מיינט הרצליה

זהו 'סימן אזהרה גדול', עליך למצוא יועץ פיננסי חדש בשנת 2024

תחשוב על תקשורת ואמון

תקשורת ואמון הם מרכיבי מפתח ביחסי יועץ-לקוח. "אני שומע סיפורים על יועצים פיננסיים שלא החזירו שיחות טלפון או מיילים של לקוחות במשך שבועות, וזה תמרור אזהרה גדול", אומר המתכנן הפיננסי המוסמך ריאן הייס בחברת Flynn Zito Capital Management. "אתה רוצה לוודא שאתה מקבל שירות לקוחות מעולה מהיועץ הפיננסי שלך."

ואכן, המקצוענים אומרים שעליך לבחון את מצבך הפיננסי עם היועץ שלך לפחות כמה פעמים בשנה, ובמקרים מסוימים לעתים קרובות יותר. "יש שנים שאתה מדבר עם היועץ שלך כל חודש, ויש שנים שבהן צ'ק אין בודד מתאים לחלוטין. אני חושב ש-2-3 פעמים בשנה זה ממוצע טוב", אמרה ג'ן גרנט, מתכננת פיננסית ב-Perryman Financial Advisory, ל-MarketWatch Picks.

איכות התקשורת היא, כמובן, חיונית מדי: האם היועץ שלך מתקשר בבירור כיצד הם עוזרים לך להגיע ליעדים שלך וכיצד אתה בדרך להגיע אליהם? האם הם מסבירים לך בבירור אפילו את ההשקעות המסובכות ביותר ומהלכים פיננסיים אחרים? האם הם שקופים לגבי העמלות שלהם וכיצד הם משולמים?

וכמובן, האם אתה סומך עליהם לחלוטין? (תוכל להשתמש בכלי החינמי הזה כדי להתאים ליועץ שעשוי לענות על הצרכים שלך.)

בצע צלילה עמוקה לתוך הביצועים והעמלות

אם אתה סקרן להעריך מה המתכנן שלך עשה עבורך, הדרך הקלה ביותר להסתכל אחורה היא לבקש מהיועץ הנוכחי שלך מידע הנוגע לביצועים ולעמלות. "אתה יכול גם לעיין בדוחות החשבון שלך כדי לראות כיצד החשבון שלך התפקד לאורך זמן ואילו עמלות נמשכו", אומר המתכנן הפיננסי המוסמך זאק האברד ב-Greenspring Advisors.

דרך נוספת למדוד ביצועים היא להשוות את ביצועי התיק שלך בהשוואה לאמות מידה נפוצות כמו S&P 500 או ממוצע הדאו ג'ונס.

למרות שזה יכול להיות מפתה לחפש חברה חדשה כשהשווקים יורדים, זכור שיועצים אינם שולטים בשוקי ההון. "השקעות לא הולמות בדרך כלל מהוות סיבה טובה לעבור, אבל היזהר במעבר על סמך חששות ביצועים בלבד. היועץ הבא יתמודד עם אותם אתגרים ואילוצים שהאחרון עשה ואולי לא יוכל לעשות יותר טוב", אומר המתכנן הפיננסי המוסמך מאט בייקון ב-Carmichael Hill & Associates.

ודא שאתה גם לוקח בחשבון את כל העמלות הקשורות לתיק שלך, מלבד מה שאתה משלם ליועץ שלך כדי לנהל את ההשקעות שלך. ייתכן שיש דרך להפחית את עמלות המוצר, עמלות ההטמעה ודמי ההשקעה שאולי תשלם בנוסף לעמלת היועץ שלך.

אל תרגיש מוזר לבקש עותק של כל העמלות ששולמו ונתוני הביצועים על פני מסגרות הזמן המועדפות עליך: "היועץ שלך יכול להריץ עבורך דוח בקלות", אומר בייקון. הנה מבט על כמה עולים יועצים פיננסיים בדרך כלל, כדי שתוכל לוודא שאתה מקבל עסקה הוגנת.

שאל את עצמך אם אתה מקבל תמורה אמיתית עבור הכסף שהושקע

שאל את עצמך אם אתה מקבל מספיק תמורה עבור מה שאתה משלם. "אם התשובה היא כן, אז אולי תסתדרו עם היועץ שלכם, אבל אם התשובה היא לא, הגיע הזמן לחפש במקום אחר", אומר האברד. (תוכל להשתמש בכלי החינמי הזה כדי להתאים ליועץ שעשוי לענות על הצרכים שלך.)

"ללקוחות יש את הזכות המלאה להעריך את השירות שהיועץ הפיננסי שלהם נותן בדיוק כמו שהם היו עושים עם כל קשר מקצועי אחר. תראה אם ​​היועץ עוזר לך לעמוד ביעדים שלך או ביעדים הפיננסיים שלך", אומר המתכנן הפיננסי המוסמך ג'יימס דניאל בחברת הייעוץ. שימו לב שגם יועצים יכולים לשרת עבודות רגשיות חשובות, כמו לעזור להפחית מתח וחרדה סביב כסף ולהגביר את הביטחון הפיננסי, אומרת המתכננת הפיננסית המוסמכת ריס הארפר ב-Elements.

ודא כי כישוריו וניסיונו של היועץ תואמים את צרכיך

אפילו היועץ הטוב ביותר אינו מתאים לכל לקוח. אז חשבו על הצרכים הפיננסיים שלכם, ולאחר מכן וודאו שהכישורים והניסיון של היועץ תואמים לאלה. מדריך זה יכול לעזור לך להבין כיצד לבצע את הניתוח הזה.

בצע בדיקת רקע אם עדיין לא עשית זאת

"עיין בפרופיל של היועץ שלך באתר BrokerCheck של FINRA עבור כל בעיה שניתן דיווח או דגלים אדומים כגון הפרות כללים או תלונות", אומר האברד. באופן אידיאלי, בדקת את הפרטים האלה לפני שכירת היועץ הנוכחי שלך, אבל אם לא, אין זמן טוב יותר מהווה.

ודא ששאלת את היועץ שלך שאלות אלה

באופן אידיאלי, שאלת את 15 השאלות האלה לפני ששכרת את היועץ שלך, אבל אם לא, עשה זאת עכשיו. יתרה מכך, על מנת להעריך באמת את ביצועי היועץ שלך ואיך הם עשו בעבר, האברד אומר שאתה אמור להיות מסוגל לענות בחיוב על השאלות האלה: האם אני קרוב יותר ליעדים הפיננסיים שלי מאשר כשהתחלנו לעבוד יחד? האם אני מרגיש יותר בנוח עם הכספים האישיים שלי עכשיו מאשר כשהתחלנו? האם אני מקבל את הערך והשירות שאני מצפה עבור העמלה שאני משלם?

תעד את היתרונות והחסרונות של היועץ הנוכחי שלך – ותנהל איתו שיחה פתוחה על כך

לפני שתתחיל בתהליך החיפוש אחר יועץ חדש, תעד את הדברים שהיועץ שלך עושה טוב ואת התחומים שבהם הם יכולים לשפר. "על ידי הכנה של הרשימה הזו תוכל להעריך אם יועץ אחר יתאים לך יותר מהיועץ הנוכחי שלך", אומר האברד.

הרפר אומר, "ברגע שיש לך מושג ברור מה אתה רוצה, שב עם היועץ שלך ותנהל שיחה פתוחה. שתף את המטרות שלך, היה ספציפי לגבי מה אתה רוצה להשיג והציב כמה גבולות ביחד. אם לאחר הדיון הזה, הם לא יכולים לענות על הצרכים שלך, אולי הגיע הזמן לשקול אפשרויות אחרות."

אם הגיע הזמן לעזוב, זה בסדר גמור. "אם אתה מרגיש שהגיע הזמן לבחון חלופות, חפש ארגונים מקצועיים כמו האגודה הלאומית ליועצים פיננסיים אישיים או האגודה לתכנון פיננסי כדי למצוא מועמדים מתאימים", אומר דניאל. שימו לב שרוב היועצים יספקו ייעוץ ראשוני חינם, ועליכם להיפגש עם שלושה לפחות לפני בחירת אחד חדש. (תוכל להשתמש בכלי החינמי הזה כדי להתאים ליועץ שעשוי לענות על הצרכים שלך.)

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן