סוחרי האנרגיה Mercuria ו-Gunvor מתעמקים במתכות, מתוך ציפייה שהשינויים המבניים במערכות האנרגיה העולמיות יתבררו כמשתלמות.
סוחרת האנרגיה הגדולה בעולם, Vitol, בוחנת בינתיים הזדמנויות שמציעות מעבר האנרגיה הנקייה העולמית הכוללת כלי רכב חשמליים ואנרגיה מתחדשת כמו שמש ורוח.
Mercuria, Vitol ו-Gunvor השוויצריות מתמקדות בעיקר בנפט ובמוצרי אנרגיה אחרים, כאשר התנודתיות לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה בפברואר 2022 זיכה אותם ברווחי שיא.
"צריך חשיפה למתכות שנכנסות לכלי רכב חשמליים ולחומרים מתחדשים כדי להבין את מעבר האנרגיה", אמר מקור בעל ידע ישיר בנושא. "יש חולשה באסטרטגיה שלך בלי החשיפה הזו."
מי שמוביל את המשימה היא מרקוריה, שם קוסטס בינטאס, בעבר בטרפיגורה המתחרה, היה במסע גיוס ברחבי אסיה, אפריקה, צפון אמריקה, אירופה ואמריקה הלטינית מאז שהצטרף כראש עולמי של מתכות ומינרלים ביולי, אמרו שלושה מקורות בעלי ידע ישיר. .
הצוות של Bintas כבר מונה יותר מ-40 אנשים, הם הוסיפו.
"קוסטה עלה על הקרקע, הצוות גדל מהר מאוד", אמר אחר מהמקורות.
נכון ל-25 בספטמבר, מרקוריה פרסמה ארבע משרות הקשורות למתכות לינקדאין; שלושה בז'נבה ואחד באתונה.
עזבו את טרפיגורה והצטרפו למרקוריה בחודשים האחרונים היו מהדי ווטרוואלד בז'נבה, מיכאלה דמפסי בארצות הברית ולאונרד ד'אופאי בדובאי, לפי לינקדאין פרופילים.
לאחר עזיבתם של ווטרוואלד, דמפסי וד'אופיי, טראפיגורה האריכה את תקופת ההודעה המוקדמת לסוחרים העוזבים את סוחר הסחורות השוויצרי למינימום שישה חודשים או עד שנה, בהתאם לוותק.
יחד עם יוג'ין צ'אן באסיה, ווטרוואלד, דמפסי וד'אופיי הם עובדים מרכזיים במרקוריה באזורים שלהם, אמרו המקורות.
מרקוריה סירבה להגיב.
Gunvor שכרה בשנה שעברה את איוון פטב כדי להגדיל את היצע המתכות הבסיסיות שלה. מאז היא שכרה את ג'ורג' דונוהו בעבר ב-JP Morgan, את פאולו קאבריוס בעבר ב-Traxys ומייקל ג'רארד בעבר ב-IXM.
בינתיים, Vitol ממתין להגעתם באוקטובר של בנג'מין סיפורד וויליאם גיינר, שצוידו ממרקוריה מוקדם יותר השנה.
Gunvor ו-Vitol סירבו להגיב.
"לא זר למתכות"
מרקוריה רכשה את חברת מחסני המתכות והלוגיסטיקה הנרי באת' מג'יי.פי מורגן ב-2014. לאחר מכן היא מכרה 51% ל-CMST Development בסין תמורת 60 מיליון דולר בסוף 2015, תוך רווח בתהליך, ושמרה על 49%.
היא גם פתחה במסחר במתכות ב-2014 עם אלומיניום, ושמרה על צוות של ארבעה עד חמישה במגזר הזה עד השנה.
החשמל מוליך דרך חוטי נחושת הדרושים לכלי רכב חשמליים. ניתן להעביר כוח גם דרך אלומיניום.
אלומיניום משמש גם להפחתת משקלם של כלי רכב חשמליים כדי לסייע בהרחבת טווח הנסיעה של הסוללות הנטענות שלהם.
הטיול הקודם של Vitol למתכות בסיסיות הסתיים ב-2014, אם כי הוא שמר על נוכחות באלומינה, חומר הזנה לאלומיניום ועפרות ברזל עד 2018 ו-2017 בהתאמה.
"אנחנו לא זרים למתכות, היה לנו עסק למתכות בשנות ה-90 ובתחילת שנות ה-2000. היו לנו מפעלי התכה… לא הייתי מתאר את זה כשעה הכי טובה (שלנו), "אמר מנכ"ל ויטול, ראסל הארדי, מוקדם יותר השנה.
Gunvor עזב את המתכות התעשייתיות ב-2016, כשהסוחר החליט שהוא לא יכול להתרחב בקצב הדרוש כדי להיות שחקן אפקטיבי ובחר להתרכז באנרגיה.
כעת, עם מעבר האנרגיה והתפקיד שמתכות ממלאות על פני "שרשרת ערך האנרגיה", לגונבור יש מודל שמתאים יותר ליכולות המבצעיות שלו, אמר מקור רביעי עם ידע בנושא.