מיינט הרצליה

טור: איום התעריף פותח קרע טרנס אטלנטי בתמחור נחושת

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ טרם הטיל תעריפי יבוא על נחושת, אך השוק כבר מתמחר בסבירות שהמתכת האדומה תהיה הבאה ברשימה אחרי אלומיניום ופלדה.

הארביטראז 'בין חוזי ה- CME לחוזה מתכת לונדון (LME) התפוצץ בימים האחרונים, כאשר פרמיית ה- CME עולה על 1,000 דולר למטר טון בתחילת השבוע.

בהתחשב בכך ש- LME נחושת לשלושה חודשים נסחרת כיום בסביבות 9,400 דולר לטון, הפער הטרנס-אטלנטי מרמז על כך שהשוק מצפה לתעריף של 10% לכל הפחות.

היו טראמפ ללכת על אותה שמיכה 25% מכסים שהוחלו על יבוא אלומיניום ופלדה, ברור שיש פוטנציאל הפוך נוסף לפרמיום CME.

להתעלמות לעת עתה הוא כיצד דוקטור נחושת ככל הנראה יגיב למלחמת מכס הולכת וגוברת עם כל ההשלכות השליליות על הצמיחה העולמית.

CME נחושת-LME נחושת ארביטראז 'ומניות CME
CME Copper-LME נחושת Arbitrage ומלאי CME

שים לב לפער ההולך ומתרחב

סחר בתעריפי האלומיניום משחק בחוזה הפרימיום של ארה"ב המערב התיכון של CME מכיוון שחוזה האלומיניום הבסיסי של CME משקף את מעמד המסירה הבינלאומי של LME.

לעומת זאת, חוזה הנחושת של CME הוא מכס מנוקד רק עם מיקומי משלוח מקומיים, כלומר עליו לשקף כל פרמיה מובנית למסירה בארה"ב.

זה הופך את ה- CME Premium על עמיתו הבינלאומי בלונדון למד סחר של כל מכסים פוטנציאליים בארה"ב על יבוא נחושת.

וכרגע זה נסחר ב- Highs Records, ומגלה אפילו את המכה הקצרה של השנה שעברה.

קונים אמריקאים עומדים בעלויות גבוהות יותר אם טראמפ ירדוף אחר תעריפי אלומיניום, אלומיניום


מלאי נחושת CME התאוששו מהרמות המתרוקנות שעזרו לדלק את הסחיטה וכעת סכמה מעל 100,000 טון.

אולם הצרכנים האמריקניים פגיעים מאוד לכל מחסומי מכס מכיוון שהמדינה עדיין נשענת על יבוא לכ- 45% מהצריכה המקומית, כך עולה מהסקר הגיאולוגי האמריקני (USGS).

מכאן שרגישות המחירים לאיומי התעריף של טראמפ, אם כי איזו רמת מכסים עשויה להיות מיושמת וכנגנגה מדינות נותרה ידועה לא ידועה לעת עתה.

אופי השמיכה של התעריפים שהוכרזו השבוע על אלומיניום והפוטנציאל לתפקידים גבוהים עוד יותר במקרה של תגמול על ידי שותפים לסחר, ככל הנראה, ביצע את שוק הנחושת, מה שאילץ את הארביטראז 'רחב יותר.

השפעת נזק

המוקד המיידי של סחר בתעריפי הנחושת הוא מתכת מעודנת, מה שמובן בהתחשב בכך שארצות הברית ייבאה קצת יותר מ 800,000 טון בשנת 2024, לעומת ייצור מקומי של 850,000 טון, על פי ה- USGS.

עם זאת, תזרימי הסחר היו מסתגלים עם הזמן וה- CME Premium כבר מספק תמריץ ליותר מתכת לפנות לארצות הברית.

ההשפעה של התעריף יכולה להיות הרבה יותר מבולבלת כשמדובר במוצרי נחושת, בהתחשב בזרימת החומר המורכבת בין ארצות הברית לשכנותיה הקנדיות והמקסיקניות, שניהם מאוימים על 25% מכסים.

ארצות הברית מייצאת חוט נחושת למקסיקו המיוצר לחלקים רכב כמו רתמות חיווט ומנועים חשמליים שנשלחים אז חזרה לגבול.

סחר זה מסתכם ב 220,000 טונות של נחושת מכילה מדי שנה, לפי אנליסטים בפרויקט בלו. סטירה של מכסים גבוהים על יבוא כזה עשויה לראות את הרכבת הרתמות עוברת ממקסיקו למדינות אסיה בעלות נמוכה יותר עם השפעות דפיקות שליליות הן עבור חברות מקסיקניות והן של ארה"ב בשרשרת האספקה ​​לרכב.

גם מקסיקו וגם קנדה הם גם ספקים מרכזיים של גרוטאות נחושת למעבדים אמריקאים, כלומר מכסים עשויים להסיט זרימות למדינות אחרות, ככל הנראה סין, לרעת הייצור המשני המקומי בארה"ב.

דראג תעריף

קשרי הגומלין בין זרימת הנחושת בצפון אמריקה היא רק חלק מתמונה גלובלית מורכבת גדולה יותר, ומותירה את המתכת פגיעה מאוד לסוג השינוי בדפוסי המסחר העשויים להיווצר מתעריפים בארה"ב.

דוקטור קופר הרוויח את התואר הכבוד בדיוק מכיוון שהמתכת משובצת כל כך בכלכלה התעשייתית העולמית.

ברור שהפוטנציאל לתעריפי ציצי-טאט בין ארצות הברית לשותפי המסחר שלה יכול לפעול כגרירה גדולה בצריכה.

זה טרם מתומחר על ידי השוק. מחיר הנחושת של LME עלה ב -7% מאז תחילת ינואר, המונע על ידי ציפיות לשיפור הביקוש, במיוחד בסין.

אבל סין נמצאת גם בשערות הצלב של ממשל טראמפ החדש יחד עם כמעט כולם.

אם מלחמות התעריפים החלו, נחושת הולכת להיות נפגעת. אבל זה יבוא לידי ביטוי במחיר הבינלאומי ולא במחיר האמריקני, ומרמז על שבר נוסף בין שוקי CME ו- LME.

(הדעות המובעות כאן הן של המחבר, אנדי בית, בעל טור לרויטרס.)

(עריכה של שרון סינגלטון)

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן