מיינט הרצליה

מקצוענים רבים צופים שהריבית תרד ב-2024. האם כדאי לקנות דיסק עכשיו?

אם אתה מנסה לתפוס את התשואות הטובות ביותר, גרג מקברייד, אנליסט פיננסי ראשי בבנקרייט, אומר שאין זמן טוב יותר מההווה.

מספר סקרים צופים שהריבית תרד ב-2024, אם כי מתי בדיוק עומד לדיון. כלכלנים אקדמיים שנשאלו על ידי ה"פייננשל טיימס" מגלים שהם צופים שהורדות הריבית תתרחשו באמצע 2024, בעוד שכלכלני גולדמן זאקס צופים שהפדרל ריזרב יעכב את הפחתת הריבית עד לרבעון הרביעי של השנה הבאה. ו-ING Economics צופה כי הריבית תוקצץ שש פעמים בשנה הבאה, החל מהרבעון השני.

אם הפד יבחר להפחית את הריבית של הקרנות הפדרליות, שיעורי תעודות ההפקדה עלולים לרדת – אם כי, כמובן, גורמים אחרים נכנסים גם לשיעורי ה-CD. "אין ספק שאנו חווים תקופה של תעריפים גבוהים שלא יימשכו לנצח בשל השפעותיה על הכלכלה בטווח הארוך, ולכן כל מי שיש לו כספים פנויים צריך לנצל את התעריפים הללו ולמטב את החסכונות שלו", אומר מוסמך. המתכנן הפיננסי אלונסו רודריגז סגרה ב-Advise Financial. (ראה כמה מתעריפי התקליטורים הטובים ביותר שאתה עשוי לקבל כאן.)

אם אתה מנסה לתפוס את התשואות הטובות ביותר, גרג מקברייד, אנליסט פיננסי ראשי בבנקרייט, אומר שאין זמן טוב יותר מההווה. "ברגע שה-Fed יביע מילולית שהם סיימו להעלות את הריבית, תשואות ה-CD יתחילו להיסוג וזה יואץ ככל שהורדת הריבית הראשונית תבוא לידי ביטוי", אומר מקברייד.

הוא צופה כי תשואות התקליטורים ירדו במגמת ירידה של 2024, עם התשואות הטובות ביותר בתחילת השנה. "המעבר של הפדרל ריזרב מהעלאת ריבית ב-2022 ו-2023 להורדת הריבית בנקודה מסוימת ב-2024 יהיה הזרז הגדול ביותר לתנועה בתשואות התקליטורים", אומר מקברייד.

אבל זה שיש הייפ סביב ירידת ריבית פוטנציאלית ב-2024, לא אומר שזה בטוח. "כשפתחתי את הפרקטיקה שלי בשנת 2000, הדעה הרווחת הייתה שהריבית לא יכולה לרדת יותר. הם היו ב-6% ו-13 המהלכים הבאים ברציפות על ידי הפדרל ריזרב היו כולם הורדות ריבית", אומר המתכנן הפיננסי המוסמך קנת רובינסון ב-Praktical Financial Planning. עם זאת, הקדמת הורדות הריבית עשויה להוות סיכון זהה לזה של הקדמת העלאת הריבית.

באשר לשאלה האם זה חכם להשקיע בתקליטור או ברכב חיסכון עכשיו, פיטר סלקינס, מתכנן פיננסי של Integrated Partners, אומר, "כשהתעריפים עלו בקצב סוער במהלך השנתיים האחרונות, השתלם להישאר לטווח קצר בקביעות השקעות בהכנסה. בדרך כלל, הריביות הגבוהות ביותר שולמו בשוקי הכסף, בתקליטורים לטווח קצר ובאוצר. זה נבע מעקומת התשואה ההפוכה שחווינו".

כעת, הקונצנזוס הוא שאנו מתקרבים לסוף מחזור העלאות הריבית הזה ונראה שהשוק מתמקד מתי הפד באמת יוריד את הריבית. "אם הפד אכן יוריד את הריבית ב-2024, ישתלם לנעול ריביות גבוהות יותר כעת", אומר סלקינס. (ראה כמה מתעריפי התקליטורים הטובים ביותר שאתה עשוי לקבל כאן.)

למה לנעול תעריף CD?

אם שיעורי הריבית יורדים במהלך תקופת התקליטור שלך, עדיין תרוויח את סכום הריבית שקיבלת לפני הירידה, בעוד שחשבונות חיסכון עם תשואה גבוהה אינם מציעים את אותו סוג של תעריפים נעולים מובטחים. מצד שני, אם התעריפים עולים, אתה ננעל בשיעור הנמוך הזה עם התקליטור שלך.

כמו כן, חשוב לקחת בחשבון שייתכן שתקליטור אינו מתאים לך. לפני קבלת החלטות פיננסיות גדולות כלשהן, "התמקד באופק הזמן שלך, בסובלנות סיכונים ובמטרות הכוללות בבחירת כל השקעה. בתקליטורים, היזהרו מתקופות החזקה, עמלות מימוש מוקדם ותעריפי טיזר מכיוון שהם עשויים לחול רק על סכום כסף מוגבל", אומר סלקינס.

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן