מיינט הרצליה

מדורג: 20 יצרניות הרכב המובילות לפי הוצאות מתכת של סוללות EV

בעוד ששוק המכוניות החשמליות הגלובלי הואט בהחלט מהצמיחה המהירה של השנים האחרונות, במיוחד באירופה, מכירות היחידות בשנה עד היום (כולל פלאג-אין והיברידיות קונבנציונליות) אמורות להגיע בקלות ל-20 מיליון בפעם הראשונה.

קיבולת סוללה משולבת שנפרסה – אינדיקטור טוב יותר לביקוש לחומרי סוללה מאשר מכירות יחידות בלבד – קבעה שיא של כל הזמנים בעולם בספטמבר עם 84.5 GWh של סוללת EV על כבישי העולם, על פי נתונים מאת Adamas Intelligence, ספק EV מבוסס טורונטו ייעוץ מחקרי שרשרת.

פריסת מתכת סוללה ברכבי EV שנמכרו לאחרונה הגיעה גם היא לשיא של כל הזמנים. 171 קילוטון משולבים של גרפיט, LCE (שווה ערך לליתיום קרבונט), ניקל, קובלט ומנגן היו כלולים ברכבי החשמל שנמכרו במהלך ספטמבר, 26% יותר מאשר בחודש המקביל אשתקד. זכור כי מדובר בטונות מותקנות מסוף וכי הביקוש למתכות בפתח המכרה גדול בהרבה.

ההתרחבות החזקה מגיעה גם למרות תנודה ניכרת מרכבים חשמליים מלאים לעבר היברידיות פלאג-אין (מכירות PHEV צומחות כמעט פי ארבעה מקצב ה-BEV השנה) שמטבען יש להם סוללות קטנות יותר ולכן מכילות פחות מתכת.

מדורג: 20 יצרניות הרכב המובילות לפי הוצאות מתכת של סוללות EV

צניחה במחיר

עם זאת, כאשר מצמידים את הביקוש למתכות למחירים בשרשרת האספקה ​​של סוללות EV, יש פחות מה לעודד.

ליתיום עדיין נתון באחיזת דוב עם מחירי הידרוקסידים הממוצעים באוקטובר יותר מ-30% מתחת לממוצע בדצמבר אשתקד, בעוד שמחירי הקרבונט מציגים ירידה של 26%.

קובלט סולפט ירד בנקודות אחוז דו ספרתיות בשנת 2024 כשהוא מתקדם במחירים נמוכים היסטורית בעוד שניקל סולפט הפך חיובי רק לאחרונה, לאחר שאיבד קשר עם רמת 20,000 הדולר לטון (100% בסיס Ni) לפני יותר משנה.

מכיוון שגרפיט פתיתים עדיין נסחר באדום, מנגן סולפט הוא חומר הגלם היחיד של הסוללה בטריטוריה חיובית, כאשר המחירים בסין עלו ב-25% בשנה עד היום.

מספר השיא של מתכות הסוללה שנפרסו לא הספיק כדי לקזז את הצניחה במחירים כאשר ספטמבר רשם שווי כולל של 1.26 מיליארד דולר. זה עלייה של 38% מהשפל שנרשם בינואר אבל 34% מתחת לסכום הכולל של ספטמבר 2023 ולא קרוב לשיא כל הזמנים בדצמבר 2022 של 4.23 מיליארד דולר כאשר מחירי מתכת הסוללות היו בשיא או קרוב לשיא.

xEV

תרשים: האם תעשיית המתכות של סוללות EV הגיע לשיא בשנת 2022?


הגרף של Adamas Intelligence מראה מה כל יצרנית רכב הוציאה בספטמבר על ליתיום, ניקל, קובלט, מנגן וגרפיט הכלולים בסוללות של דגמי רכבי החשמל שלהם שנמכרו במהלך החודש.

הערך הכולל של חומרי הסוללה המשמשים מבוסס על רישומים גלובליים של משתמשי קצה, בהתאמה למפרטי הסוללה, הכימיקלים של הסוללות וטעינת המתכת של 3,000 דגמי ה-EV בשוק, במעקב אחר Adamas Intelligence.

העובדה שטסלה הוציאה יותר מפי שניים מהסכום על חומרי גלם של סוללות מאשר BYD, למרות שמכרה בספטמבר 209,000 כלי רכב פחות מאשר הענקית הסינית מעידה על העובדה של-BYD יש מערך דגמי סוללות הכולל LFP (ולכן אפס הוצאה על ניקל, קובלט או מנגן), מסתמך על PHEVs עבור 57% מהמכירות ומעדיפים רכבים תקציביים עם סוללות קטנות יותר.

באופן דומה, ההוצאה של טויוטה במקום השלישי של פחות מ-50 מיליון דולר מוסברת על ידי תמהיל המכירות שלה: 9 מתוך 10 רכבי EV שנשלחו על ידי יצרנית הרכבים המובילה בעולם היו היברידיות קונבנציונליות (HEV) שבהן הסוללות מסתיימות בפחות מ-4 קילוואט בהשוואה לממוצע עבור רכבי BEV לכל יצרני הרכב של יותר מ-60 קילוואט. עם זאת, זה גם מראה שמכוניות HEV, המצוידות בדרך כלל בחבילות תאי הידריד של ניקל-מתכת, נותרו מקור ביקוש משמעותי למתכת הסוללה.

עם זאת, תמהיל המכירות של מותג אינו אינדיקטור פשוט לשימוש במתכות שלו. Li Auto בעמדה החמישית שהשפרה 37 מיליון דולר על חומרי גלם לסוללות במהלך החודש נהנית מדירוג גבוה למרות היותה מומחה PHEV, או ליתר דיוק מומחה EREV (Extended Range EV).

רכבי ה-EREV של המותג הסיני, שבהם מנוע הבעירה הפנימית משמש רק כגנרטור לטעינת הסוללה, הם גדולים וחמים והדגם הפופולרי ביותר שלו, L6, מתהדר בטווח של כמעט 1,400 ק"מ (870 מייל). בעוד שה-L6 מצוידת בסוללת LFP, Li Auto משתמשת בסוללות NCM עבור דגמי הדגל שלה, במיוחד קתודות ניקל גבוהות המורכבות מכ-80% ניקל.

לניתוח מלא יותר של שוק מתכות הסוללות, עיין במהדורות המודפסות והדיגיטליות של Northern Miner.

* Frik Els הוא עורך בגדול עבור MINING.COM וראש Adamas Inside, ספקית מטורונטו של ניתוח שרשרת אספקת מתכת סוללות ו-EV.

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן