מיינט הרצליה

מדוע הנמר הזה מגובה גלובלי $ 2.7 מיליארד דולר חומרי בנייה סטארט-אפ מהמר בגדול בעיצוב הבית

Infra.Market, סטארט -אפ של חומרי בניין המגובה על ידי Tiger Global, מתכנן לעבור מעבר לבטון ופלדה ולהתמקד בקטגוריות אורח חיים כמו מזרנים, וילונות ועיצוב ביתי. מעבר מעבר לחומרים מסורתיים מציג הזדמנות צמיחה גדולה יותר לעתיד, אמרו המייסדים המשותפים Souvik Sengupta ו- Aaditya Sharda.

"סגנון חיים הוא תחום שאנחנו רוצים להתמקד בו ולבנות לעתיד", אמר סנגופטה בראיון איתו.

החברה, בשווי של 2.7 מיליארד דולר, שמה לה למטרה לגוון לקטעים, כולל מזרונים, וילונות ועיצוב ביתי, תוך שהיא ממשיכה להגדיל את עסקיה העיקריים, המהווים כיום 70% להכנסותיה.

"אנחנו רוצים להיות מאוד ממוקדים באותו לקוח. עד עכשיו היינו חזקים מאוד בתעשייה, שצריכים לבנות בית, ואז נכנסנו לסיום. אבל אנחנו עדיין מאוד קלים על אורח החיים. אז אנחנו כן עכשיו מסתכל על הוספת כמה קטגוריות בחלק אורח החיים, "אמר סנגופטה.

זה בא לאחר שחברת חומרי הבנייה גייסה מעל 120 מיליון דולר בסבב מימון נדיר, לפני ה- IPO, לחלוטין. הכספים ישמשו לגידול החברה ולגוון למגזרים חדשים יותר, אמר אינפרא שוק קודם לכן.

"ריהוט, עיצוב ביתי, עם דגש על טקסטיל, כמו וילונות ושטיחים, הוא משהו שאנחנו מעוניינים בו. מזרן הוא מחזה גדול מאוד עבורנו," הוסיף.

מותג אורח החיים של החברה, IVAS, הכולל גם מותגים נרכשים אחרים כמו Shalimar Paints, Millenium, Emcer ו- Amstrad, מציע חומרים שהולכים "מחוץ לקיר" בבניית בית, כמו אביזרי אמבטיה, קרמיקה, אריחים, צבע, מכשירי בית, צרכנים נושאים וכו '

"התחלנו את הקטע הזה עם אריחים ועסקי תוכנות תברואה לפני שלוש שנים. יחד עם זאת, ההשקעה שלנו בשלימר צבעי ציירי סללה את הדרך לכניסתנו לעסקים בגימור הבית עם שתי קטגוריות מפתח ", אמרה שרדה.

"עם הזמן, הרחבנו לכלול MDF, דיקט, חשמל, מטבחים מודולריים ובני נשירים לצרכנים, כולם עם יחידות ייצור ייעודיות בשלוש השנים האחרונות", הוסיף.

Infra.Market מתכננת לגדל את מגזר סגנון החיים, הכולל IVAS ומותגים נרכשים אחרים, לכ- 40% מהעסק במהלך השנים הקרובות מ -30% כרגע.

שוק העיצוב הביתי בהודו צפוי לצמוח ב -8.67% (2025-2029) וכתוצאה מכך נפח שוק של 2.97 מיליארד דולר בשנת 2029, על פי נתוני פלטפורמת מחקרי השוק סטטיסטיקה, בנובמבר 2024.

השחקנים המובילים בחלל כוללים את איקאה הודו, פפרפרי, גודריי אינטרו, סולם עירוני, פבינדיה ומרכז ביתי.

על פי סנגופטה, מותג Lifestyle מציע שוליים גבוהים יותר וזכרון טוב יותר של המותג, שאינפרא. שוק מקווה למנף לצמיחה עסקית רחבה יותר.

"כמה מותגים בחומרי בניין נהנים מפרמיה על פני אחרים, מכיוון שיש להם צרכן B2C העומד בפני מותג. מוצר ה- B2B שלהם נמכר גם בפרמיה. אנחנו רוצים לבנות טווח הצרכן ובסופו של דבר מותג שהצרכן סומך עליו שיסייע בסופו של דבר אנחנו כדי לקבל התחדשות טובה יותר על מוצר ה- B2B שלנו, "אמר.

Infra. Market, שהוקמה בשנת 2016 על ידי סנגופטה ושרדה, החלה כפלטפורמה ארגונית הממנפת טכנולוגיה לייעול רכש במערכת האקולוגית של הבנייה.

החברה הרחיבה מאז את תיק העבודות שלה כדי להציע פיתרון מקצה לקצה לכל צרכי הבנייה והגימור של בונים גדולים, אדריכלים ובעלי בתים, מלבד מפתחי תשתיות במדינה.

החברה מרוויחה כמעט 70% מההכנסות הנוכחיות שלה מקטגוריות מאחורי הקיר, כולל בטון, AAC (בטון אוויס אוטומטי) בלוקים, פלדה, צינורות ואביזרים. מחצית מההכנסות של Infra.market כיום מגיעות מפרויקטים תשתיתיים, ואחריהם נדל"ן ב -30%, שהשאר מגיעים מהקמעונאות.

תוכניות צמיחה

עם העלאה האחרונה מתכננת החברה להמשיך להוסיף כ- 50 מפעלי ייצור חדשים מדי שנה. בחברה יש כיום כ -250 צמחים, שנבנו בחמש השנים האחרונות.

לדברי שרדה, שולי התווית הפרטיים גבוהים פי שלושה ממכירות מבוססות הפצה, מה שהופך אותם לחלק מכריע מתוכניות הצמיחה של החברה. "כשאנחנו מגדילים את ההוצאות הפרטיות שלנו, כמעט שני שלישים מהמכירות שלנו מגיעים כעת מהמותג שלנו, לעומת כ- 55-56% בשנה שעברה. פרופיל השוליים של התווית הפרטית שלנו גבוה משמעותית מזה של ההפצה, "אמר.

נראה כי האסטרטגיה עובדת בחברה, שכן אפילו עם עלייה בהכנסות של 23%, היא חלה עלייה פי 2.5 ברווחים ב- FY24. החברה דיווחה על הכנסות של $14,530 crore ב- FY24, למעלה מ- $11,846.5 crore בשנה הקודמת, בעוד שהרווח שלו לאחר המס זינק $378 crore מ $155 crore ב- FY23.

החוב של החברה עומד כיום בסביבות 500 מיליון דולר ברמה הקבוצתית.

"המיקוד שלנו במשך 24 החודשים הקרובים יהיה במקסום תזרים המזומנים, התייחסות לקטגוריות ללא ביצועים וזיהוי הזדמנויות עסקיות חדשות המציעות ניצחונות קלים. המטרה היא לבנות עסק בר-קיימא לטווח ארוך", הוסיף.

גיוס כספים

החברה גייסה עד כה 487 מיליון דולר ממשקיעים כמו Tiger Global, Accel ו- Nexus Venture Partners. גיוס הכספים החדש מגיע פחות משנה לאחר שהסטארט-אפ מבוסס מהראשטרה גייס 50 מיליון דולר ( $400 crore) מקרן מאדים חד קרן לפי הערכת שווי של 2.5 מיליארד דולר. בסבב שטרם ה- IPO האחרון גייסה החברה כספים ממשקיעים כמו Tiger Global, Evolvence ו- Foundamental.

Infra.Market, שמתכננת לפרסם את הפרסום בהמשך השנה, מינה את קוטאק מהינדרה קפיטל, IIFL Capital, גולדמן זאקס, ג'פריס, ICICI ניירות ערך, HSBC ניירות ערך, Motilal Oswal Services Financial ו- Nuvama Management, לניהול ההנפקה שלה, Mint דיווח מוקדם יותר.

בעוד שתיקוני השוק הציבורי השפיעו על הערכות שווי, סנגופטה נותרה פרגמטית. "בסופו של דבר, מדובר על קבלת המחיר הנכון-בין 10-15% נמוך ומעלה. בנינו את החברה הזו בחומרה. בעוד שכמה פלטפורמות B2B בהודו גייסו עד מיליארד דולר, בנינו את שלנו ברווחיות עם 250 מיליון דולר בלבד. המשקיעים שלנו מדוללים פחות ויושבים על רווחים משמעותיים. מחיר הנפקה נמוך יותר של 10% לא ישפיע עלינו באופן משמעותי או עליהם. "

"הנפקה אינה היעד הסופי; זה חלק ממסע ארוך יותר. אנו מכוונים לרשימה ציבורית השנה. השווקים משתנים, אבל ברגע שנקבל אישור של SEBI (מועצת ניירות ערך והודו) שנה להחליט את העיתוי הנכון.

"למרות שסיבובים כל-יסודיים או כל-תיכוניים אפשריים, סיבובים ראשוניים בלבד אינם נפוצים במיוחד במערכת האקולוגית ההודית, ומסמנים צמיחה חזקה, שליטה רבה יותר וקנה מידה שלפני IPO, מכיוון שלא נמכרים מניות קיימות," אמר דישיט שאה , שותף, Bhuta Shah & Co LLP.

שאה הוסיף כי הצמיחה בסטארט-אפים חזרה לאחר שחברות העדיפו את הרווחיות בחורף המימון 2022-2023, והיא קיימת יותר כעת.

"עם חברות המתמקדות בכלכלת יחידות ופחות נשענות על הון חיצוני, הרווחיות נותרה מרכזית בגלל שוקי הון זהירים ותנודתיות בשוק הציבורי. למרות שחלקם עדיין רודפים אחר צמיחה, אפילו על חשבון השוליים, המגמה הדומיננטית מעדיפה גישה נמדדת וארוכת טווח, "אמר שאה.

נושאים

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן