מיינט הרצליה

מ-DLF ועד Lodha ו-Godrej, בונים בודקים ערים חדשות

מפתחים מובילים נכנסים לשווקים חדשים עבור פרויקטים למגורים, כאשר העיור הגואה ומעמד הביניים המתרחב גורמים לתנופת דיור.

מפתחים בוחנים הזדמנויות במיוחד בערים כמו היידראבאד, פונה, בנגלורו וגורוגרם שזכו למכירות גבוהות.

Godrej Properties Ltd, שבסיסה במומבאי, רכשה השבוע 12.5 דונם ביישוב Rajendra Nagar של היידראבאד כדי לפתח פרויקט מגורים מובחר, המציין את כניסתו לעיר. Shriram Properties Ltd, שהתמקדה עד כה בדרום הודו, נכנסת לפונה עם פרויקט דיור בינוני בפרברי אונדרי. היא חתמה על הסכם ניהול פיתוח עם בעל הקרקע לפרויקט.

"שוק המגורים שופע, ופונה הוא שוק הנדל"ן השני הטוב ביותר כיום מבחינת מכירות. זוהי גם עיר שדומה לבנגלורו, שוק שאנו מכירים היטב, מבחינת ביקוש ופרופיל לקוחות. המגזר ראה קונסולידציה רבה, וליזמים גדולים יותר יש הזדמנות טובה להתרחב ולצמוח בערים חדשות יותר", אמר מ' מוראלי, יו"ר ומנכ"ל, שריראם נכסים.

פעילות בהיידראבאד תעניק ל-Godrej Properties – אחד היזמים הבודדים הפועלים בערים מרובות – הזדמנות להיות נוכחים בשווקי נכסים מרכזיים במדינה.

"היידראבאד היא אחד משווקי המגורים הצומחים ביותר, שבהם הביקוש גבוה אך איכות ההיצע לוקה בחסר", אמר גאורב פאנדי, מנכ"ל ומנכ"ל Godrej Properties, בראיון שנערך לאחרונה עם Mint.

בעבר, חלק מהמפתחים נכנסו לשווקים חדשים אך עם הצלחה מועטה, מה שגרם להם להתמקד בחזרה בשווקי הליבה שלהם.

Anuj Puri, יו"ר ייעוץ הנכסים Anarock Group, אמר כי הביקוש לבתים שנבנו על ידי יזמים ממותגים עלה משמעותית בשנים האחרונות. זה עוזר למפתחים גדולים רבים להצליח בגיאוגרפיות חדשות.

"מפתחים רשומים, במיוחד שחקנים מדרום ומערב הודו, מתרחבים כחלק מאסטרטגיית הגיוון שלהם על רקע מכירות חזקות. הם צברו יותר ביטחון לא רק בגלל המאזנים החזקים שלהם, אלא גם בגלל שרבים מהשווקים האלה מצליחים מאוד מבחינת ביקוש", הוסיף פורי.

Macrotech Developers Ltd, הפועלת תחת המותג Lodha והתמקדה עד כה באזור המטרופולין של מומבאי ופונה, השיקה מראש את הפרויקט הראשון שלה בבנגלורו בנובמבר האחרון. כל המלאי של השלב הראשון נמכר בשלושת הימים הראשונים. כעת היא מבקשת להשיק את הפרויקט השני שלה בעיר. החברה גם בוחנת עיר רביעית שאליה היא עשויה להיכנס בעתיד כדי להתרחב, כך אמרה ההנהלה בשיחת אנליסטים לאחרונה.

השנה, DLF Ltd, שבסיסה בגורוגרם, תשיק את הפרויקט הראשון שלה במומבאי, שוק ממנו יצאה לאחר שמכרה חלקת קרקע למפתחי Macrotech לפני כמעט 12 שנים. כניסתה המחודשת של היזם הגדול בהודו לשוק תחרותי כמו מומבאי היא משמעותית, אמרו אנליסטים של נכסים. באופן דומה, Oberoi Realty Ltd, מפתחת ממוקדת במומבאי הידועה בפרויקטים היוקרתיים שלה, רכשה בנובמבר חלקת קרקע בגורוגרם כדי לגוון את נוכחותה.

רוב היזמים קונים קרקע, משתלטים על פרויקטים של יזמים במצוקה או משתפים פעולה עם יזמים מקומיים קטנים יותר כדי לצאת למיקומים חדשים יותר.

באופן מסורתי, נדל"ן היה עסק מונע מקומי עם קונים המעדיפים מפתחים חזקים בשווקים שלהם. בעוד שדברים משתנים כעת בהדרגה, מפתחים שאינם מכירים או לא מבוססים בשוק מסוים עדיין מתמודדים עם תחרות מקומית. היצע המוצרים שלהם חייב להיות מובחן ועדיף כדי למשוך קונים.

פורי אומר שמפתחים גדולים מוצאים את דרכם להצלחה גם בשווקים חדשים יותר ויש העדפה מובהקת למותגים לאומיים חזקים בקרב רוכשי הדירות.

צפו בכל חדשות התעשייה, חדשות הבנקאות והעדכונים על Live Mint. הורד את אפליקציית Mint News כדי לקבל עדכוני שוק יומיים.

יותר פחות

  • #נדל"ן
  • #שוק הנדל"ן
שתף את הפוסט
דילוג לתוכן