הסיפור הבא
footLogo
שתף את הפוסט
דילוג לתוכן