מיינט הרצליה

ערים סיניות מתוחות נאבקות לשלם סובסידיות לקניית בתים

מאת ליאנגפינג גאו ומריוס זהריה

בייג'ינג/הונג קונג, 30 באפריל (רויטרס) – איימי וואנג סמכה על סובסידיה של 100,000 יואן (13,800 דולר) שהובטחו על ידי הרשויות בעיר וויפאנג במזרח סין כדי להתאים ולרהט דירה שקנתה לפני שנתיים. עדיין מחכה לכסף, היא עדיין לא עוברת לגור.

בת ה-30 משלמת כעת 6,000 יואן מהמשכורת החודשית של 8,000 על המשכנתא עבור הדירה של 1.1 מיליון יואן ועוד 1,800 יואן כדי לשכור עוד אחת, תוך שהיא מסתמכת על הוריה להוצאות בסיסיות אחרות.

"אני מרגישה בלחץ רב", אמרה וואנג, שעובדת בייצור אלקטרוניקה, וקנתה את המעטפת החשופה של דירתה, ללא רצפות, קירות פנימיים או אביזרים אחרים – דבר נפוץ בסין.

Weifang, עם אוכלוסייה של יותר מ-9 מיליון וכלכלה גדולה מזו של קרואטיה, ועשרות ערים סיניות אחרות, הבטיחו סובסידיות ותמריצים אחרים לרוכשי דירות כדי לתמוך במגזר הנכסים החולה.

אבל השפל בנדל"ן משפיע גם על יכולתן של ערים להחכיר קרקעות ליזמים, מקור הכנסה מרכזי.

פירוש הדבר שכמה ממשלות מקומיות לא הצליחו לגייס כספים לתשלום הסובסידיות שהובטחו, מתסכל קונים ומטיל ספק לגבי צעדי תמיכה עתידיים.

כל זה עלול לעכב את ההתאוששות של שוק הנכסים.

"יש סיכון שמשקי בית יתחילו לתפוס את הממשלות המקומיות כמצומצמות מדי מכדי לממש את הבטחות הסובסידיה שלהם", אמר כריסטופר בדדור, סגן מנהל המחקר בסין ב- Gavekal Dragonomics.

"זה בהחלט ישפיע על החלטות רכישת דירות".

כ-150 אנשים מיותר מ-50 ערים סיניות, כולל זיבו במזרח, מרכז שאנגצ'יו וזיגונג בדרום מערב, השתמשו במדור להערות פומביות באתר האינטרנט של People's Daily, העיתון הרשמי של המפלגה הקומוניסטית, כדי להתלונן על סובסידיות שלא שולמו בששת החודשים האחרונים.

הרשויות ברבות מהערים ענו באותה פלטפורמה, המחייבת את המשתמשים להירשם עם מסמכי הזיהוי שלהם לפני הפרסום.

גורמים רשמיים מווייפאנג, שהבטיחו סובסידיות של 30,000 עד 300,000 יואן, יחד עם הנחות מס ותמריצים אחרים, כתבו במספר הזדמנויות והאשימו את COVID-19, השפל הכלכלי וקיצוצי המסים באי ביצוע התשלומים.

"התנגשויות חריגות קצרות טווח בין הכנסות והוצאות פיסקאליות ולחץ עצום על הביטחון הפיננסי המקומי הביאו לעיכובים בהוצאת סובסידיות לדיור", כתבה בינואר מחלקת הכספים של ג'וצ'נג, עירייה בניהולה של ווייפנג.

במרץ, מחלקת משאבי האנוש של אזור הפיתוח ההיי-טק התעשייתי של Weifang אמרה שהמחוז שלהם "שילם חלקית" את הסובסידיות ותשלומים נוספים עברו עיבוד.

גורמים מ-Zigong ומ-Zibo פרסמו תגובות בנוסח דומה לזה של Zhucheng באפריל. גם החודש, שאנגצ'יו התחנן ל"סבלנות", ואמר כי הסובסידיות יונפקו "כשהן יהיו מוכנות".

אף אחת מממשלות העיר לא הגיבה לבקשותיה של רויטרס להגיב.

שוק הנכסים היווה כרבע מהפעילות הכלכלית של סין בשיאה וההכנסות התקציביות ממכירות פומביות של קרקעות התגמדו במקורות הכנסה אחרים בערים רבות לפני המגיפה.

ברחבי סין, ההכנסות ממכירות פומביות של קרקעות בשנת 2023 היו כ-20% מתחת לרמות שלפני המגפה בשנת 2019, כך עולה מנתונים רשמיים. ב-Zibo, Shangqiu ו-Weifang, ההכנסות מחוץ לתקציב – הכוללות מכירות קרקע – ירדו ב-30%-50% באותה תקופה.

"מה שלא מוערך מספיק בצניחה בשוק הנדל"ן בסין הוא שהמשמעות האמיתית נופלת על הממשלות המקומיות", אמר לוגן רייט, שותף בספקית המחקר Rhodium Group.

הסכומים והמספר הכולל של האנשים שנפגעו מסבסוד שלא שולמו עדיין לא ברורים.

עובד המדינה בשאנגצ'יו, אלן ליו, בן 30, אומר שחלק מרוכשי הדירות בעיר קיבלו את הסובסידיות שלהם, אבל הוא עדיין מחכה ל-30,000 יואן שהובטחו, לאחר שקנה ​​דירה ב"מיקום מעולה" ביוני 2022.

"זה חיוני שהמחלקות הרלוונטיות יבינו שאי אפשר להתעלם מהנושא הזה לאורך זמן ויש לפתור אותה, אחרת זה ישפיע על אמינות הממשלה", אמר ליו.

($1 = 7.2464 יואן סיני) (עריכה על ידי סם הולמס) Weifang Yaxing Chemical Co Ltd

הסיפור הבא
footLogo
שתף את הפוסט
דילוג לתוכן