מיינט הרצליה

משבר הדיור בקנדה יימשך בגלל מחסור באנשי מקצוע, אומר CBRE

(בלומברג) – לקנדה אין מספיק אנשי מסחר מיומנים כדי לבנות את דרכה לצאת ממצוקת הדיור הנוכחית שלה, מה שמאיים על נזק ארוך טווח למרקם החברתי של המדינה, לדברי מנהל בכיר באחת מחברות הנדל"ן הגדולות בעולם.

הדיור הופך לנושא המרכזי לקראת הבחירות הכלליות הבאות בקנדה, הצפויות כעת ב-2025, עם מחסור בדירות וגידול מהיר באוכלוסיה שמעלים את המחירים. המדינה זקוקה ל-3.5 מיליון בתים נוספים, דבר שיכלול יותר מהכפלת קצב הבנייה שלה, על פי מחקר משנת 2022 של סוכנות הדיור הלאומית של קנדה.

"האמת הלא נוחה היא שאנחנו לא הולכים לפגוע ביעדים האלה – סביר להניח שלא נתקרב למטרות האלה", אמר פול מוראסוטי, יו"ר CBRE Group Inc. בקנדה, בפורום הנדל"ן של ונקובר ביום רביעי. "גם אם היו לנו אישורים ברחבי הארץ לבנות אלפי יחידות, אנחנו לא יכולים לבנות אותן פיזית, כי אין לנו מספיק עסקאות".

קרא עוד: משבר דיור, בתי חולים צפופים וקווי מזון: אפילו בקנדה?

קובעי המדיניות חייבים "לעשות משהו, כי זה בהחלט משבר", אמר. אין סימן קטן שמחירי הבתים יירדו מכיוון שחוסר האיזון של היצע-ביקוש רק החמיר, והם עשויים אפילו לעלות ברגע שהקונים יחזרו לשוק, אמר מוראסוטי .

"היקף הבעיה, שכבר שנים רבות בהתהוות, הוא עצום", אמר, "אי-שוויון בהכנסה וניתנות דיור הם נושאים מזיקים מאוד. אם לא יטופלו, הפגיעה במרקם החברתי והכלכלי שלנו רק יחמיר".

סיפורים נוספים כמו זה זמינים באתר bloomberg.com

©2024 Bloomberg LP

הסיפור הבא
footLogo
שתף את הפוסט
דילוג לתוכן