מיינט הרצליה

מניות הנדל"ן נראות אטרקטיביות על רקע עלייה בקונסולידציה, ביקוש בריא; בחירות DLF, Prestige, Brigade: Nuvama

הביקוש לדיור בשבע הערים המובילות בהודו השתפר ב-28% בהשוואה לשנה (YoY) באפריל 2024, בעוד שהוא גדל ב-17% בשנה ב-2024 עד כה. עם זאת, השקות חדשות צנחו ב-10% בהשוואה לשנה וההיצע צנח ב-15% בשנה.

המלאי שלא נמכר המשיך להשתפר כאשר הוא ירד ב-7% בשנה שעברה, כאשר חודשי המלאי ירדו ל-15 באפריל לעומת 19 בחודש המקביל בשנה שעברה. יתרה מכך, התיקון ברמות המלאי שלא נמכר העלה את המחירים בכל הערים הגדולות. מחירי הדירות הממוצעים עלו בשנה שעברה בכל 7 הערים המובילות במהלך החודש.

כשהבנק המרכזי של הודו (RBI) מפסיק את העלאות הריבית ומפתחי נדל"ן מגבירים את הפיתוח העסקי, Nuvama Institutional Equities מאמינה שמומנטום המכירות ישתפר, במיוחד עבור מפתחים מאורגנים.

"בטווח בינוני עד ארוך, אנו צופים את הגיבוש לטובת מפתחים מאורגנים כדי לצבור קיטור. יתרה מכך, עלייה בעוצמת ההון של עסקי הנדל"ן, מחנק אשראי והתמקדות בביצוע עשויים לסייע למפתחים בעלי מאזנים חזקים ומותגים מבוססים. עם העלייה בשטחי הדיור יחד עם הנוחות בחזית הפחתת החוב, היזמים הגבירו את פעילות הפיתוח העסקי שלהם, מה שהוביל לחיזוק צינורות ההשקה ודרבן צמיחה לפני המכירה", אמר הברוקראז' בדו"ח.

מפתחים מאורגנים עדים לשיפור ביצירת תזרים המזומנים שלהם לאחר ה-COVID, מה שיעזור להם לצבור נתח שוק. מפתחים בעלי מאזן חזק ייהנו גם מהזדמנויות פיתוח עסקי אטרקטיביות. בסך הכל, ברוקראז' מעריכים ששחקנים חזקים יותר ירוויחו נתח שוק בהמשך הדרך.

היא צופה שהשיגורים יישארו מוכלים בגלל מגבלות נזילות. עם הערכות השווי שנותרו נוחות על בסיס יחסי, חברת הברוקראז' טוענת שזו הזדמנות טובה להיכנס למניות נדל"ן.

"אנו מאמינים שמניות הנדל"ן הן אטרקטיביות מנקודת מבט לטווח בינוני לאור הקונסולידציה העולה. מכיוון שהמשקיעים צוברים יותר ויותר אמון לגבי מסלול מכירת הדירות, אנו מאמינים שהסיכויים לשלב הבא של דירוג מחדש גבוהים עבור יזמים עם בנקי קרקע גדולים", אמר Nuvama Equities.

הבחירות המובילות שלה במגזר כוללות DLF, Prestige Estates Projects ו-Brigade Enterprises. לחברת הברוקראז' יש דירוג 'קנה' על מניות אלו.

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן