מיינט הרצליה

ציפיות תקציב 2024: הטבות לרוכשי בתים ראשונים, חובות מס, רשימת המשאלות של שחקני הנדל"ן המובילים בסטטוס

ציפיות תקציב 2024: עם תקציב 2024-2025 רק בעוד כמה ימים, שחקני נדל"ן מובילים שמים דגש על רמות מס מוגדלות ומכסי סבירות מתוקנים ברשימת המשאלות שלהם. הם גם דגלו בתמריצים, תוך ציפייה לתקציב שייתן מענה לאתגרים קריטיים, ממריץ ביקוש ומתיישר עם חזון הממשלה של צמיחה בת קיימא. המנהיגים המגזריים קראו להרחבת קרן הלחץ SWAMIH (חלון מיוחד לדיור בר השגה ובאמצע הכנסה) וליצירת נתח שני שמטרתו השלמת פרויקטים שנתקעו והבטחת נזילות. בנוסף, הם קראו להקלות מס לרוכשי דירות ראשונים ולהכניס מחדש את GST עם זיכוי מס תשומות על נכסים בשלבי בנייה כדי לעורר ביקוש.

Sandeep Runwal, נשיא NAREDCO Maharashtra, הדגיש את הציפייה של תעשיית הנדל"ן לשינויים טרנספורמטיביים בתקציב הקרוב ל-2024-25. הוא הדגיש את תפקידו המרכזי של המגזר במשק ותרומתו התעסוקתית המשמעותית. מתוך הכרה ברפורמות העבר, Runwal קרא להגדיל את תקרת ניכוי הריבית ל 5 לאך והגדרה מחדש של דיור בר השגה, במיוחד בערי מטרו.

הוא גם קרא להמשך תמריצים לדיור להשכרה בר השגה, הטבות מס לרוכשי דירות ראשונות ולהחדרה מחדש של GST עם זיכוי מס תשומות. הצעות נוספות הכוללות הקלות מס, פינוי חלונות בודדים, ריבית מופחתת של הלוואות דירות, והחייאת תוכניות הסכמה לרוכשי דירות.

Runwal גם תמך בקרן מאמץ מוגברת של SWAMIH, נתח שני עם קורפוס של 50,000 עבור פרויקטים שנתקעו, והענקת 'מעמד תעשייתי' המיוחל לתחום הנדל"ן.

התקציב צריך להעלות את המכסה על דיור בר השגה מ 45 לאך ל 65 לאך, מה שהופך את התמריצים לנגישים יותר, לדברי Saurabh Garg, מייסד שותף ומנהל עסקים ראשי, NoBroker.com. מבוקש תיקון בסעיף 24 לחוק מס הכנסה להגדלת הנחה בארנונה על ריביות הלוואות לדיור מ. 2 לאך לפחות 5 לאך. כדי להגביר את ההשקעה בנדל"ן, ההצעות כוללות הפחתת מס רווחי הון לטווח ארוך על נכסים מ-20% ל-10% וייעול תהליכים עבור קרנות השקעות בנדל"ן (REITs).

"על פי הסיווג הנוכחי של HRA, עובדים המתגוררים בערי מטרו מוכרות כמו דלהי, מומבאי, קולקטה וצ'נאי זכאים ל-HRA של 50% מהשכר הבסיסי שלהם. אבל המתגוררים בערים שאינן מטרו מקבלים קצבה מופחתת של 40% מהשכר הבסיסי. סיווג זה אינו כולל ערים גדולות כמו בנגלור והיידרבאד, שבהן שכר הדירה גבוה ביותר. לכן, אנו צופים כי התקציב הקרוב יטפל בפער הזה ויבחן מחדש את סיווג הערים", הוסיף גרג.

בהתייחסו לתעריפי הנכסים בעיר, פריתם צ'יווקולה, מייסד שותף ומנהל, Tridhatu Realty וסגן נשיא של CREDAI-MCHI 2023, אמר: "עם מחירי הנכסים בערי המטרו מרקיעים שחקים, התעשייה דוגלת בשינוי של תקרת האשראי תוכנית סבסוד קישור. מעלים את הגבול מ 45 לאך ל מיליון לרוכשי דירות בעיר המטרו יועיל באופן משמעותי למגזר הדיור בר השגה, ויהפוך את הבתים לנגישים יותר".

"אנו תומכים בקריאה הענפית להענקת "מעמד תעשייתי" למגזר המגורים, תוך התאמה לחזון הממשלה של "דיור לכולם." בנוסף, צעדים תומכים, כולל פנייתה של NAREDCO קרן של 50,000 קרונות, תיישר קו גם עם חזון הממשלה של "דיור לכולם" ועשויה לבצר משמעותית את מסלול המגזר. התקציב הוא הזדמנות להגדיר מחדש את סבירות המחיר מכיוון שהמיקומים המגוונים דורשים מכסות מחיר שונות במקום אחידות. מתוך הכרה בדינמיקת ההשקעות המשתנה, אנו מציעים להרחיב את מגבלות סעיף 80C לבני דור המילניום ולרוכשי בתים מהדור ה-Z", אמר Venkatesh Gopalakrishnan, מנהל קבוצת מקדם משרד, MD & CEO – Shapoorji Pallonji Real Estate.

הסיפור הבא
שתף את הפוסט
דילוג לתוכן