מיינט הרצליה

מגמת הביקוש לדיור נשאר על כנו, אומר ג'פריס; משדרג לאחור את Prestige, Sobha, משדרג את Mindspace REIT

היקפי שוק הדיור ההודי זינקו ב-25% בשנה ב-2023, הכפלה תוך 3 שנים, ומגמה חיובית זו בביקוש לנדל"ן למגורים צפויה להישאר על כנה, אמר ג'פריס.

לאחר שלב חלש בן שבע שנים, יש רווח משמעותי לגידול בנפח בטווח הבינוני, הוסיפו ברוקראז' הזר. היא צופה גידול של 10% בנפח הדיור למרות התקררות הקצב.

מחזור הדיור היה בהובלת פרימיום, שחלקו עלה ב-14 נקודות אחוז מאז 2019. בינתיים, הפלח בר השגה נפגע מעליית הריבית ומהפסדי הכנסה. אבל ג'פריס מאמין שעכשיו זה מאחורינו ומצפה לשיעורי משכנתא נמוכים יותר ב-H2CY24, שיהיו חיוביים.

"כמו כן, שהממשלה תציג מחדש את תוכנית הגמלת הריבית (הנחיות ככל הנראה בתקציב 24 בפברואר) יכולה לספק טריגר. אנו מצפים שחלק מהביקוש יעבור לאמצע או סביר ב-2024", אמר ג'פריס בדו"ח.

הברוקראז' ציין כי המלאי היה בשפל מחזורי בהיצע של 17 חודשים, מה שאמור לשמור על תמחור חזק (עלייה של 10%) בשנת 2024. עם זאת, הוא מאמין שהעלאות מחירים ממושמעות חשובות להמשך מחזור המגורים, לאור תשואות שכירות נמוכות.

הסיבה לכך היא שקפיצות מחיר חדות מרחיקות את משתמשי הקצה כשהמחיר סביר יורדת וגם מובילות לאספקת איכות חלשה יותר.

"זה עלול גם להסתכן במשיכה של פעולות רגולטוריות, כאשר לדוגמה, RBI החמירה לאחרונה את תקנות ההלוואות לצרכן, דוגמה לכך. אנחנו נשארים ערניים", אמר ג'פריס.

בינתיים, תיאבון הסיכון בקרב המפתחים סוף סוף עולה, כאשר הם מהמרים על חוזק שוק וקונסולידציה פוטנציאלית. ייצור תזרים מזומנים חזק צפוי להימשך עד 2024; אם כי עלייה בתחרות ותמחור גבוה יותר יעלו את הביקורת על כלכלת עסקת הקרקע.

ג'פריס אמר שיש מעט מקום לטעויות עבור מפתחים.

לאחר עלייה של 127% במדד Nifty Realty מאז השפל במרץ 2023, הערכות השווי של מניות הנדל"ן הן לרוב ברמות הגבוהות ביותר.

"צמיחה חזקה ומשמעת מפתחים תומכת; אם כי ציפיות גבוהות משאירות מעט מקום לאכזבה. מפתחים שממוקמים טוב יותר בהערכות שווי, כלומר. Godrej Properties ו-Sunteck Realty הן הבחירות המובילות בגדול/בינוני", אמר ג'פריס.

בחירות מובילות

Jefferies הורידה את הדירוג של Prestige Estate Projects ל-'underperform' מ-'Hold' אך העלתה את מחיר היעד ל- 1,000 למניה מ 750 קודם לכן.

היא גם הורידה את Sobha ל'Hold' מ'קנה' אך העלתה את מחיר היעד ל 1,265 מ 900 קודם לכן, כמו אחרי עצרות חדות אחרונות, ג'פריס ממתין לנקודות כניסה טובות יותר.

בינתיים, בשטחי המשרדים, עליית החכירה למשרדים בסוף 2023 מורידה את רמות הפנויות; אם כי עדיין 6-7 נקודות אחוז מעל לפני ה-COVID. ברוקראז' מאמינים שהרפיה בחוקי SEZ צריכה לשפר את הגמישות עבור נושאי משרה גדולים. העלייה בשכירות עדיין מסתיימת רק, במקרה הטוב, בשנת 2024, כאשר NCR/MMR ו-CBDs מובילים את העלייה.

Jefferies שדרגה את Mindspace Business Parks REIT ל-'Buy' מ-'Hold' עם מחיר יעד של 365.

הסיפור הבא
שתף את הפוסט
דילוג לתוכן