מיינט הרצליה

רם מנדיר: מחירי הנכסים עשויים לעלות פי 12-20 באיודהיה, אומרים מומחים

כשטקס הקידושין של רם מנדיר התרחש היום, 22 בינואר, שוק הנדל"ן באיודהיה צפוי להיות עד לעלייה חסרת תקדים בביקוש לנכסים, ולכן דוחף את המחירים לרמה נוספת.

לאך של מתפללים יבקרו במקדש החדש שנבנה, ולכן תעריפי הנכסים באיודהיה צפויים לחזות בעלות של פי 12-20, אומרים מומחים, והוסיפו כי המחירים כבר עלו פי 5-10 מאז בנייתו של רם מנדר. פרץ דרך.

"מחירי הנכסים באיודהיה עלו פי 5-10 מאז פרוץ בנייתו של רם מנדיר. בהתבסס על סוג הנכס והקרבה למקדש, מחיר הקרקע והנכסים עלו, כאשר התעריפים נעים בין 2000 למ"ר עד כמעט 20000 למ"ר בתוך 5-10 ק"מ מאתר המקדש. עם אלפי מבקרים שצפויים לבקר בעיר המקדש לאחר חנוכתו, צפוי שהמחירים יכולים לעלות פי 12-20 בעשור הקרוב", אמר רבי נירוואל, מנהל מכירות ושותף ראשי, סקוור יארדס.

Ayodhya עוברת מהפך חסר תקדים, המונע על ידי השקעה ניכרת של 6 מיליארד דולר בתשתיות, עקב חנוכת רם מנדיר. התפתחות זו עוררה עלייה משמעותית בתחום הנדל"ן בעיר הקודש, והביאה לעלייה במחירי הנכסים.

נירוול הוסיף עוד כי המשקיעים, מקומיים ובינלאומיים כאחד, רודפים באופן פעיל אחר חלקות קרקע יקרות בסמיכות לאתר המקדש. הקמת שדה תעופה לאחרונה העצימה עוד יותר את שוק הנדל"ן באזורים שמסביב. עם זאת, בשל זמינות קרקע מוגבלת והסלמה בביקוש, מחירי הנכסים באזורים מסוימים הגיעו לרמות כמעט בלתי סבירות.

קרא גם: חנוכת מקדש Ayodhya: Telcos eef up network infra

"כעיר מקושרת היטב, Ayodhya מחזיקה בפוטנציאל צמיחה משמעותי בשנים הקרובות, ומושכת את תשומת הלב של מפתחים בולטים ברחבי הארץ.", אמר נירוואל.

אילו אזורים באיודהיה מושכים השקעה מקסימלית?

Chaudah Kosi Parikrama, Ring Road, Deokali, ו- Nayaghat הם מיקומים מעולים להשקעה באיודהיה, הממוקמים ברדיוס של 5-15 ק"מ מהמקדש. בנוסף, יש עלייה בפעילויות ההשקעות לאורך הכביש המהיר Gorakhpur Faizabad, במיוחד בחבילות קרקע, לפי נירוואל.

"עם מחירי השכירות שכבר נוגעים לרמות הגונות, יש סיכוי מצוין לקבל תשואות טובות אם הנכס ממוקם במרחק של כמה קילומטרים משטח המקדש. יתרה מכך, אם מחפשים להשקיע בנכסים מסחריים, פוטנציאל התשואה יהיה עקבי וניתן גם למכור את הנכס לאחר שערך הנכס יעלה", הוסיף.

עוד הוא הציע למשקיעים, שמתכננים להשקיע בשוק הנדל"ן באיודהיה, להעריך את הזמינות והספיקות של שירותים בסיסיים, כולל אספקת מים, חשמל ומערכות ביוב. כמו כן, חשוב להעריך את הקישוריות והקרבה של הנכס לכבישים ראשיים, מסילות רכבת, קווי אוטובוס ושדות תעופה. הערכה זו לא רק משפרת את הערך הפנימי של הנכס אלא גם תורמת לשיפור הסיכויים העסקיים.

קראו גם: תקציב 2024: תחום הנדל"ן מוכן לעתיד מבטיח; ציפיות גבוהות להמשך התמקדות ב'דיור לכולם'

גורמים נוספים המניעים את צמיחת ההשקעות

מומחים מאמינים גם שלאיודיה יש פוטנציאל צמיחה עצום בשנים הקרובות, שכן עיירות ומלונות שונים כבר בבנייה או צפויים להיבנות בעתיד.

"יוזמות עיקריות לפיתוח תשתיות פיזיות וכלכליות מתבצעות באיודהיה וסביבתה. שדה התעופה הבינלאומי שפעל לאחרונה משלים את מספר ההתפתחויות כולל כבישים, בתי מלון, בתי חולים כדי להפוך את Ayodhya ליעד תיירות דתי מועדף. להתפתחויות האלה יש כבר אפקט מטפטף ביצירת הזדמנויות תעסוקה בשפע, במיוחד בנייה ותחבורה ולוגיסטיקה", אמר Vimal Nadar, מנהל בכיר, מחקר, Colliers India.

עוד הוסיף נדאר, "עם זאת, העיר תחזיק בפוטנציאל עצום, שכן היא עוברת מהפך כלכלי גדול, מכיוון שיפתחו אפיקים עסקיים בשפע בצורת לינה ופנסיון, פארקים ושירותים נלווים הקשורים לתיירות. למטמורפוזה זו של העיר תהיה, אם כן, משמעות משמעותית בפתיחת פוטנציאל הערך בכל שרשרת הערך של הנדל"ן לרבות דיור, מסחר וקמעונאות".

הסיפור הבא
שתף את הפוסט
דילוג לתוכן