מיינט הרצליה

יש לי 1.7 מיליון דולר, ובינואר לבד שילמתי ליועץ הפיננסי שלי 1,300 דולר. מה נותן?

שְׁאֵלָה: יש לי 1.7 מיליון דולר שהושקעו עם היועץ הפיננסי שלנו שאני מאוד אוהב, אבל אני תוהה למה אנחנו משלמים כל כך הרבה עמלות על החשבונות שלנו. האם יש דרך לעשות לנו השקעות דומות אבל לשלם פחות עמלות? נראה כי עמלות ינואר הן כ-1,300 דולר, שהם כ-15,000 דולר בשנה. שאלתי את היועץ שלי לגבי העמלות השונות שאני רואה שמיוחסות לחשבון שלי, שבינואר כוללות: $202.88 עבור דמי ניהול מבוססי נכסים, $102.69 עבור דמי ניהול מבוססי נכסים, $387.22 רשומים כעמלת עטיפה, $324.73 עבור נכס- דמי ניהול מבוססים ו-$305.49 עבור דמי ניהול מבוססי נכסים.

מחפשים יועץ פיננסי חדש? הכלי החינמי הזה יכול להתאים לך יועץ שעשוי לענות על הצרכים שלך.

הנה תגובת היועץ שלי: "עמלת ניהול הנכסים שלך היא 1% והיא מחויבת מדי חודש, כלומר, הערך ב-15 לחודש מוכפל ב-1% ואז מחלקים ב-12 כדי לקבל את העמלה לחודש. הלקוחות שלי עם נכסים של 500,000$ או פחות משלמים 1.25% ו-1% ברמת הנכסים של 500,000$-5000,000 (אלא אם יש נסיבות מקלות עם מורכבות, אבל זה לא המקרה עבורכם) וב-5 מיליון דולר ומעלה. 0.75%. אני חייב לגבות ממך עמלה דומה לזו שאני גובה מלקוחות אחרים שלי במצב דומה והעמלה שאני גובה היא מתחת לממוצע בענף, שהוא בין 1.25% ל-1.5%. אין דרך להפחית את העמלה אלא אם כן אתה רוצה לעבור לחברת ברוקראז' כמו E-Trade או Vanguard שם אתה מנהל את הנכסים בעצמך ופשוט משלם להם עמלה קטנה לכל עסקה".

זה נראה לגיטימי? איך עליי להתמודד עם המצב הזה?

תשובה: אתה לא טועה כשאתה מרגיש ש-15,000 דולר לשנה הם הרבה כסף, אבל המקצוענים אומרים שברמה גבוהה שכר הטרחה של היועץ שלך נראה הגיוני. "הם חייבו את זה בצורה מוזרה, אבל המתמטיקה מסתדרת; 15,000 דולר לשנה הם 1% מ-1.5 מיליון דולר", אומר רוברט פרסיצ'יט, מתכנן פיננסי מוסמך (CFP) ב-Delagify. "נראה שקיבלת את מה שנרשמת אליו, והם כנראה משתמשים בתוכנת חיוב שמחייבת פריט נפרד עבור כל שכבה."

יש לך בעיה עם היועץ הפיננסי שלך או מחפש אחד חדש? דוא"ל contact@mynetherzliya.co.il.

עם זאת, אם 1% הוא הוגן או לא תלוי באמת באיזה סוג של שירות אתה מקבל עבורו", אומר Persichitte. "אם הם רק קובעים את הקצאת הנכסים שלך, 1% הוא שוד כביש מהיר. אם הם עושים תכנון פיננסי ומיס מעמיק, קצירת הפסדים וניתוח מלאי, כנראה שזו עסקה טובה".

זה גם לא יוצא דופן שחברות מציעות תמחור מדורג. לפי מבנה עמלות מדורגות, חברות או יועצים בודדים גובים אחוז קבוע מראש במרווחים כספיים שונים, כגון 1.75% על 250,000 $, 1.50% על 750,000 $ ו-1.25% על 1 מיליון דולר או יותר. זה יכול להיות מועיל למשקיעים עם יתרות חשבונות גדולות יותר מכיוון שהם ישלמו אחוז קטן יותר של AUM למרות שיש להם תיקים גדולים יותר.

אז מהן בעצם כל העמלות שאתה מקבל? דמי ניהול מבוססי נכסים מבוססים על אחוז מהנכסים בניהול (AUM), והם יכולים להשתנות כאשר יתרת התיק שלך עולה ויורדת. עמלות אלו נגבות לרוב על ידי יועץ פיננסי עבור מגוון רחב של שירותים. אלה שונים מעמלות הקשורות לניירות ערך כמו קרנות נאמנות או תעודות סל או עמלות עטיפה, שהן עמלות שנקבעו מראש המכסות עמלות מסחר, ניהול חשבון והוצאות נלוות אחרות.

זה גם אופייני לחייב על בסיס חודשי או רבעוני, אומרים המקצוענים – והחיוב החודשי עשוי להועיל לך. "העמלה השנתית של 1%, שנחלקת לאחר מכן מדי פעם לפי הערכות חודשיות או רבעוניות, פירושה שהלקוח משלם פחות בשווקים יורדים ויותר בשווקים בעלייה", אומר דיוויד מוריס, CFP ב-WorthWhile Wealth Council. הסיבה לכך היא שכאשר אתה משלם חודשי, האחוז שאתה משלם מבוסס על מסגרת זמן קצרה וספציפית יותר, כך שאם התיק שלך יורד, תשלם עמלה על סמך יתרת התיק החדשה והנמוכה יותר לעומת ממוצע של שנה. -תקופה ארוכה.

מחפשים יועץ פיננסי חדש? הכלי החינמי הזה יכול להתאים לך יועץ שעשוי לענות על הצרכים שלך.

מהן האפשרויות הנוספות שלך?

כל זה אמר, יש אפשרויות אחרות, אומר מאט בייקון, CFP ב-Carmichael Hill & Associations. "יועץ אחר עשוי להציע שירותים דומים בעלות נמוכה יותר", אומר בייקון. "אתה יכול גם לחפש יועץ בתשלום קבוע שאינו גובה על סמך גודל החשבון שלך, או לחפש יועץ רובו שינהל את חשבונך בשבריר מהעלות של אדם."

ומרגריטה צ'נג, CFP ב-Blue Ocean Global Wealth אומרת: "זו לא השיטה היחידה לשלם עבור שירותי ייעוץ השקעות. אתה יכול לשקול לעבוד עם חברה שמציעה שירותי ייעוץ השקעות ללא תמחור מדורג או שירותים בתשלום שנתי קבוע."

ישנם גם יועצים שיעבדו על בסיס מנוי לפי שעה או על בסיס ריטיינר, מוסיף מארק סטרותרס, CFP ב-Sona Wealth Advisors. "לא תהיה להם משמורת על הנכסים, אבל הם יכולים לעזור לך להקצות ולפקח על השקעות ולספק תכנון פיננסי", אומר סטרוטרס. "אבל שוב, ברמת הנכס שלך, זה יהיה מאתגר למצוא מישהו שיספק תמיכה שוטפת בפחות מ-7,000 עד 8,000 דולר לשנה אם כלולים תכנון פיננסי ומס."

בהמשך, בייקון ממליץ לבדוק את טופס היועץ ADV II. "זה זמין לציבור בדף הגילוי הציבורי של יועץ ההשקעות של ה-SEC והוא יפרט כיצד גובה היועץ והאם ניתן למשא ומתן עמלות", אומר בייקון. "התמקח עם היועץ שלך ובקש מהם להוריד את האגרה אם מסמך הגילוי אומר שהם מוכנים לשחק בכדור. קו 'אין דרך להפחית את העמלה' עשוי להיות עמדתם האישית בניגוד לנושא רגולטורי".

זה גם קריטי לקבוע אם היועץ שלך הוא בתשלום בלבד או בתשלום. "הוצאות תיקים פנימיות הן קריטיות", אומר טד הלפרן, נאמן השקעות מוסמך (AIF) ב-Halpern Financial. האם הם ישתתפו בעמלות, בעמלות 12b-1 או בעמלות בחשבון מסחר? אם הם בתשלום בלבד, הם לא יעשו זאת, אבל אם הם מבוססים על עמלות, סביר להניח שהם יעשו זאת במידה מסוימת.

"אם הם בעיקר קרנות נאמנות ותעודות סל, הקפידו לראות מהן ההוצאות השנתיות. אם אתה משתמש ב-WRAP או TAMP או מנהל כספים אחר במיקור חוץ, אז אתה חייב להיות מוכן לעמלות האלה בנוסף לעמלות היועץ, שיכולות לנוע הרבה מאוד, אבל 1% עד 2% מהעמלות הנוספות אינן נדירות", אומר הלפרן. .

אם אתה רציני לגבי חיסכון בעמלות, המתכננת הפיננסית המוסמכת אליזה פוסטר ב-Harbor Wealth Management אומרת, "תעשה קניות כדי לראות מה אתה יכול למצוא. חשוב גם שתאהב את היועץ הנוכחי שלך. הייתי מציע לחשב את החיסכון ואז לשאול, האם כדאי להחליף יועץ כדי לחסוך כל כך הרבה בעמלות. קחו בחשבון את תדירות הפגישות, יסודיות ההסברים, ערך מוסף סביב נושאים אחרים כמו הכללת פריטי תכנון פיננסי, הזדמנויות חינוך, מידת היענותם המהירה וכל מאפיינים אחרים שחשובים לך בהערכת היועץ הנוכחי שלך."

כדי לחפש יועצים, בקר באיגוד הלאומי של יועצים פיננסיים אישיים (NAPFA) או באתר Let's Make a Plan של מועצת CFP.

כמו כל תעשייה, חברות מסוימות גובות יותר מדי עבור מה שהן מספקות. "בכל החלטה, אתה צריך להיות מודע ליתרונות ולחסרונות של כל מודל שכר טרחה ושגיוס כל איש מקצוע יעלה כסף", אומר סטרותרס. "השאלה שיש לשאול היא 'האם אתה מקבל ערך עבור השירות?' אם התשובה היא לא, אז ניהול עצמי עשוי להיות האפשרות הטובה ביותר".

מחפשים יועץ פיננסי חדש? הכלי החינמי הזה יכול להתאים לך יועץ שעשוי לענות על הצרכים שלך.

יש לך בעיה עם היועץ הפיננסי שלך או מחפש אחד חדש? דוא"ל contact@mynetherzliya.co.il.

שאלות ערוכות לקיצור ולבהירות.

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן