תשעה יזמים זכו בהצעות הסופיות עבור הרשות לפיתוח תעשייתי של Yamuna Expressway (Yeida) של מגרשים לקבוצות מגורים במגזר 22D ו-18, נוידה רבתי באזור דלהי-NCR.
ה-Yeida מכר קרוב ל-287,000 מ"ר כ-19 חלקות פריים במגזרים 17, 18, 19 ו-22D, מתוכם נסגרו תשע עסקאות. הרשות השתלטה ₹1,035 מיליון הכנסות ממכירת חלקות הקרקע, רובן במגזר 22D, בגדלים של מגרש הנעים בין למעלה מ-20,200 מ"ר. ל-48,500 מ"ר.
קבוצת Arihant, Purvanchal Projects Pvt. בע"מ, אלדקו תשתיות ונכסים בע"מ וקבוצת Gaurs היו בעלי ההצעות הגבוהות ביותר לעסקת הקרקע.
קרא גם: הלב התאגידי של מומבאי מתנשף מהמרחב
Purvanchal Projects שבסיסה באוטר פראדש קנה 48,564 מ"ר של קרקע בכמעט ₹187 מיליון, בעוד שקבוצת אלדקו שילמה ₹172.5 קרונות עבור 45,751 רגל רבוע. עבור חלקות קרקע בגודל של 47,755 מ"ר, שילמה קבוצת Arihant מדלהי NCR ₹186 crore בעוד קבוצת גאורס רכשה את אותו הסכום בתעריף זול יותר, משלמת ₹167 קרונות. מפתחים אחרים כמו SG Estates Pvt. בע"מ רכשה 20,235 מ"ר במגזר 22D וקבוצת ספלנדור רכשה 16,188 מ"ר במגזר 18.
מחירי קרקע
מחיר המילואים למ"ר במגזר 22D היה בין ₹32,375 ו ₹35,612.50. קבוצת Arihant שילמה את הפרמיה הגבוהה ביותר של ₹5,087 למ"ר. SG Estate קיבלה את העסקה הזולה ביותר, משלמת ₹32,701 למ"ר, פרמיה של ₹326 למ"ר.
מפתחים הביטו באזור בשל קרבתו לנמל התעופה הבינלאומי נוידה, שצפוי להתחיל לפעול עד אפריל 2025.
קרא גם: Bachchans, Janhvi מובילים את עסקאות הנדל"ן של בוליווד במומבאי
"תמיד היינו שוריים לגבי האזור הזה, במיוחד עם פיתוח התשתית המהיר המונע על ידי שדה התעופה Jewar הקרוב, שהופך במהירות את הכביש המהיר Yamuna למרכז מרכזי לפיתוח", אמר סרתק גאור, מנהל קבוצת Gaurs.
האזור אינו חדש לרוב המפתחים. קבוצת גאורס מסרה בעבר עיירה של 250 דונם באזור. אלדקו ופורבנצ'ל גם הגישו הצעות על עוד 5 דונם ו-10 דונם מגרשים של דיור קבוצתי בסקטור 22 מוקדם יותר השנה.
שדה תעופה חדש
קיים ביקוש עצום בשוק הזה עקב חנוכתו הקרובה של שדה התעופה הגדול באסיה והתשתית התומכת, אמר שיבן ויקראם בהטיה, מנכ"ל קבוצת Splendor. "לידע יש גם תוכניות לפארקים לוגיסטיים, מרכזים עירוניים ועוד, כל אלו יגדילו את הסביבה (באזור) לצמיחה מסוימת בטווח הארוך".
"יאמונה (אזור הכביש המהיר) לא הצליח במיוחד בשנים האחרונות. אנשים רבים נטשו את הפרויקטים שלהם או שגודל הקרקע שלהם הצטמצם בגלל שלא הייתה מספיק משיכה בשוק והביקוש לא היה גדול במגזר", גאורב גופטה, מזכיר Credai-NCR ומנהל SG Estates. Credai הוא גוף של מפתחי נדל"ן במגזר הפרטי בהודו.
עם שיפור סנטימנט המאקרו בשנתיים האחרונות, ושדה התעופה החדש מתקרב, אנשים שוב קונים קרקע לפרויקטים עתידיים, אמר גופטה.
לפני שלוש שנים, כל היזמים שמכרו את הדירה והקרקע שלהם התקשו למכור. אבל במהלך השנתיים האחרונות, היה ביקוש עצום בגלל נמל התעופה הבינלאומי נוידה.
פקיד בכיר בפלטפורמת הפרוטק Square Yards הסכים עם דעה זו. "לפני שנתיים המחיר של דירות/מגורים באזור היה בסביבה ₹4,000-4,500 למטר מרובע אבל כעת במהלך ששת החודשים האחרונים, התעריפים הוכפלו", אמר רבי נירוואל, מנהל מכירות ושותף ראשי, סקוור יארדס. "במיוחד במגזר 22. נכון לעכשיו, התעריפים הם ₹8,000-9,000 למטר מרובע".
קרא גם: ההשקעה של איחוד האמירויות בהודו כדי להגיע ל-100 מיליארד דולר במגזרים: Piyush Goyal
מיילים והודעות שנשלחו ל-Yeida, Purvanchal group, ואלdeco לא עוררו תגובה. גם הביקוש למגרשי מגורים באזור השתפר בשנים האחרונות.
מגזר 22D דירות ידע
ההרשמה לדירות Prime BHS של Yeida בסקטור 22D, שנפתחה באוגוסט 2023, זכתה להיענות מסיבית מצד רוכשי הדירות.
בתוך 24 שעות בלבד מההשקה, תוכנית הדיור קיבלה כ-3,089 בקשות ל-462 דירות בלבד. למעלה מ-650 מועמדים אפילו שילמו את דמי הרישום של ₹4.23 לאך, דווח קודם לכן. המספר הכולל של הדירות המוצעות עומד על 462 בלבד.
Yeida גם ערכה את הגרלת המזל הגדולה ביותר שלה מוקדם יותר החודש, במרכז האקספו ההודי בנוידה רבתי. הרשות השיקה את תוכנית המגרשים ביולי, והציעה 361 מגרשים ב ₹29,500 למ"ר. פקידים קיבלו כמעט 200,000 בקשות, מתוכם 187,000 היו זכאים להגרלת המזל, כך דיווח מוקדם יותר הינדוסטאן טיימס.