מותגי מלונות גלובליים מייצרים קו ביניים להודו, וחותמים על סדקים של עסקאות עם בעלי נכסים מקומיים כדי להתרחב באחד משווקי האירוח הצומחים במהירות בעולם. העלייה בנסיעות עסקיות ופתיחת יעדי חג חדשים מתדלקת את הזינוק הזה, כך אמרו מנהלי התעשייה ואנליסטים.
מלונות דוסיט ומלונות מינוריים של תאילנד, קרזנר של איחוד האמירויות, האווירה של המלדיביים ומלונות הנופש, והמנדרין המנדרין של הונג קונג, צופים במקומות בהודו, בעוד שרשראות גדולות יותר כמו Accor, IHG והילטון מתכננות להופעת בכורה כמו אוסף כתמים ידני, אוסף ויגניט, המפטון וחנישה במדינה.
מלונות מינוריים מתכננים להרחיב את אוסף אננטרה, אבני, מלונות NH ו- NH בהודו ויוסיפו 50 מלונות במדינה עד שנת 2035. DUSIT כבר השיקה רכה את מלון DUSIT D2FAGU בשמלה.
מותגים בגילאים חדשים מושכים מטיילים צעירים יותר
"מותגים בגילאים חדשים שנבנו סביב שהות מונחת ניסיון צוברים משיכה בין בני המילניום ומטיילים של Gen Z, המעדיפים עדיפות הצעות ייחודיות ומותאמות אישית על פני אירוח קונבנציונאלי", אמר אחין חנה, שותף מנהל, ייעוץ אסטרטגי ב- Hotelivate, חברת אירוח.
"יחד עם זאת, מפתחים מכירים גם את הערך של השקעה במושגי מלונות ייחודיים שמתנתקים מהדגמים המסורתיים, ומאפשרים להם להשתמש בביקוש ההולך וגובר הזה", אמר.
מותגים שהיו קודם לכן פחות פעילים, אך היו להם נוכחות קטנה מתחילים לצמוח במדינה, אמרה חנה, והוסיפה שקרזנר מבוסס איחוד האמירויות צפוי להביא את המותג 'הממצא הנדיר' להודו, בעוד שאקור אקור צרפתי צופה להביא את מותג הקולקציה הכתוב שלו, ואילו IHG יתמקד בהבאת קולקציית Voco & The Vignette עליה הודיעה בשנת 2021.
אספקת חדרים וגידול בהרחבות אסטרטגיות
מספר חדרי המלון שעמדו בסביבות 180,000 ב- FY24 צפוי לקפוץ לסביבות 300,000 עד 2030, על פי Hotelivate. כאשר ההסכמים מועברים על פני ערים גדולות וקטנות, הודו מתהווה כעבור קרב מרכזי למשקלי הכבד של האירוח העולמי.
על פי Atmosphere Hotels & Resorts, שמוסיפה 17 נכסים בהודו, ההזדמנויות כעת הן הרבה יותר ממה שהיה לפני כעשור. ההתפתחויות הקרובות שלה כוללות את אלה בקולקטה, בנגלור, גואה, גוואהאטי, ג'איפור, גורוגרם ודרג'ילינג.
סיירוס מדן, סגן נשיא בכיר, פיתוח עסקי אמר כי בעוד שאווירה היא מותג חדש יחסית בהודו, המומחיות שלו באתרי נופש יוקרתיים באיים המלדיביים מעניקה לו בסיס חזק להרחבתו ההודית. אווירה מנהלת מותגים כמו קולקציית Ozen.
"אנשים לוקחים הרבה יותר הפסקות מבעבר ולכן הודו הופכת לסיפור מאוד משכנע. בעוד שאנחנו מותג חדש כאן, אנחנו מותג נופש מומחה בן 10 באיים המלדיביים הידועים במותרות. הזמן מתאים להודו עכשיו," אמר. החברה השיקה את הנכס ההודי הראשון שלה בבהופל, ויש לה צינור של 17 נכסים, כאשר שלושה אמורים להיפתח במהלך השנה הקלנדרית הזו.
מדן הוסיף כי "אנו חווים תנופה חזקה, במיוחד בקטע הנופש היוקרתי ובמלונות העיר Lifestyle City, שיישארו את המוקד העיקרי שלנו."
ההתעניינות המחודשת מגיעה כאשר מפעילים נראים לנצל את הביקוש המעבר, כאשר מפתחים הימורים על שילוב רחב יותר של הצעות מעבר לפורמטים מסורתיים של מלונות.
שחקני יוקרה עיניים נוף האירוח המתפתח של הודו
מלונות מנדרין אוריינטל, רשת מלונות יוקרה מבוססת הונג קונג, בוחנת הזדמנויות להיכנס להודו, אמר אישאן קול, מנהל ביועצי המלונות של NAAZ מבוסס דלהי, והוסיף כי חברות אירוח גלובליות מכירה בערך של מטיילים הודים ככל שמודעות המותג גדלה. "צרכנים הודים מכירים כעת מגוון רחב של מותגי מלונות, ומגזר החתונה נותר נהג חזק של עסקים", אמר.
כאשר יצרו קשר, נציגי מנדרין אמרו כי הם בוחנים ללא הרף הזדמנויות להרחיב את תיק העבודות שלהם ב"יעדים חדשים ומרתקים "ברחבי העולם, כולל בהודו.
בשנה שעברה דיווחו כי מלונות קמפינסקי, שיצאו מהודו עשור קודם לכן, היה להוט להיכנס מחדש למדינה. "אם היה לנו יעד טוב בהודו, זה היה נהדר עבורנו שכן המטייל ההודי הפך חשוב מאוד עבור חברות אירוח. אנו עדיין נזכרים בחיבה כשהיינו בהודו לפני כעשור עם ללה," אמרה אז קצין מסחרי ראשי של קמפינסקי.
"שאלת המפתח כעת היא האם השוק גדול מספיק כדי לקיים הן את מותגי המלונות המיינסטרים והן את עמיתיהם הממוקדים בסגנון החיים. אך בהתחשב במגוון העדפות הצרכנים בענף האירוח, אנו מאמינים שיש מקום רב לשני לשפר וגם לפרוח", אמרה חנה ממלונוואט.