מיינט הרצליה

מבשלת מחזור שור למתכות קבוצת פלטינה: Goehring & Rozencwajg

לאחר שנים של פירוק בגלל החשמל של מגזר הרכב, מתכות קבוצת פלטינה (PGMS) – חומרי חומרים הבלעדיים לרכבי בעירה פנימית (ICE) – עלולים לאסוף תאוצה לקאמבק משמעותי.

בפרשנות השוק ברבעון הראשון של 2025, חברת ההשקעות בניו יורק, Goehring & Rozencwajg, מציגה מקרה משכנע למחזור שור חדש בענף, ומאיר את השינוי המרכזי הן בביקוש המתכות והן בהיצע במהלך 18 החודשים האחרונים.

מגמות אלה, טוענים, משקפות את התנאים של סוף שנות התשעים שקדמו לשוק שוורים היסטורי, כאשר ערכי הכורים של PGM עלו על ידי גורמים של בין 30 ל -60. זה הסתיים במשבר הפיננסי של 2008, והמגזר יצא מאז למחזור דובים של 16 שנה.

לדברי Goehring & Rozencwajg, רנסנס נוסף של PGM יכול להיות בדרך, והפעם, הסימנים מצביעים על ריצת שור גדולה יותר ועשויה להיות גדולה יותר.

בזמן שחרורו של הדו"ח, פלטינה בדיוק זינקה לשיא של שנתיים של 1,095.50 דולר לאונקיה, ואילו פלדיום, שבמשך זמן מה נסחרת בשוויון עם פלטינה, מסלולים אחרי 1,003.40 דולר לאונקיה.

קרח, היברידיות כדי להניע את הביקוש

בניגוד לנרטיב העממי כי כלי רכב חשמליים (EV) יכולים להפוך את PGMs למיושנים, המתכות עדיין שואבות ביקוש משמעותי מיצרני רכב הקרח. Goehring & Rozencwajg מעריכים כי ממירים קטליטיים ברכבי קרח עדיין מהווים בערך 65% מהביקוש PGM ברחבי העולם.

חברת ההשקעות מוסיפה כי הביקוש ל- PGMs ממגזר הרכב צפוי להישאר חזק, תוך ציטוט של נתונים מיועץ המחקר Thunder אמר אנרגיה, אשר מנבאת את הביקוש של PGM לעלייה של 23% עד 2032, והגיעה לכמעט 23 מיליון גרם. מדי שנה.

אולם, כפי שמציע הניתוח של Goehring & Rozencwajg, זהו רק מקרה שמרני, ולביקוש PGM יש עוד יותר מקום לצמוח ככל שמגזר ה- EV ממשיך להתפוצץ.

נהג מרכזי הוא עליית הרכבים ההיברידיים-היברידי פלאג-אין-חלקיקים-הדורשים עוד יותר העמסת PGM מאשר רכבי קרח קונבנציונליים בגלל הטמפרטורות ההפעלה הקרירות יותר, היעילות פחות של הממיר הקטליטי שלהם.

"ככל שהברידיות צוברות נתח על חשבון EVS ו- ICE הן, עוצמת ה- PGM הנוספת הופכת למקור חשוב ומוערך של ביקוש עתידי – כזה שמעט אנליסטים עדיין בחרו להדגיש", נכתב בדו"ח שלהם.

מגמות רגולטוריות משתנות גם לטובת השימוש ב- PGM מוגבר. תקני הפליטות מתהדקים ברחבי העולם, מהתקנים הקרובים של האיחוד האירופי ל- CN7 של סין ו- BS7 בהודו, שכולם ידרשו עומסי מתכת גבוהים יותר. ממירים קטליטיים באירופה כבר משתמשים ב -7-9 גרם PGMs, לעומת 3-4 גרם בשווקים מתפתחים, והפער מצטמצם.

בגלל הידוק תקני הפליטות, 98% מכלל הרכבים החדשים שנמכרו ברחבי העולם מצוידים בממירים קטליטיים, מוסיף הדו"ח.

השקעות ב- PGMs, שהתמוטטו בגלל ריביות גבוהות וסנטימנט דובי, עשויות גם הן להתאושש. תעודות סל פלטינה-שביקשותיהם הצטמצמו בשלושה רבעים משיאו בשנת 2020-עברו מחיסולים להצטברות, מה שמסמל סימנים מוקדמים של עניין משקיעים מחודש.

גירעון באספקה ​​ממושך

בתמיכה בתיק השור של Goehring & Rozencwajg הוא מגמות ביקוש אספקה ​​המצביעות על תקופה ממושכת של גירעון בשוק. מועצת ההשקעות הפלטינה העולמית מעריכה כי שוקי הפלטינה רשמו ליקויים של 750,000 גרם. בשנת 2023 ו- 680,000 גרם. בשנת 2024, עם מחסור נוסף של 500,000 גרם. מגיע בשנת 2025.

שולי ייצור נמוכים הובילו להתכווצות ניכרת (400,000 גרם) בתפוקת המכרות של דרום אפריקה. על פי נתוני ה- WPIC, כ- 40% מייצור ה- PGM העולמי אינו כלכלי כעת במחירים שוטפים. מנהיגים בתעשייה כמו אימפלה פלטינה ואנגלו אמריקאית פלטינה מדווחים על שוליים דחוסים קשות, ועוד סגירות מוקשים, כמו מכרה Lac des iles של קנדה, גדול.

האספקה ​​החדשה מוגבלת, כאשר רק מכרה הפלטריף בדרום אפריקה צפוי להוסיף תפוקה משמעותית – אך רק עד 2029 ואילך. בינתיים, המלאי מעל הקרקע נופל במהירות, לאחר שירד מ -5 מיליון אונקיות בשנת 2022 ל -3 מיליון צפויים בשנת 2025.

היצע ממוחזר של PGMs גם נמצא בלחץ, בירידה של כ -300,000 גרם. בשנה האחרונה. גל במחירי מכוניות משומשות הביא לכך שבעלים אוחזים במכוניותיהם ארוכות ופחות מתכות ממוחזרות.

קרא את הדו"ח המלא כאן.

הערות

בטל תשובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות נדרשים מסומנים *


לא נמצאו תגובות.

חדשות נוספות

מבשלת מחזור שור למתכות קבוצת פלטינה: Goehring & Rozencwajg

מבשלת מחזור שור למתכות קבוצת פלטינה: Goehring & Rozencwajg

מגמות השוק במהלך 18 החודשים האחרונים משקפים את התנאים של סוף שנות התשעים שקדמו לשוק שוורים היסטורי, כך עולה המשרד.

23 במאי 2025 | 09:41 בבוקר

איוונהו חולק על טענותיו של זיג'ין על השעיית מכרה קקולה

איוונהו חולק על טענותיו של זיג'ין על השעיית מכרה קקולה

רעידת אדמה אילצה כיבוי זמני של המכרה התת -קרקעי.

23 במאי 2025 | 08:10 בבוקר

{{commodity.name}}

{{post.title}}

{{post.excerpt}}

{{post.date}}

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן