מיינט הרצליה

טראמפ השתלט על אמנות הסכם SPAC. קשה יותר להרוויח כסף

(בלומברג) – הערך של חלקו של דונלד טראמפ בסטארט-אפ התקשורתי שלו אולי הצטמצם מאז שהוצא לציבור באמצעות מיזוג צ'ק ריק, אבל על הנייר, זה עדיין שווה הרבה. השאלה של הנשיא לשעבר היא, אם יחליט למכור, כמה באמת יוכל לחלץ.

בשיאו בחודש שעבר, 58% ממניותיו של טראמפ ב- Trump Media & Technology Group Corp. היו בשווי של 6.3 מיליארד דולר. טראמפ ומקורבים אחרים אינם מסוגלים למכור עקב הסכם נעילה של שישה חודשים. זה לא מנע מבעלי מניות אחרים שהגיעו לעלייה של 270% לשלם כסף – בעקבות העסקה, המניות איבדו בערך שני שלישים מערכן תוך שבועות ספורים.

צניחה כזו אינה נדירה עבור חברות המשתמשות בחברות רכישה למטרות מיוחדות כדי לצאת להנפקה. יותר מחמישית מה-de-SPACs, אלה שמשלימים עסקאות כאלה, שהופיעו לראשונה מאז 2019 נסחרות מתחת ל-1 דולר כל אחת, כך עולה מנתונים של בלומברג. רוב ה-SPACs יוצאים לציבור במחיר של 10 דולר למניה.

טראמפ לא נתן שום אינדיקציה פומבית שהוא מתכוון למכור, אבל אם יעשה זאת, הוא עשוי להסתכל על הדוגמה של המקורבים שהרוויחו יפה מכמה מעסקאות SPAC המרתקות ביותר בשיא הפריחה. הנשיא לשעבר עשוי עדיין לכיסו מאות מיליונים – תשואה לא רעה על חברה שספגה רק 4.1 מיליון דולר בהכנסות בשנה שעברה.

טראמפ מדיה אמרה בתגובה לבקשת תגובה על דרכו של דונלד טראמפ לפדות את החברה כי הדיווח על כך יהיה "חסר בסיס לחלוטין" ומפלגתי, "ללא כל סימן מתקבל על הדעת בשום מקום שהוא מתכנן לעשות זאת".

קרא עוד: מכירת 5.3 מיליארד דולר של טראמפ מדיה מעמיקה ככל ש-270% מצטמק

בקצרה מיליארדרים

מייסדי חברת הביוטק Ginkgo Bioworks Holdings Inc. היו לזמן קצר מיליארדרים בסוף 2021 לאחר שהחברה שלהם יצאה להנפקה בעסקת SPAC שגרמה למניות להמריא לשווי של 29 מיליארד דולר בחודשים הראשונים שלה כחברה ציבורית. אבל עד שהחלו למכור בסוף 2022, מחיר המניה של החברה קרס משיא של 14.92 דולר לקצת יותר מ-3 דולר.

ובכל זאת, שלושה מהמייסדים – ג'ייסון קלי, בארי קנטון ורשמה שטי – מכרו בהתמדה, וחיסלו בין 20% ל-30% מהמניות המקוריות שלהם במהלך 18 החודשים הבאים. למרות שהמכירות הגיעו לכ-2 דולר למניה בממוצע, זה הספיק כדי להניב להם יותר מ-125 מיליון דולר בתמורה.

נציגי Ginkgo Bioworks, שבה שלושתם עדיין מנהלים, לא הגיבו מיד לבקשות להגיב.

צניחה דומה של 80% עבור Trump Media עדיין תציע רווחים של כמיליארד דולר לנשיא לשעבר. זה יותר מפי שניים מהחזקת הנדל"ן היקרה ביותר שלו, והוא יכסה את הכסף שהוא חייב מפסיקות משפטיות אחרונות.

מכירה היא לא הדרך היחידה שמייסדים יכולים להשיג נזילות. כאשר יוזמת המשכנתאות UWM Holdings Corp. יצאה להנפקה במיזוג SPAC בינואר 2021, המנכ"ל Mat Ishbia החזיק בנתח בשווי של יותר מ-11 מיליארד דולר. כ-20 חודשים לאחר מכן, המניות צנחו ב-75% מהשיאים שלהן.

במקום למכור מניות ולהוסיף ללחץ, אישביה סידר הלוואה תוך שימוש בנתח שלו כבטוחה. הוא התחייב ליותר ממחצית ממניות החברה, בשווי של כ-4.6 מיליארד דולר, ימים לפני שרכש את קבוצת הכדורסל פיניקס סאנס תמורת שיא של 4 מיליארד דולר בפברואר אשתקד, כאשר UWM נסחרה מתחת ל-5 דולר למניה.

נציג של UWM ואישביה לא הגיב מיד לבקשות להגיב.

לא כל המייסדים מוציאים כסף מעסקאות SPAC שלהם, כמובן. קחו את ג'ון רואיז, מייסד חברת החזר החזרי ביטוח MSP Recovery Inc. החברה יצאה להנפקה לפי שווי של 32.6 מיליארד דולר, והעניקה לרוייס הון נייר – בקצרה – של 21 מיליארד דולר. כמעט שנתיים לאחר מכן, רואיז לא מכר אף אחד מהמניות שלו והחברה מוערכת בסביבות 120 מיליון דולר. למעשה, רואיס הלווה לחברה כסף כדי לעזור לה להישאר צף.

נציג של Ruiz ו-MSP לא הגיב מיד לבקשות להגיב.

מקורבים לתקשורת טראמפ

כל מהלך לשחרור מקורבים ל-Trump Media מהסכם הנעילה של שישה חודשים המונע מהם למכור יהיה כרוך בפוטנציאל. אף כי מועצת המנהלים של החברה הציבורית החדשה יכולה לוותר על מגבלות המכירות, סביר להניח שהאופטיקה תאותת למשקיעים שממהרת מכירה נמצאת באופק, וגם תפתח אותם לתביעות פוטנציאליות של בעלי מניות.

טראמפ מסובך בתביעה עם שני מייסדים שותפים שטוענים שהוא ניסה לדלל את חלקם. שופט בדלאוור קיבל בקשה לתקן את התביעה כך שתכלול את האשמת טראמפ בתגמול ע"י נעילת מניותיהם למשך שישה חודשים, דבר שלטענתם יגרום "נזק בלתי הפיך" לכספים שלהם. טראמפ נתון לאותו סגר.

הירידה של כ-70% של המניה משיא הבכורה עלתה לצמד כ-415 מיליון דולר על הנייר. עבור טראמפ, תשואות הנייר שלו עלו בספירלה של כ-4.4 מיליארד דולר – וזה לא מביא בחשבון את תוספת הרוחות שהוא ואנשי תקשורת אחרים בטראמפ נמצאים בדרך לקצור.

החברה הודיעה ביום שלישי כי סיימה את שלב המחקר של פלטפורמת הזרמת הטלוויזיה החיה החדשה שלה, על פי הודעה לעיתונות. היא מתכננת להציע אפליקציות סטרימינג מעולות של Truth Social שצפויות לארח חדשות, תוכן דתי וידידותי למשפחה.

טראמפ גם עומד בפני ארבע תביעות פליליות בזמן שהוא מסע בחירות לחזרה לבית הלבן. המשפט הפלילי הראשון החל ביום שני במנהטן, שם הוא מואשם בזיוף רישומים עסקיים כדי להסתיר תשלום שקט לכוכב פורנו לפני הבחירות ב-2016. הוא תיאר את המקרה כזעם וכרדיפה.

קרא עוד: משפט טראמפ יתחיל לאט כשהנשיא לשעבר נראה משועמם

כחלק מעסקת SPAC, מקורבים ל-Trump Media מתוכננים לקבל עוד 40 מיליון מניות כל עוד המניה תחזיק מעל רף 17.50 דולר למשך שישה ימי מסחר נוספים. היא נסחרה ביום שלישי בסביבות 23 דולר למניה.

סיפורים נוספים כמו זה זמינים באתר bloomberg.com

©2024 Bloomberg LP

הסיפור הבא
footLogo
שתף את הפוסט
דילוג לתוכן