חברת הסטארט-אפ Vulcan Energy תתחיל בייצור תעשייתי בקנה מידה גדול של ליתיום הידרוקסיד בגרמניה בשנת 2027, שנתיים מאוחר יותר מהמתוכנן המקורי, כך מסרה החברה ביום שישי כשהחלה את פעילותה במפעל הדגמה.
וולקן החלה לייצר ליתיום כלוריד, מרכיב חשוב בייצור ליתיום הידרוקסיד, במפעל המיצוי שלה במעלה הזרם בלנדאו, גרמניה, באפריל.
כעת היא מגייסת כספים למפעל התעשייתי הראשון שלה בקנה מידה גדול במטרה לספק 24,000 טון ליתיום הידרוקסיד צפויים בשנה, שווה ערך ל-500,000 כלי רכב חשמליים, מ-2027.
"תהליך המימון נמשך זמן רב מהצפוי", אמר כריסטיאן פרייטאג, מנכ"ל וולקן האחראי על ניהול שרשרת האספקה רויטרס.
הדרישות הכספיות של וולקן מסתכמות כעת ב-1.9 מיליארד יורו (2.04 מיליארד דולר), כולל עלויות מימון, כאשר הכספים הנדרשים צפויים להיות מובטחים ברבעון הראשון.
החברה תגייס הון עצמי של יותר מ-600 מיליון יורו מקומץ משקיעים, אמר פרייטאג, ואת ה-1.3 מיליארד יורו הנותרים באמצעות הלוואות מבנקים, כולל בנק הפיתוח האירופי EIB, שהבטיח חצי מיליארד יורו.
הייצור של וולקן של חומר הגלם הסוללה יעזור לגרמניה לצמצם את התלות ביצרניות הליתיום סין ודרום אמריקה. האנרגיה שהיא תשתמש להפקת ליתיום ממלח במאגרי תת קרקעיים מופקת בו זמנית ללא CO2 באמצעות תחנות כוח גיאותרמיות.
הביקוש לליתיום צפוי לעלות בהמשך העשור הזה כתוצאה מגידול בסוללות ליתיום-יון המשמשות בכלי רכב חשמליים.
וולקן, שרשומה הן באוסטרליה והן בפרנקפורט, כבר מכרה את 10 שנות הייצור הראשונות שלה באמצעות עסקאות רכישה עם יצרניות רכב כולל פולקסווגן, סטלנטיס ורנו.
החברה כבר דחתה פעם אחת את תאריך ההתחלה לייצור בקנה מידה גדול במפעלה בשנה ל-2026, בטענה לעיכובים בשרשרת האספקה.
($1 = 0.9292 יורו)