Firebird Metals (ASX: FRB) הודיעה ביום שני כי היא חתמה על מזכר הבנות (MOU) עם חברת הכרייה הצרפתית Eramet על אספקת עפרות כדי להאכיל את מפעל המנגן של כיתת הסוללה שלה בסין.
ה- MOU, אומר Firebird, מסמן "אבן דרך משמעותית" נוספת במסעה להפוך ליצרן קרוב לטווח הקרוב, בעלות נמוכה של סולפט מנגן בדרגה סוללה (MNSO4) ותחמוצת טטרה מנגן (MN3O4) כדי לספק כלי רכב חשמליים.
תחת ה- MOU, ארמט – המפיק המוביל בעולם של מנגן – יספק עפרות ממכרות מואנדה שלה בגאבון לשלב הראשון של פעולות המנגן סולפט של פיירבירד. ההסכם בא בעקבות בדיקת מדגם של 200 ק"ג של עפרות ארמט שהפיקו בהצלחה MNSO4 ו- MN3O4.
Firebird אמר כי הצדדים גם יפעלו להמיר את ה- MOU להסכם אספקה לטווח הארוך עד שנת 2026, לאחר סיום המימון ובמהלך הקמת מפעל המנגן סולפט.
בספטמבר האחרון קיבלה Firebird את כל היתרי המפתח להפעלת מפעל המנגן סולפט בג'ינשי, מחוז הונאן, כאשר הייצור הראשון מכוון להמשך השנה. שלב 1 של הפעולות נועד לעבד עפרות מנגן שמקורן בצוותים שלישיים, ויכוון לייצר 50,000 טונות של MNSO4 בדרגה סוללה ו -10,000 טון MN3O4 (או המקבילה של 72,500 טון של MNSO4) מדי שנה.
על פי מחקר היתכנות שפורסם במאי 2024, לפרויקט יש קפקס של 83.5 מיליון דולר ו- OPEX של בערך 609 $/טון מטרי לייצור סולפט מנגן בדרגת סוללה.
אסטרטגיית LMFP
צמח המנגן סולפט הוא חלק מאסטרטגיית הצמיחה של Firebird שמרכזת את הפופולריות ההולכת וגוברת של סוללות LMFP (ליתיום מנגן פוספט ברזל) בסין, שוק ה- EV הגדול ביותר ברחבי העולם. MNSO4 הוא חומר קתודה מפתח בסוללות LMFP.
הכורה האוסטרלי רואה את מפעל הפיילוט שלו מוכן להיות בחזית ההתפתחות המהירה והגידול בסוללות לרכבים חשמליים, וממוקם אסטרטגית במוקד שוק ה- EV הסיני.
מנכ"ל Firebird, פיטר אלן, אמר כי "אבטחת האספקה האמינה והאסטרטגית הזו של עפרות מנגן מסמנת צעד מרכזי בהאצת המסע שלנו לייצור ובניית בסיס חזק לייצור תזרים מזומנים בר -קיימא".
"הסכם זה עם ארמט משקף את המחויבות שלנו לקבוע פעולה משולבת אנכית, ומציב אותנו לספק את האסטרטגיה שלנו לטווח הארוך לתמוך במעבר האנרגיה הנקייה על ידי הפיכתו לספק מפתח של מנגן לסוללות LMFP."