יצרניות נירוסטה באירופה פונים לאינדונזיה כדי לקבל ניקל, כאשר התפוקה המשגשגת של המדינה מאלצת מפעלים במדינות אחרות להיסגר.
היצוא לאירופה של ברזל חזיר ניקל אינדונזי – מרכיב לנירוסטה המשמש בעיקר יצרנים סיניים – לאירופה עלה ל-87,485 טון השנה מ-1,006 טון בלבד ב-2023, לפי נתוני ממשלת אינדונזיה. הולנד, איטליה ובריטניה לקחו את המשלוחים, כך עולה מהנתונים.
היצוא המתנפח משקף את הדומיננטיות ההולכת וגוברת של אינדונזיה בשוק הניקל, כאשר התפוקה שלה מהווה כעת יותר ממחצית מהכלל העולמי. מפעלים אירופיים משתמשים בדרך כלל ב-ferronickel, סגסוגת בעלת טוהר גבוה יותר מברזל חזיר מניקל, אך מפעלים רבים שמייצרים אותו נסגרו עקב תחרות מאינדונזיה.
אלה כוללים מפעלים בקלדוניה החדשה וברפובליקה הדומיניקנית, שהיו בעבר יצואניות משמעותיות של פרוניקל לאירופה. בינתיים, היבוא מרוסיה, לשעבר ספקית מרכזית של צורות טהורות יותר של ניקל המשמש גם לנירוסטה, הצטמצם מאז הפלישה לאוקראינה ב-2022.
זה כאב ראש ליצרני נירוסטה אירופאים שמנסים להשיג את המתכת מבלי להקריב את האישורים הירוקים שלהם. תעשיית הניקל באינדונזיה זכתה לביקורת על הקשר שלה להרס סביבתי, תקני בטיחות רופפים ועוצמת פחמן גבוהה, מה שהרתיע כמה חברות מלרכוש אותו.
היצרנים המשלוחים מוצרי ניקל מאינדונזיה לאירופה כוללים את Gunbuster Nickel Industry, בבעלות חברת Jiangsu Delong Nickel Industry Co. החולה בסין, והחברה המקומית PT Trimegah Bangun Persada, הידועה יותר בשם Harita Nickel, לפי אנשים שמכירים את הנושא.
Lukito Gozali, ראש תחום קשרי משקיעים בהריטה ניקל, אמר שהמשרד תמיד פתוח להזדמנויות לעבוד עם לקוחות ברחבי העולם. דובר של Gunbuster Nickel Industry לא הגיב לבקשה שנשלחה בדוא"ל לתגובה.
הצרות הכלכליות של סין עלולות גם לערער את הביקוש למתכת ולהוביל את המשלוחים לאירופה מכיוון שהיצרנים נאלצים לגוון. הכלכלה הגדולה באסיה קנתה זה מכבר את חלק הארי של הניקל של אינדונזיה, אבל הצריכה של נירוסטה שם מתעכבת בגלל מגזרי הרכוש והתעשייה הנקשים שלה.