מיינט הרצליה

מנכ"ל סוואנה רואה את החזרת מחירי הליתיום עם תחילת פרויקט פורטוגל

Savannah Resources מלונדון צופה שמחיר הליתיום יתאושש עד 2027, כאשר היא מקווה להתחיל בייצור מסחרי בפרויקט הכרייה שלה בפורטוגל, אמר המנכ"ל עמנואל פרואנקה ביום שישי.

מחירי הליתיום, המשמשים בסוללות למכוניות ומכשירי חשמל חשמליים, ירדו ביותר מ-80% בשנה האחרונה בעיקר בגלל ייצור יתר מסין וירידה בביקוש לכלי רכב חשמליים.

הצלחתם של פרויקטים כמו Savannah Resources' בפורטוגל נתפסת כמבחן מפתח ליכולתה של אירופה להפחית את התלות שלה ביבוא מסין וממדינות אחרות של ליתיום וחומרים אחרים החיוניים למעבר הירוק.

"היסודות חזקים מתמיד. סביר להניח שהשוק יחזור לגירעונות (של היצע) מ-2027 ואילך, וזה למעשה מתאים מאוד למה שאנחנו עושים ולציר הזמן שלנו", אמר לאנליסטים בתעשייה.

Savannah Resources דוחה את תחילת ייצור הליתיום הפורטוגזי ל-2027


סוואנה מצפה להעלות את פרויקט Barroso לאוויר "מוקדם ככל האפשר בשנת 2027", הוא הוסיף.

מתוך הכרה שתקופת המחירים הנמוכה נמשכה "קצת יותר ממה שהיינו מצפים", פרואנקה ציפתה שהביקוש העולמי לליתיום יגדל פי 2.6 בשבע השנים הבאות "עם האצה משנת 2027, שיהיה קשה מאוד לספק אותה בהיצע. ”

האמון שלו בהתאוששות מהדהד את זה של יעקב סטאוסולם, מנכ"ל ריו טינטו, שאמר ביום רביעי שתרכוש את ארקדיום ליתיום בארה"ב תמורת 6.7 מיליארד דולר בעסקה שתזניק אותה להפוך לכורה השלישית בגודלה בעולם של מתכת.

בנוגע לחששות לגבי הביקוש לרכבי רכב חשמליים, פרואנקה אמרה כי שוק החשמל עדיין צומח בקצב חזק.

בחודש שעבר, סוואנה דחתה את תחילת הייצור המתוכנן בשנה ל-2027, בטענה לחילופי ממשלה בפורטוגל.

ממשלת המרכז-ימין החדשה השתלטה על עצמה באפריל לאחר קריסת הממשל הסוציאליסטי הקודם, בין השאר עקב שערורייה על אי חוקיות לכאורה בניהולה של כמה פרויקטי השקעה, כולל ליתיום.

החברה מעוניינת להקים ארבעה מכרות פתוחים בצפון אזור בארוסו כדי להפיק מדי שנה מספיק ליתיום לכחצי מיליון סוללות EV.

הפרויקט נתקל בהתנגדות עזה של תושבים מקומיים ושוחרי איכות הסביבה ופרואנקה אמרה שלפחות קבוצה אחת של בעלי קרקעות עדיין מתנגדת לו, אבל זה לא אמור להפריע לפרויקט.

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן