במהלך החודשים האחרונים, קופסאות עץ אטומות מגיעות באחוזות של טיסות מסחריות מלונדון לניו יורק, מחוברות ואורזות בחוזקה נגד חבלה. כאשר הם נוחתים במדינות, הם נאספים על ידי משאיות שהנהגים שלהם, בדרך כלל, אינם יודעים מה הם גוררים.
מה שיש בפנים הם ערימות של מוטות כסף שסוחרים, מחששים כי מכסים מממשלת ארה"ב קרובים, נטענים על מטוסים כדי למהר לאמריקה.
בדרך כלל מוטסת זהב בין מרכזי מסחר עולמיים מרכזיים כולל לונדון, ניו יורק, ציריך, הונג קונג ושנגחאי. כסף זול יותר וכסף יותר נשלח בדרך כלל על ידי ספינה.
אולם איומי התעריפים של ממשל טראמפ יצרו ניתוק חסר תקדים. חוזים עתידיים של ארה"ב מכסף עמדו לפרמיה של יותר מ -1 דולר לאונקיה, מה שהופך את הובלת האוויר בת -קיימא, ושליחת סוחרים ממהרים להכניס מתכות לארה"ב לפני שהוכרז על אמצעי הסחר החדשים, לפי סוחרים.
"זה מאוד לא שגרתי", אמר פיליפ ניומן, ותיק בתעשייה ושותף מייסד ב- The Consultancy Metals Focus. "זו הפעם הראשונה ששמעתי על זה מבחינת מסלול לונדון לניו יורק."
זהב ונחושת שופכים גם הם לארה"ב. העתיד זינק מעל למדדים הבינלאומיים שלהם מאז ניצחון הבחירות של הנשיא דונלד טראמפ בנובמבר, ויצר הזדמנות לקומץ בתי מסחר ובנקים המסוגלים להעביר נפחים גדולים של מתכת לארה"ב בהתראה קצרה, וסיכונים עצומים שיכולים לשקיעים שיכולים 't.
כמעט 14 מיליון אונקיות זהב, בשווי 38 מיליארד דולר, זרמו למפקידים של חילופי העתיד של Comex של ניו יורק מאז יום הבחירות, יחד עם 45 מיליון אונקיות כסף. נפחי זהב ענקיים ייצאו משוויץ, בעוד שהמהר לבילי הוביל לתורים ארוכים של שבועות למשוך את המתכת מהקמרון של בנק אנגליה למשמורת על בנקים פרטיים, על פי אנשים המכירים את הנושא.

תזרימי הסחר הנדירים חושפים כיצד ענף הסחורות מועבר על ידי מדיניות הסחר של טראמפ, עוד לפני שהוא מתפקד על משכון חוזר של קמפיין כדי להטיל תעריפים חסונים על אויבי סחר ובעלות ברית כאחד. הוא סימן כי היטלים יכולים להגיע ברגע 1 בפברואר, ויוצר תמריץ נוסף להטיס מתכת לארה"ב לפני שחלון ההזדמנויות סגור.
טראמפ איים על מכסים של 25% על מקסיקו וקנדה, ואמר כי הוא מתכוון להטיל חובות על פני הלוח שהם "גדולים בהרבה" מהנתון של 2.5% שהציע בעבר שר האוצר סקוט בסנט. מקסיקו היא ספקית גדולה של כסף לארה"ב, ומהוות 41% מארה"ב לייבוא בנפח בשנת 2023, על פי הערכות של מורגן סטנלי.

זהב מועבר בדרך כלל ממרכז מסחר אחד למשנהו באחזקת המטען של מטוסי הנוסעים. יש גבול לכמה שניתן להזיז בטיסה אחת – לא בגלל משקלו, אלא בגלל ערכו, שכן המבטחים יכסו רק כמות מסוימת בכל מטוס אחד. זה לא נשמע שמדינות ישלחו מטוסים צבאיים לשלוח את הזהב שלהם ברחבי העולם, שלמים עם מלווים חמושים.
ובכל זאת, לא ניתן פשוט להטיס זהב מלונדון לניו יורק כדי למסור נגד קומקס, מכיוון ששני השווקים משתמשים בגדלים שונים של ברים. בשוק לונדון, 400 סורגים הם הסטנדרט, ואילו עבור סוחרי החוזים של COMEX חייבים לספק 100 אונקיות או קילוברים. פירוש הדבר כי זהב שיועבר נגד קומקס בדרך כלל מגיע מבתי זיקוק גדולים בשוויץ או מסחר במרכזים באסיה, שם קילוברים פופולריים.
עבור כסף, אין סוגיה בגודל כזה: גם השוק בלונדון וגם עסקת Comex בסורגים של 1,000 גרם. ובעוד שבזמנים רגילים, הכסף נמוך מדי בערכו מכדי להיות שווה את עלות הובלתו במטוס, שיבושים בשוק יכולים להעלות את הכלכלה הרגילה של סחר בסחורות. בשנות השמונים, למשל, סוחרים אפילו העלו אלומיניום בעל ערך רב למטוסים על מנת לתפוס מהר יותר ארביטראז '.
משתתפי שוק רבים בספק אם מתכות יקרות ייכללו בתעריפים כלשהם, אך זה לא הפריע לסוחרים לבקש לסגור את חשיפתם. בפעם האחרונה ששווקי המתכות היקרות ראו ניתוק בקנה מידה זה היה בימים הראשונים של מגיפתו. באותה תקופה הטיסות היו מעוגנות, העלו את שוק הזהב והובילו לרווחי פגוש למי שיכול לספק מתכת בארה"ב, והפסדים כבדים למי שלא יכול היה.
יבוא הנחושת האמריקני קפץ גם בחודשים האחרונים, המונע על ידי משלוחים בתפזורת נדירים מצ'ילה וטיפוח מתכת הזורם מאפריקה, כך עולה מנתוני המשלוח. הזינוק הראשוני ביבוא הונע על ידי סחיטה קצרה חסרת תקדים על הבורסה בשנה שעברה, והיה קישור נוסף במשלוחים מאז ניצחון הבחירות של טראמפ.
בין אם זה בא מצ'ילה או מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הסיכון לסוחרים עם נחושת שעדיין על המים הוא שתעריפים יוטלו במהירות, ומטענים יופעלו בתפקידים כשמגיעים.
"זה די סחר מסוכן בגלל חוסר הבהירות בתעריפים," אמרה אליס פוקס, אנליסטית במקקאר. "מאוחר מדי להעביר פיזית מטאל לקומקס כדי לנצל את זה."
אבל בשווקי הכסף וזהב – שם מתכת יכולה להגיע לארה"ב תוך שעות ספורות – סוחרים עשויים להוריד את ההזדמנות לחוט.
"בשורה התחתונה יש ארביטראז 'ענק", אמר רוברט גוטליב, לשעבר סוחר מתכות יקר לשעבר ומנכ"ל ב- JPMorgan Chase & Co., סוחר הבריחים הבכיר בעולם. "השווקים עדיין מנותקים. יש הזדמנויות, אבל יש גם חשיפות. "