מיינט הרצליה

נכסי מצוקה בשיקגו מושכים קונים שמחפשים מציאות

(בלומברג) – שוק הנדל"ן הבעייתי של שיקגו, שראה את הערכים צונחים ביותר מ-50% בשנים האחרונות, מתחיל למשוך משקיעים שמחפשים מציאות.

היזם מייקל רשקה, שהופך את מרכז תומפסון האייקוני למשרד החדש של גוגל יחד עם קווינטין פרימו, אמר שהמשרד שלו מנהל מגעים לרכישת מספר בנייני משרדים בעיר הרוחות. צמד הנדל"ן גם העלה הצעות לייעוד מחדש של חמישה בניינים ברחוב LaSalle, שפעם היה ידוע כוול סטריט של שיקגו, כחלק מתוכנית ממשלתית להחייאת העיר התחתית.

שיקגו, כמו ערים רבות אחרות בארה"ב, נאבקה להתאושש מהמגיפה, אך הבעיות שלה הצטרפו לעריקות בפרופיל גבוה של תאגידים גדולים, פשע אלים וחילוקי דעות בין הפוליטיקאים בעיר לבין הקהילה העסקית. שיעורי הפנויים הפנויים ברובע העסקים המרכזי טיפסו לשיא ברבעון הרביעי, לפי מתווך הנדל"ן ג'ונס לאנג לסאל.

מעט בנייני משרדים נמכרו, אבל אלה שנסחרו עשו זאת בהנחות גבוהות. מגדל בן 41 קומות בשדרת צפון מישיגן 150 החליף ידיים השנה בכמחצית מהמחיר שמכר לפני יותר משש שנים.

"בניינים נסחרים בערכים נמוכים דוריים", אמר רשקה מקבוצת פריים נדל"ן. "אני בעסק למעלה מ-40 שנה ומעולם לא ראיתי נכסי משרדים איכותיים כל כך משווקים בהערכות שווי נמוכות כל כך. אני חושב שזה פנומנלי זמן להשקיע."

עסקאות חדשות יסייעו להחזיר את האמון בלופ, כפי שידוע רובע העסקים המרכזי של שיקגו, אמר מייקל אדוארדס, נשיא ברית שיקגו לופ. הקבוצה המייצגת יותר מ-300 עסקים, מוסדות אזרחיים ותרבות נפגשה ביום חמישי כדי לחשוף תוכניות להחיות את האזור שנפגע קשה מהמגיפה ומההתפרעויות לאחר רצח ג'ורג' פלויד.

רשקה ופרימו דיברו שניהם באירוע, שבו הכריז ראש העיר ברנדון ג'ונסון על מגוון יוזמות לחיזוק המרכז, כולל מוזיאון מועצת הסחר של שיקגו. העיר גם נתנה כמעט 1.5 מיליון דולר במענקים לשש מסעדות במרכז העיר. בית הקפה Ceres היוקרתי, שמתמודד עם נוכחות נמוכה מאז ש-CME Group Inc. סגרה את רצפת המסחר שלה, יקבל 100,800 דולר.

"אני תמיד שמח כשאנשים מוכנים להמר על שיקגו", אמר ג'ונסון, "אני בטוח מאוד שמרכז העיר שיקגו יהיה טוב יותר, חזק יותר ובטוח יותר".

פחות מחמישה בנייני משרדים גדולים נמכרו בשיקגו בשנה שעברה, עם עסקאות בהפסדים שנעו בין 50% ל-90%, לפי איגוד בעלי הבניינים והמנהלים של שיקגו. נכס בן חמש קומות ברחוב 100 סטייט, שבו ל-Macy's Inc. יש את חנות הדגל שלה בשיקגו, נסחר בחודש שעבר בהנחה של כ-60%.

"זה הולך להחמיר במקצת לפני שזה ישתפר, אלא אם כן הפד יוריד את הריבית מוקדם יותר מאוקטובר", אמר אדוארדס. יש הזדמנויות למפתחים שמוכנים להחזיק בבניינים במשך חמש עד 15 שנים, אמר.

משקיעים רבים מתמקדים גם בשיפוץ נכסים ישנים. רק השבוע הכריזה JPMorgan Chase & Co. על שיפוץ של המגדל במרכז העיר שיקגו, לראשונה מזה שני עשורים. נבנה לראשונה בשנת 1969, הבניין בן 60 הקומות המאכלס 7,200 מעובדי הבנק יקבל שדרוגים ללובי, קומת ביניים, אולם מזון, רחבה חיצונית, חדרי ישיבות וקומות עבודה, וכן חדר כושר חדש.

בנייה מחדש של האמון בלופ ותעדוף בטיחות הם עמודי התווך של תוכנית החומש של ברית הלולאה שפורסמה לאחרונה. הקבוצה פועלת גם לשיפור הבטיחות בתחבורה הציבורית – מספר הנוסעים משתפר אך נותר מתחת לרמות שלפני המגפה – ולמלא כ-20 חלונות ראווה פנויים ברחוב סטייט.

פרימו, המייסד של Capri Investment Group, נשאר אופטימי לגבי שיקגו. השיפוץ של גוגל במרכז תומפסון ובסיס העובדים הגדול שלו במקום יגדיל את הביקוש לקמעונאות, מסעדות ודיור ב-Loop. הבנייה אמורה להתחיל במרץ, אמר.

"כשזה יקרה, שיקגו תבין שמדובר בפרויקט אמיתי", אמר, והוסיף כי לשיפוץ תהיה "השפעה עצומה על העיר והאזור".

–בסיוע מקייט סימן.

(עדכונים עם הודעת ראש העיר בפסקה השביעית, פרטי מגדל JPMorgan באחת עשרה.)

סיפורים נוספים כמו זה זמינים באתר bloomberg.com

©2024 Bloomberg LP

הסיפור הבא
footLogo
שתף את הפוסט
דילוג לתוכן