מיינט הרצליה

מסגרת REITs קטנות ובינוניות כדי להגביר את צמיחת שוק חלקי הנכסים פי 10 ל-5 מיליארד דולר, אומרים שחקני התעשייה

המסגרת להשקעות נדל"ן קטנות ובינוניות (SM REITs) שהביאה הרגולטור על שוק ההון Sebi תגביר את הנזילות ותסייע לצמיחה בשוק הנדל"ן בהודו, אמרו אנליסטים.

מועצת ניירות הערך של הודו (Sebi), בשבוע שעבר, הודיעה למסגרת עבור SM REITs, שבה משקיעים יכולים כעת להיות בעלות חלקית על נכסי נדל"ן מניבים על ידי השקעה מינימלית של 10 לאך.

היא תיקנה את התקנות ל-REIT, והתירה בעלות חלקית על ריט, אשר תקיף נכסים מסחריים ומגורים.

זה יעזור לשוק הבעלות החלקית בנדל"ן לצמוח פי 10 עד 5 מיליארד דולר עד 2030, על פי דו"ח של JLL India ו- PropShare.

שוק הבעלות החלקית של הנדל"ן בהודו מוערך כיום בכ-500 מיליון דולר, והשוק צפוי לצמוח פי 10 בחמש השנים הקרובות.

"למרות בעיות הציות לרגולציה שהתעשייה צפויה לראות במהלך השלב הראשוני של יישום תקנות MSM REIT, אלו צפויות לסלול את הדרך לשוק לצמוח ולעלות פוטנציאלית על 5.0 מיליארד דולר של נכסים בניהול (AUM) עד 2030", נכתב בדו"ח.

שחקנים בתעשייה מאמינים שתקנות Sebi מתייחסות להיבטים מרכזיים כדי לשמור על אינטרסים של המשקיעים ולהבטיח צמיחה מאורגנת של השוק.

הכללים דורשים ממנהל ההשקעות האחראי על הקמת SM REIT להיות בעל שווי נקי של לפחות 20 קרונות וניסיון של שנתיים לפחות בענף הנדל"ן או ניהול קרנות נדל"ן. כמו כן, בתכנית של תכנית SM REIT אשר בחרה שלא לבצע מינוף, מנהל ההשקעות יחזיק תמיד לפחות 5% מסך היחידות המצטיינות במהלך שלוש השנים הראשונות. ההחזקה המינימלית עולה ל-15% במקרה של תוכניות ממונפות.

יתרה מכך, לפחות 95% משווי נכסי התכניות חייבים להיות מושקעים בנכסים שהושלמו ומניבים הכנסה ואת 5% הנותרים ניתן להשקיע בנכסים נזילים 'לא משועבדים'.

בהתאם לתקנה, גודל הנכס שיירכש בתוכנית SM REIT צריך להיות לפחות 50 קרונות ופחות מ 500 קרונות עם יחידות שיונפקו למינימום 200 משקיעים.

"עם תקנות MSME REIT, סבי מביאה כעת רשמית את השוק הצומח הזה לתחום הרגולטורי, מה שאמור להוביל לצמיחה משמעותית בסוג נכסים זה, ובו בזמן להבטיח למשקיעים את היתרונות הנלווים לרגולציה – אחידות, הגינות, שקיפות, ומנגנוני תיקון", אמר קונל מוקטן, מנכ"ל PropShare.

ניתוח JLL מראה שיותר מ-328 מיליון מ"ר של נכסי משרדים בדרגה A בשבע הערים המובילות של הודו, בשווי של כ-48 מיליארד דולר, ראויים ל-MSM REIT.

"ככל שהמסגרת הרגולטורית נכנסת למקומה ופלטפורמות בעלות חלקית (FOPs) מתגברות על מכשולי יישום ראשוניים, אנו מצפים ששוק ה-MSME REIT יחווה קצב צמיחה מואץ עוד יותר", אמר ד"ר סמנטק דאס, כלכלן ראשי וראש תחום מחקר. REIS, הודו, JLL.

שוק ה-REIT בהודו צמח מ 0.3 טריליון ל 1.3 טריליון בשווי נכסים גולמיים (GAV) בטווח של חמש שנים.

Piyush Gupta, מנכ"ל, שוק ההון ושירותי ההשקעות, Colliers India אמר כי ההודעה על SM REITs חיכו זמן רב והיא תספק דחיפה עצומה לאספקת נזילות להחזקה פרטנית של נכסים מניבים משרדים.

"זה פותח שפע של הזדמנויות בגודל ובקנה מידה של שווקים ומוצרים למשקיעים קמעונאים ומוסדיים להשקיע בנדל"ן מניב משרדים. עם גודל מינימלי של 50 מיליון והחזקה מינימלית של 5% ממנהל ההשקעות, זה לא מחסום כניסה משמעותי עבור מנהלי קרנות חדשים יותר, אולם בלמים ויתרות מפתח סופקו על ידי SEBI", אמר גופטה.

Shrinivas Rao, מנכ"ל וסטיאן מצפה שההנחיות החדשות יגבירו את השתתפותם של משקיעים קמעונאיים מקומיים וזרים, והנזילות בשוק הנדל"ן ההודי, כהנפקה ראשונית ל-SM REIT מחויבת לסכום מנוי מינימלי של INR 10 לאך לכל היותר. משקיע, בניגוד לנורמה הקודמת שבה פלטפורמות חלקיות דרשו לעתים קרובות השקעה של בערך 25 לאך.

"קרן SM REIT רשאית כעת לאסוף כספים החל מ 50 קרונות על ידי הנפקת יחידות למינימום של 200 משקיעים במקום התקרה המוקדמת של 500 קרונות. זה עשוי להביא מספר רב של נכסי נדל"ן קטנים ובינוניים מניבים תחת תחום ה-REIT", הוסיף.

הסיפור הבא
שתף את הפוסט
דילוג לתוכן