מיינט הרצליה

מנטה פריימר: מדוע דמי השכירות יסתחררו שוב השנה

שכר הדירה חלף ב-2023 – העלייה הייתה הגבוהה ביותר מזה עשור – מכיוון שהביקוש עלה על היצע הדיור בערים רבות. האם זה ישתנה השנה? אם כן, באיזו מידה? מסביר כיצד עשוי להתרחש סיפור ההשכרה:

כמה התגלגלו שכר הדירה ב-2023?

שכר הדירה למגורים ראה תפנית יוצאת דופן לאחר המגיפה. בשנה שעברה, דמי השכירות החודשיים הממוצעים בחלקים מ-7 הערים המובילות זינקו ביותר מ-30%, לפי Anarock Property Consultants. בנגלורו ראתה את העלייה התלולה ביותר, עם ביקוש גבוה בשל המנדט "חזרה למשרד" של חברות, והיצע נמוך של פרויקטים מוכנים. גם בערים אחרות הדומיננטיות ב-IT כמו היידראבאד ופונה נרשמה עלייה חדה. לאחר תקופת יובש ארוכה, גורוגרם ונוידה/נוידה הגדולה ראו עלייה דו ספרתית גבוהה בשכר הדירה יחד עם עלייה בערכי ההון. שכר הדירה החודשי הואץ מהר יותר ממחירי הנכסים בערי פריים רבות.

האם עלינו להתכונן להעלאות שכר דירה נוספות?

כן. שכר הדירה צפוי לצבור קיטור נוסף בשנת 2024. העלייה בדמי השכירות היא משחק ביקוש-היצע. העובדה היא שמלאי דיור מוכן נותר במחסור והזינוק בביקוש נמשך. בבסיס גבוה, ההסלמה עשויה להיות בטווח של 10-15% השנה, לפי הערכות של Housing.com. דמי השכירות עשויים להתחיל לעלות ברבעון הנוכחי, ולצבור תאוצה ברבעון יוני, כאשר אנשים בדרך כלל עוברים דירה לצורך הזדמנויות עבודה טובות יותר – שנה פיננסית חדשה בדרך כלל רואה עובדים חדשים בתעשיות רבות. הצמיחה המתמשכת בדמי השכירות מעידה על הזדמנויות מבטיחות למשקיעים.

האם שכר הדירה של הבתים קבע רף חדש?

שכר הדירה בתים הגיע לשיא בשנת 2023. העלייה חסרת התקדים בשנתיים האחרונות הובילה לדירוג מחדש של דמי השכירות בערים, וסביר להניח שלא ירד בשכונות מסוימות. אבל תמיד יש מקום למשא ומתן אם שוכרים מציעים פיקדון גבוה יותר. עם זאת, בתים חדשים יותר ליד מטרו, כביש מהיר או שדה תעופה יחייבו שכר דירה גבוה יותר.

אילו ערים צפויות לראות עלייה השנה?

בנגלורו, שכבר נמצאת באור הזרקורים עבור דמי השכירות האסטרונומיים שלה, ממשיכה לבלוט. כמו כן היידראבאד ופונה. בתוך ערים, יישובים מסוימים וקהילות סגורות או בתים ליד מוקדי תעסוקה גדולים יראו עלייה גבוהה יותר. נוידה, שראתה צמיחה מהירה בדמי השכירות החודשיים, צפויה למשוך חברות גלובליות נוספות עם שדה התעופה ג'וואר. זה עלול להוביל לעלייה נוספת בדמי השכירות. ערכי השכרה לאורך כביש מסלול הגולף, הרחבת מסלול הגולף ומרכז הסייבר בגורוגרם צפויים לשמור על מסלול כלפי מעלה.

מתי שכר הדירה יתייצב?

ככל שהפער בין הביקוש להיצע הדיור יצטמצם בסופו של דבר, הדבר עלול להוביל לעלייה מבוקרת יותר בדמי השכירות. שלל השקות של פרויקטי מגורים בשנתיים האחרונות יביאו מלאי חדש, אבל זה עוד שנתיים-שלוש. עד אז, המומנטום בביקוש לשכירות יימשך — זה ימשיך להיות שוק של בעלים. דמי השכירות עשויים להתייצב מוקדם יותר בערים כמו קולקטה וצ'נאי, מאשר במרכזי תעסוקה גדולים אחרים כמו גורוגרם ובנגלורו שבהם הביקוש יישאר גבוה.

צפו בכל חדשות התעשייה, חדשות הבנקאות והעדכונים על Live Mint. הורד את אפליקציית Mint News כדי לקבל עדכוני שוק יומיים.

יותר פחות

  • #שוק הנדל"ן
  • #נדל"ן
  • #תֶחֶל
שתף את הפוסט
דילוג לתוכן