מיינט הרצליה

מדוע מפתחים קונים קמעונאות לא מקוונת

כולנו אוהבים לקנות באינטרנט. הנשורת? קניונים רבים, מעבר לדירוג הגבוה ביותר, נסגרו. עם זאת, היזמים ממשיכים להיות שוריים בשטחי מסחר, כך עולה במספרים שפרסמה החודש JLL India, ייעוץ נכסים. מסביר מדוע:

מה ההיצע הצפוי במבט קדימה?

השלמת שטחי מסחר מאורגנים תביא לעלייה משמעותית ותוסיף קרוב ל-45 מיליון רגל רבוע בין 2024 ל-2028 בסוף שבע הערים המובילות. התוספת החדשה של שטח תתרחש באמצעות 88 פיתוחים קמעונאיים חדשים, כולל קניונים ופרויקטים גדולים ומשולבים בהובלת קמעונאות, על פי הערכות של JLL India. ההיצע החדש יעלה על ההיצע בשנים 2014-2023, שהיה בסביבות 38 מיליון רגל רבוע. גם הפרויקטים הקמעונאיים הקרובים יהיו גדולים יותר בגודלם. בעשור האחרון, גודלו הממוצע של פרויקט קמעונאי היה סביב 391,099 מ"ר. זה צפוי לעלות ב-30% בשנים הקרובות.

מדוע מפתחים כל כך שוריים בקמעונאות?

קניונים בדרגה א' הניבו ביצועים טובים, שמרו על רמות תפוסה טובות, דריסת רגל ושיעורי המרה. Nexus Select Trust, קרן ההשקעות הנדל"ן הקמעונאית הראשונה בהודו, מתכננת רכישות. מפתחי הקניונים Phoenix Mills, DLF, Prestige Group ו-Lulu Group מחפשים גם הם להרחיב את הפורטפוליו שלהם ולהשיק קניונים חדשים. חלק מהמפתחים מקווים לגייס הון ממשקיעים מוסדיים או לשתף פעולה איתם. נכסים קמעונאיים היוו אפיק השקעה אטרקטיבי עבור משקיעים מוסדיים זרים. כ-16% או 7.2 מיליון רגל רבוע מהאספקה ​​החדשה נמצאת בבעלות שחקנים מוסדיים.

אילו מקומות יראו יותר היצע?

אזור הבירה הלאומי של דלהי (NCR), שיש לו את השטח הקמעונאי התפעולי הגבוה ביותר (26.7 מיליון רגל רבוע), צפוי לתפוס את הנתח הגדול ביותר של היצע חדש בחמש השנים הקרובות. אחריו יגיעו היידראבאד וצ'נאי. ההיצע האדיר בדלהי-NCR נובע בעיקר מפרויקטים קמעונאיים גדולים יותר שמתוכננים לתת מענה לבסיס צרכנים רחב.

האם אין קניוני רפאים למלא?

כן. מחוץ לקניונים האיכותיים, ישנו קטע הולך וגדל של מתחמי ביצועים עם אחוזי פנויים גבוהים. לפי ייעוץ הנכסים, נייט פרנק הודו, חלה עלייה חדה בנכסים קמעונאיים בעלי ביצועים נמוכים, המשתרעים על פני כ-13.3 מיליון רגל רבוע ב-29 ערים, המכונות 'מרכזי קניות רפאים'. NCR היוותה את המניות הגבוהות ביותר ב-5.3 מיליון רגל רבוע, עלייה של 58% בשנה ב-2023. אחריה מומבאי ובנגלורו. קולקטה הייתה עדה לעלייה החדה ביותר של 237% ב-2023, אם כי מבסיס נמוך יותר.

איזה סוג של פרויקטים חדשים נראה?

כאשר קניות מקוונות מעידות על עלייה בהוצאות הלקוחות, פרויקטים חדשים של קמעונאות לא מקוונים צריכים להציע יותר מסתם קניות. סביר להניח שקניונים חדשים יתמקדו בקמעונאות גדולה ומונחת חוויה. מתוך 88 הפיתוחים הקמעונאיים הקרובים בחמש השנים הקרובות, 12 הם פרויקטים גדולים של לפחות מיליון רגל רבוע כל אחד, אמר JLL. מפתחים מחפשים להציע מגוון רחב יותר של שירותים, בבידור, אוכל ופעילויות חברתיות, כמו בקניונים בדובאי ובמדינות אחרות. בחלק מהקניונים יש אפילו אולמות ומרכזי הגשמה למותגים.

נושאים

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן