מיינט הרצליה

לקנות בית כדי להיות יקר יותר? הנה כיצד עליית מחירי המלט תשפיע על שוק הנדל"ן בהודו

מספר דיווחים מצביעים על כך שחברות מלט שונות בהודו מוכנות להעלות את המחירים בממוצע של 10-15 לכל שקית. בצפון הודו, המחירים של שקיות של 50 ק"ג יראו עלייה של 10-15, בעוד שבאזור המערבי עשוי להיות גידול של 20 לכל שקית.

אזורי המרכז והמזרח צפויים להתמודד עם עלייה משמעותית יותר, כאשר המחירים עשויים לעלות בשיעור 30-40 לכל שקית. הזינוק הזה במחירי המלט העלה חששות נרחבים בתחום הנדל"ן, מה שמציב אתגר משמעותי לדינמיקת השוק העתידית.

מומחים אומרים שהעלייה במחירי המלט תשפיע ישירות על מבנה העלויות של היזמים ותשנה את נוף התמחור עבור הצרכנים כאחד.

"העלייה האחרונה במחירי המלט עוררה דאגות נרחבות בתחום הנדל"ן. הסלמה בלתי צפויה זו לא רק מכבידה על פרויקטים מתמשכים אלא גם מאיימת לעכב את ההתפתחויות המוצעות. עם עליית עלויות הבנייה, היזמים מוצאים את עצמם בלחץ משמעותי. העלות המוגדלת של פרויקטי דיור משפיעה ישירות על סבירות השגה, ומציבה אתגר ליוזמת 'דיור לכולם' השאפתנית של הממשלה", אמר G Hari Babu, הנשיא הלאומי של NAREDCO.

במהלך חמשת החודשים האחרונים, שוק המלט נכנס לשלב מתקן, שהביא לירידת מחירים מתמדת. יש לציין כי המחירים הממוצעים ברבעון מרץ ראו ירידה משמעותית של 5-6 אחוזים בהשוואה לרבעון הקודם בדצמבר. הירידות הבולטות ביותר במחירים נצפו באזורים המזרחיים והדרומיים של הודו.

"ההסלמה האחרונה במחירי המלט מהווה אתגר גדול. לא רק שהפרויקטים השוטפים שלנו עומדים בפני סיכון של חריגה בעלויות ועיכובים, אלא שאנו מודאגים מהעברת ההוצאות הנוספות הללו לתושבים המוערכים שלנו. כסדרנים של קהילות מגורים ותיקות, אנו מחויבים למצוא פתרונות לאתגרים, להבטיח שהפרויקטים והתושבים שלנו נתמכים היטב", אמר Anantharam Varayur, מייסד שותף, Manasum Senior Living.

שוק הנדל"ן ב-MMR בצומת קריטי

כמאל שאה, שותף בחברת Palladian's (Partners Advisory Private Limited) אמר כי שוק הנדל"ן באזור המטרופולין של מומבאי (MMR) נמצא בצומת קריטי בשל העלייה הצפויה במחירי המלט של 10-15 לכל שקית.

למרות הזינוק בפעילות ובביקוש בשוק הנדל"ן, עליית העלות של המלט צפויה להשפיע על המומנטום של המגזר.

"הסלמת העלויות עלולה להוביל להגדלת הוצאות הבנייה, שעלולה להשפיע על הרווחיות של פרויקטים מתמשכים וצפויים. מפתחים ב-MMR, שנהנו מצמיחת מכירות חזקה, עלולים להתמודד עם לחץ שולי וייתכן שייאלצו להתאים את תמחור הפרויקט כלפי מעלה. מצב זה עשוי לבחון את חוסנו של השוק, שכן מחירי נכסים גבוהים עשויים לשנות את מידת הסבירות והסנטימנט של הקונים, ואולי להאט את קצב הצמיחה המהיר שנצפה בשנה האחרונה", אמר שאה.

שאה הדגיש עוד כי הדבר עשוי להשפיע על דינמיקת השוק העתידית, להשפיע הן על מבנה העלויות עבור היזמים והן על נוף התמחור עבור הצרכנים, ועלול להשפיע על מסלול הצמיחה של הנדל"ן באזור.

הסיפור הבא
שתף את הפוסט
דילוג לתוכן