חברת חומרי הסוללות שבסיסה בבריטניה, Integrals Power, אמרה כי היא עשתה פריצת דרך בחומרים פעילים של ליתיום מנגן ברזל פוספט (LMFP) עבור תאי סוללה.
החברה אמרה שהיא פיתחה בהצלחה ואימתה את הדור הבא שלה חומר פעיל קתודית ליתיום מנגן ברזל (LMFP), שיכול להגדיל את טווח הרכב החשמלי (EV) בעד 20%. הוא גם אמר שהוא התגבר על הירידה בקיבולת הספציפית בהשוואה שמתרחשת בדרך כלל כאשר אחוז המנגן גדל.
התוצאה, נאמר, היא חומרים פעילים קתודה התומכים במתחים גבוהים יותר ובצפיפות אנרגיה גבוהה.
על ידי התגברות על הפשרה הזו, נאמר, החומרים הפעילים הקתודיים הללו משלבים את התכונות הטובות ביותר של הכימיה של ליתיום ברזל פוספט (LFP) – עלות נמוכה יחסית, חיי מחזור ארוכים וביצועים טובים בטמפרטורה נמוכה – עם צפיפות אנרגיה דומה לניקל יקר יותר. כימיה של מנגן קובלט (NCM).
החברה אמרה שמשמעות הדבר היא שטווח EV יכול להגדיל עד 20%, או – עבור טווח נתון – לאפשר למארזי הסוללות להיות קטנים יותר וקלים יותר, על פי Integrals Power.
חומרי ה-LMFP כוללים 80% מנגן, במקום 50-70% שנמצאים בדרך כלל בחומרים מתחרים, והם בעלי קיבולת ספציפית גבוהה יותר: 150mAh/g, תוך אספקת מתח של 4.1V (מול 3.45V עבור LFP).
בדיקות צד שלישי על ידי מומחים במרכז החדשנות ההנדסית של גרפן (GEIC) הושלמו על תאי מטבע וכעת הוערכו באמצעות תאי פאוץ' מייצגי EV, אמרה החברה, והוסיפה כי החומרים שפותחו יהיו זמינים בקרוב עבור ספקי תאים, יצרני סוללות. , ויצרני OEM כדי להעריך ולהשוות.
"האתגר שתעשיית הרכב מנסה להתגבר עליו במשך זמן מה הוא להעלות את אחוז המנגן בתאי LMFP לרמה גבוהה תוך שמירה על אותה קיבולת ספציפית כמו LFP", אמר מנכ"ל Integrals Power Behnam Hormozi במהדורה לעיתונות. . "שימוש בשיטות מסורתיות ככל שאתה מוסיף יותר מנגן, הקיבולת הספציפית יותר יורדת, וזה אומר שהוא לא יכול לספק צפיפות אנרגיה גבוהה.
"עם הערכת צד שלישי מצוות האנרגיה ב-GEIC, אנו גאים שפיתחנו חומר תאים ברמה עולמית בבריטניה שיכול להתחרות בביצועים של NCM אבל הוא בר-קיימא ובמחיר סביר יותר, ויאיץ את המעבר לניידות אלקטרונית."
Integrals Power ייצרה את החומרים הפעילים הקתודיים LMFP בעלי הביצועים הגבוהים במתקן החדש שלה בבריטניה, לצד כימיה ה-LFP הקניינית שלה. היכולת לייצר חומרים כגון אלה בבריטניה היא קריטית לפיתוח תעשיית סוללות ביתית בת קיימא ותומכת לא רק באיסור 2030 על מכירת כלי רכב חדשים עם מנועי בעירה אלא גם ביעדי אפס פליטות נטו של 2050, ציינה החברה.