מיינט הרצליה

מומבאי מדורגת במקום השלישי לאחר שמנילה, דובאי במדד הערים העולמיות של נייט פרנק פריים, רואה צמיחה של 10% בשנה בתעריפי דירות היוקרה

מומבאי השיגה את המקום השלישי במדד הערים היוקרתיות של Prime Global Cities עבור הרבעון הרביעי של 2023, עדות לשוק הדיור היוקרתי המתפתח בעיר. מומבאי הייתה עדה לצמיחה מרשימה של 10% משנה לשנה (YoY) במחירי המגורים, המונעת בעיקר על ידי רוכשי בתים אמידים שחיפשו שדרוגי אורח חיים על רקע סביבה כלכלית איתנה, על פי הדו"ח האחרון של נייט פרנק, שפורסם ב-20 במרץ.

מדד הערים הגלובלי של Prime, העוקב אחר תנועות מחירי הפריים למגורים ב-45 ערים ברחבי העולם, ראה את מומבאי קפיצה חמישה מקומות מהמיקום ה-8 שלה ברבעון הרביעי של 2022 כדי לתפוס את המקום השלישי. הזינוק המדהים הזה מדגיש את המשיכה ההולכת וגוברת של העיר בקרב אנשים בעלי ערך גבוה ואת החוסן של מגזר הדיור היוקרתי שלה.

שישיר בייג'ל, יו"ר ומנכ"ל בנייט פרנק הודו, ייחס את הצמיחה החזקה במחירי הפריים לעלייה בביקוש שנראתה במגזר המגורים בשווקים בהודו. "עם רוכשי בתים שמעדיפים יותר ויותר שדרוגי אורח חיים, מחוזקים על ידי התחזית הכלכלית היציבה של המדינה וסנטימנט חיובי בשוק, פלח זה צפוי לראות את רמות המחירים ממשיכות לעלות בטווח הקרוב", הצהיר.

הדו"ח גם שופך אור על הביצועים של ערים הודיות אחרות. אזור הבירה הלאומית של דלהי (NCR) טיפס מהמקום ה-28 ברבעון הרביעי של 2022 למקום ה-16 ברבעון הרביעי של 2023, ורשם צמיחה של 4.2 אחוזים בשנה של השנה במחירי המגורים. עם זאת, בנגלורו הייתה עדה לירידה בדירוג, וירדה מהמקום ה-20 ברבעון הרביעי של 2022 לדרג ה-27 ברבעון הרביעי של 2023, למרות שרשמה צמיחה של 2.2 אחוזים בשנה שעברה במחירי המגורים.

צפה בתמונה המלאה

מדד הערים העולמיות של נייט פרנק פריים ברבעון 4 2023 (מדורג לפי אחוז שינוי שנתי)

בעולם, מדד הערים הגלובאליות ראה עליית מחירים שנתית ממוצעת של 3.7 אחוזים ב-45 שווקים ב-12 החודשים שהסתיימו בדצמבר 2023. מנילה תפסה את המקום הראשון עם עלייה שנתית של 26.3 אחוזים במחירים, ואחריה דובאי עם 15.1 אחוזים. סנט צמיחה בשנה.

ליאם ביילי, ראש המחקר העולמי של נייט פרנק, הכיר בהשפעה של מחזור הידוק התעריפים על היקפי המכירות אך הביע אופטימיות לעתיד. "ההשפעה הגדולה ביותר של מחזור הידוק התעריפים ב-12 החודשים האחרונים הייתה על היקפי המכירות, שירדו ברוב השווקים בסביבות 10% עד 20%. המחירים אמנם ירדו בתחילה כשהתעריפים עלו ב-2022, שכן ההיצע עלה המחירים שנלחצו עלו. הפחתת הריבית במחצית השנייה של 2024 תוסיף תנופה נוספת לשוק", אמר.

ככל שהכלכלה ההודית ממשיכה לצבור תאוצה ורוכשי בתים אמידים נותנים עדיפות לשיפורי אורח החיים, סקטור דיור היוקרה בערים כמו מומבאי מוכן לצמיחה נוספת, ומושך משקיעים מקומיים ובינלאומיים כאחד, אומרים משקיפים בענף.

הסיפור הבא
footLogo
שתף את הפוסט
דילוג לתוכן