בנגלורו: Bombay Realty של קבוצת וואדיה מתכוננת לקאמבק בתחום הנדל"ן, שכן היא שואפת לייצר רווחים מהקרקעות שלה במומבאי ולנצל את המומנטום במגזר המגורים, אמר בכיר בחברה.
במהלך החודשים האחרונים, החברה הקימה צוות רענן, ולאחרונה מינתה מנכ"ל חדש לעמוד בראש עסקי הנדל"ן.
היזם מתכנן להשיק לראשונה פרויקט מגורים פרימיום בשם Three ICC במרכז העיר האי (ICC), קהילה מגודרת, ביישוב דאדר במרכז מומבאי השנה.
הפרויקט, שיכלול כ-500 יחידות על פני שלושה אגפים, יפותח על פני 4.5 דונם, מהשטח הכולל של 17 דונם. באגף הראשון יהיו מגורים גדולים, עם מרפסות שיזוף פרטיות, עם תג מחיר של ₹15-30 קרונות.
הפרויקט עוקב אחר One ICC ו- Two ICC, שני מגדלי מגורים באיי סיטי סנטר, שכבר נמסרו.
לקבוצה כבר הייתה זרוע נדל"ן, אבל השיקה אותה רשמית בתור Bombay Realty ב-2011 עם פרויקט הדגל שלה Island City Center. עם זאת, החברה רדפה אחריו בצורה מדורגת, לא אחידה.
במהלך 2-3 השנים האחרונות, החברה, בגיבוי קבוצת ואדיה, תכננה להחיות את המיקוד שלה בנדל"ן, להקים פרויקטים חדשים ולהפיק רווחים מהחזקות הקרקעות שלה. אבל רק השנה הוא התחיל לפעול על פיו.
מניות Bombay Dyeing נסגרו מעט השתנו בשעה ₹172.65 כל אחד ב-BSE ביום שישי.
את ההתמקדות המחודשת בבנייה מחדש של העסק מוביל ג'ה ואדיה, בנו הצעיר של נוסלי ואדיה, יו"ר Bombay Dyeing.
"נדל"ן התגלה כאחד מענפי הצמיחה המבטיחים ביותר בהודו, ואנו מאמינים שהתזמון הוא אידיאלי לחיזוק הנוכחות שלנו. עבור הקבוצה, הנדל"ן מהווה גם מנוע צמיחה בעל פוטנציאל גבוה וגם הזדמנות לגיוון אסטרטגי. במהלך השנים האחרונות, פלח המגורים – במיוחד קטגוריות הפרימיום והיוקרתיות – ראה עלייה חדה בביקוש, חיזוק ותשתיות צרכניות והגברת הביקוש. שאיפות לאחר מגיפה", אמר רוהיט סנתוש, מנכ"ל Bombay Realty, בראיון ל-. סנתוש הצטרף לחברה באמצע ספטמבר.
מלבד השקת Three ICC, החברה מתכננת גם פיתוחים עתידיים. היא שואפת לפתוח את חלקות הקרקע הקיימות שלה, הן במומבאי והן מחוצה לה עבור פרויקטים. היא מעריכה הזדמנויות בפורמטים של מגורים, מסחר ושימושים מעורבים, ושואפת לבסס טביעת רגל חזקה מהודו לאורך זמן.
לאדמת דאדר עצמה יש פוטנציאל לבצע פרויקטים נוספים, לאחר ה-Three ICC שיושק בקרוב.
"ב-Bombay Realty יש לנו יתרון ייחודי: חלקות קרקע גדולות בבעלות עצמית במיקומים מעולים ברחבי מומבאי. זה מאפשר לנו לפתח פרויקטים ללא לחצי עלויות העומדים בפני יזמים שצריכים לרכוש קרקע בהערכות שווי גבוהות נוכחיות. בשילוב עם המאזן החזק של קבוצת וואדיה ומורשת האמון והאיכות, אנו נכנסים לשלב זה עם עמדת חוזק.
אנליסטים של נכסים מאמינים שלמרות שתחום הנדל"ן צפוף ותחרותי למדי, מפתחי חברות נהנים מהיתרון המובהק של ערך המותג שלהם.
"זה זמן טוב להיות בתחום הנדל"ן. מפתחים המגובים על ידי קונגלומרטים או קבוצות ארגוניות מצליחים מאוד, שכן רוכשי בתים מציגים העדפה ברורה למפתחים ממותגים", אמר אנוג' פורי, מייסד, Anarock Property Consultants.
המותג והמוניטין של Bombay Dyeing, וטווח ההגעה ללקוחות הקמעונאיים שלה הם משמעותיים, וזה יעזור גם לעסקי הנדל"ן שלה, הוסיפה פורי.
בשנת 2024, Bombay Dyeing סיכמה עסקה דו-שלבית עם יחידה של חברת Sumitomo היפנית, ומכרה 22 דונם של קרקע מעולה ביישוב Worli היוקרתי של מומבאי עבור ₹5,200 קרונות, אולי בעסקת הקרקע הגדולה במדינה.
החברה אמרה ב-2023, כשהעסקה הוכרזה לראשונה, כי המכירה תסייע לה לחסל את החוב ולחזק את המאזן.
לעת עתה, Bombay Realty מתמקדת בהשקה הראשונה שלה לאחר שבתון ארוך בתחום הנדל"ן.
מוהיט רמסינגאני, ראש תחום מכירות, שיווק וקשרי לקוחות, בומביי ריאלטי, אמר כי הפניות לגבי הפרויקט היו מעודדות, ובהינתן התיאבון לפרויקטי יוקרה, הם מצפים להיענות טובה מרוכשי הדירות.