מיינט הרצליה

פרויקט הפיתוח מחדש של דראווי: שינויים בחוקי TDR של ממשלת מהרשטרה עשויים להועיל לקבוצת אדאני: דיווח

ממשלת מדינת מהרשטרה פרסמה הודעה להכניס שינויים בכללי בקרת הפיתוח (DCR) עבור פרויקט הפיתוח מחדש של דראווי. ההודעה מאפשרת שימוש בהעברת זכויות פיתוח (TDR) ללא הצמדה לאינדקס, נכתב בדו"ח.

שינוי זה בכללים עשוי לתת ערך רב יותר לקבוצת Adani עבור ה-TDR שנוצר מפרויקט Dharavi Redevelopment (DRP) ויחייב את כל בוני הערים לקנות את 40% הראשונים מה-TDR הנדרשים שלהם מ-DRP בלבד, דיווח Hindustan Times.

המחלקה לפיתוח עירוני של ממשלת המדינה שינתה את הכללים באמצעות הודעה, הוסיף הדו"ח.

על פי הכללים הקיימים, קיימת הוראת הצמדה למדד לניצול זכויות פיתוח ניתנות להעברה (TDR). המשמעות היא שלא תהיה מגבלה על שימוש ספציפי לאזור ב-TDR. לדוגמה, אם 1,000 רגל מרובע של TDR נוצר מפרויקט מסוים, לא תהיה הגבלה על השימוש שלו בשווקי נדל"ן מובחרים כמו דרום מומבאי. עם זאת, רק 100 רגל מרובע ממנו מותר לשימוש.

השינוי בכללים אומר שתהיה כמות שווה של TDR שנוצר זמין לשימוש. לפיכך, ניתן לנצל את השטח הכולל שנוצר מה-TDR כעת באזורים כמו דרום מומבאי או פרל השפלה שבהם הנדל"ן יקר יותר, נכתב בדו"ח.

על פי הדיווח בעיתון, להודעה יש הוראה המחייבת את בוני הנדל"ן במומבאי לקנות 40% ראשונים מה-TDR הנדרשים שלהם מפרויקט Dharavi לפני השימוש ב-TDR אחר. ההודעה גם מאפשרת לעדני לגבות עד 90% מערך החשבון המוכן של החלקה המקבלת כשיעור TDR.

המהלך הגביר את המחלוקת סביב הפרויקט, ונשיא יחידת מומבאי של הקונגרס, ורשה גאיקוואד, האשים את ממשלת המדינה בהענקת פרויקט הפיתוח מחדש של דראווי לקונגלומרט של אדאני כ'מתנת דיוואלי'.

גאיקוואד טען קודם לכן להונאת זכויות פיתוח ניתנות להעברה (TDR) בפרויקט לטובת קבוצת אדאני.

המיליארדר גאותם עדני בראשות חברת Adani Group Adani Realty זכתה בהצעה לפרויקט הפיתוח מחדש של דראווי על ידי הקבינט מהרשטרה בדצמבר 2022. הצעת החברה לפרויקט הייתה 5,069 מיליון.

הסיפור הבא
שתף את הפוסט
דילוג לתוכן