מיינט הרצליה

מלחמת הצעות שישה כיוונים תכריע מיהו המלך Nearshoring של מקסיקו

(בלומברג) – תחרות חסרת תקדים מתנהלת במקסיקו על עתידו של אחד הנהנים המובילים מהתנופה המפעלים מדרום לגבול ארה"ב.

בפגישה ביום שלישי אחר הצהריים, TF Administradora Industrial, או Terrafina, תמסור לבעלי המניות פרטים על לפחות שש הצעות רכש שונות שקיבלה החברה. שלוש מההצעות ישתמשו בהחלפת מניות או במיזוג כדי ליצור את חברת הנכסים התעשייתיים הגדולה ביותר במקסיקו. שתי הצעות עשויות להיות במזומן, מה שנותן למשקיעים הזדמנות למכור את המניות שלהם בשיא.

נדל"ן תעשייתי נקרע במקסיקו כשחברות נוספות מחפשות שטח לייצוא לארה"ב. ההייפ סביב מגמת "nearshoring" עורר תחיית הנפקת מניות בשוק המניות בארץ. בשבועות הקרובים יקבלו המשקיעים בטרפינה מצעד של הצעות רכש לרכישת מניותיהם בשוק הפתוח. אם הרוב יקבל מניות מבוססות מניות להציע, החברה שתתקבל תהיה אחת הדרכים הנזילות ביותר עבור משקיעים לשחק את נושא ה-nearshoring במקסיקו.

מניית Terrafina עלתה השנה ב-17% לאחר שהחלו להופיע הצעות בפברואר, והעלו את שווי השוק שלה ל-1.9 מיליארד דולר. מקסיקו מעולם לא ראתה כל כך הרבה הצעות ציבוריות מתחרות על חברה בו זמנית, אמר המנכ"ל אלברטו צ'רטין.

"אנחנו במים לא ידועים", אמר צ'רטין בראיון וידאו. הוא אמר שהמציעים צפויים לשפר את ההצעות הראשוניות הבלתי מחייבות שלהם, והוא צופה שהמכרזים הראשונים יושקו בשוק במהלך השבועיים הראשונים של מאי, עד לרגולטור. הסכמה.

קשה לחשב ולהשוות את שווי ההצעות שנחשפו לציבור מכיוון שהן כוללות הנחות שונות לגבי שיעורי היוון והדרך שבה החברות מודדות את הנכסים שלהן.

קרנות פנסיה מקסיקניות מוכנות להחליט איזו הצעה תזכה, מכיוון שהן מחזיקות בסביבות 50% ממניות Terrafina, אמר צ'רטין. הוא סירב לספק מידע ספציפי יותר מאחר שהחזקות בקרנות פנסיה אינן זמינות לציבור. להצעות צריך אישור של 51% כדי לזכות. אם קרנות הפנסיה לא יסכימו על הצעה, הדברים עלולים להסתבך, ובעלי מניות המיעוט ייכנסו למאבק, אמר. עלולים בסופו של דבר להיות סבבים מרובים אם המכרזים לא יגיעו ל-51%.

הצעות המניות מקרנות השקעות נדל"ן אחרות במדינה, או Fibras בספרדית – Prologis Property Mexico, Fibra Uno Administracion, Fibra Macquarie Mexico ו-Fibra MTY – מציעות יתרונות שונים.

פרולוגיס נתמכת על ידי ה-REIT התעשייתי הגדול בעולם, Prologis Inc. בנוסף ל-47 מיליון רגל רבוע (4.4 מיליון מ"ר) במחסנים ובפארקי תעשייה, היא מציעה עוד כ-10 מיליון מלאי בצנרת. היקף העסקה מתגמד לעומת הצעת מיזוג מסובכת יותר של פיברה אונו, או פונו. ה-REIT הגדול ביותר באמריקה הלטינית רוצה להעביר את כל הנכסים התעשייתיים שלה לתוך Terrafina.

פונו, שיש לה גם אחזקות משרדים ומסחר עצום, ביקשה להשיק את ההנפקה הראשונית הגדולה ביותר של מקסיקו מזה שש שנים, עם פריסה של יותר מ-81 מיליון רגל רבוע של נכסים תעשייתיים. המניה החדשה זכתה לכינוי Nearshoring Experts & Technology SC, או Fibra Next, אך התוכנית למכירת המניות ירדה מהפסים על ידי רשויות המס של מקסיקו, שסירבו לתת לחברה אישור לרישום.

מייסדיה, משפחת אל-מאן, רוצים כעת לחדש את תוכנית פיברה נקסט על ידי העברת הנכסים לרכב שכבר רשום במקום זאת. יש להם גם עוד כ-65 מיליון רגל רבוע בבנק הקרקעות שלהם שהם רוצים להעביר בסופו של דבר לחברה החדשה. בניגוד להצעות האחרות, הצעת המיזוג של פונו תדרוש הצבעה של בעלי המניות במקום הצעת רכש, אמר צ'רטין. המשקיעים כנראה ימתינו לראות את המכרזים האחרים לפני שיחליטו אם להצביע על הצעת פונו, אמר צ'רטין.

ההצעות של Fibra Macquarie Mexico ו-Fibra MTY נראות פחות אטרקטיביות, לפי אלחנדרו פוקס של Itau BBA, שחוזה שפרולוגיס או הצעה במזומן תנצח. "אנו מאמינים שהיד העליונה במירוץ הזה ממשיכה להיות בצד של פרולוגיס", כתב האנליסט בפתק בשבוע שעבר.

כתבי טורים בעיתונים מקסיקנים דיווחו כי הקונגלומרט Grupo Mexico SAB של המיליארדר גרמן לארה נמצא במכרז. בשיחה עם אנליסטים בשבוע שעבר, בכירי Grupo Mexico סירבו להתייחס לשאלה האם החברה הגישה הצעה, אך אמרו שהם מעוניינים לרכוש נכסים תעשייתיים.

ייתכן שקרנות הפנסיה לא רוצות את הסיכון להשקעה חוזרת של צורך לפרוס מחדש כל כך הרבה מזומנים, אמר אסטרטג ברדסקו BBI, רודולפו ראמוס. פרולוגיס או פונו ככל הנראה ינצחו מכיוון שיש להם את הצינורות הגדולים ביותר לתדלק צמיחה, הוא אמר, אם כי השקפתו עשויה להשתנות ברגע שההצעות ייחשפו.

"יש לזה השלכות חשובות מאוד על מי שיסיים עם זה, ומי שלא יסיים עם זה", אמר ראמוס.

–בסיוע עזרא פיסר.

סיפורים נוספים כמו זה זמינים באתר bloomberg.com

©2024 Bloomberg LP

הסיפור הבא
footLogo
שתף את הפוסט
דילוג לתוכן