מיינט הרצליה

התרומות של NRI לנדל"ן הודי גדלות במשך חמש שנים, ומגיעות ל-20% עד 2025

התרומה של אינדיאנים תושבי חוץ (NRIs) למגזר הנדל"ן ההודי עלתה באופן משמעותי, כאשר ההשקעות שלהם עלו בהתמדה במהלך חמש השנים האחרונות, כך הראה 'The NRI Real Estate Report 2023', מאת NoBroker.com.

בין 2019 ל-2020, NRIs היוו כ-10% מסך השקעות הנדל"ן בהודו. עם זאת, נתון זה גדל בעקביות, והגיע היום ל-15 אחוזים, לפי דוח הסקר. עוד הוא מעריך שעד 2025, NRIs צפויים לתרום ל-20% משוק הנדל"ן ההודי.

קרא גם: רישומי הנדל"ן של מומבאי עולים במהלך עונת החגים

"הזינוק הזה מונע בעיקר משילוב של גורמים כמו תשואת שכירות מוגברת, המשך הפיחות של הרופי ההודי, מדיניות ממשלתית חיובית, והחוסן שמפגין מגזר הנדל"ן ההודי מול מצוקה. השקעות אלו אינן רק מונעים משיקולים פיננסיים אך גם מושפעים עמוקות מהקשרים הרגשיים ש-NRI מקיימים עם ארץ המוצא שלהם", אמר סאוראב גארג, מייסד שותף ומנהל עסקים ראשי ב-NoBroker.com.

דגשים עיקריים של דוח הנדל"ן של NRI לשנת 2023

יעדי השקעה מובילים: בנגלור ומומבאי הופיעו כיעדים מועדפים עבור רוכשי NRI בשל גורמים כמו אורח חיים קוסמופוליטי, מערכות אקולוגיות משגשגות של סטארט-אפים ושוקי נדל"ן דינמיים. למעשה, בנגלור היא הבחירה המובילה עבור 29% ממשקיעי NRI, אחריה צמודה מומבאי, המועדפת על 24% מרוכשי NRI.

קרא גם: רוצה להיות משקיע נדל"ן מצליח? להלן 9 אסטרטגיות מפתח

שינוי בביקוש: הביקוש ליחידות 3BHK עלה על זה ליחידות 1BHK ו-2BHK, מה שמשקף את ההעדפה למרחבי מגורים מרווחים יותר. גם הביקוש לבתי נופש גדל בשנה האחרונה, ושירותי ניהול הנכסים תפסו מקום.

השקעות בעלות ערך גבוה: מעניין לציין ש-26 אחוז מרוכשי NRI מחפשים נכסים עם תקציבים החורגים 1 crore, המצביע על התמקדות גוברת באפשרויות נדל"ן פרימיום ויוקרתיות. מלבד זאת, 40 אחוז מה-NRI אמרו שהם מיישרים את שאיפות הנדל"ן שלהם עם תקציבים החורגים 1 קרון. יתרה מכך, 54 אחוז מהנשאלים מראים נטייה חזקה להשקעה בקהילות סגורות למען בטיחות ונוחות.

אתגרים שניצבו בפניהם: חוסר המידע והשקיפות מהווים דאגה גדולה עבור 82% מרוכשי NRI, מה שמדגיש את הצורך בשיפור הנגישות והבהירות בתהליך רכישת הנכס.

קרא גם: נפילת WeWork מראה את הסדקים המעמיקים בנדל"ן

שירותי ניהול נכסים: בסך הכל 52% מבעלי הנכסים של NRI מביעים רצון בשירותי ניהול נכסים כדי לפקח בצורה יעילה על השקעות הנדל"ן שלהם.

ניתוח הסנטימנט

חיבור רגשי: למעלה מ-60 אחוז מרוכשי NRI מחפשים לרכוש נכס לשימוש עצמי, תוך הצגת הקשר הרגשי ותחושת הביטחון שלהם בהודו.

מיקוד משפחתי: 43 אחוזים מה-NRI קונים נכס עבור משפחתם המתגוררת בהודו, ופרויקטים של מגורים לגיל השלישי זוכים לגדולה כשהם מציעים טיפול ונוחות מקיפים.

העברה דיגיטלית: 46 אחוז מה-NRI משתמשים באתרי נדל"ן לחיפוש נכסים.

אמינות הקבלן: למעלה מ-55 אחוז מהנשאלים רואים באמינות הבונה חשיבות מכרעת בהחלטות ההשקעה שלהם.

אתגרים איתם מתמודדים בעלי נכסי NRI

ניהול נכסים: ניהול נכסים להשכרה מרחוק הוא מאתגר עבור NRIs, כאשר 63% מזהים את ניהול הנכסים כאתגר משמעותי. ו-52 אחוזים מביעים צורך בסיוע מקצועי.

ניווט בחיפוש נכסים: 82% אחוז מהנשאלים מתמודדים עם אתגרים בקבלת מידע מדויק וייעוץ השקעות, תוך שימת דגש על הצורך בשקיפות רבה יותר ובנתונים מקיפים.

קרא גם: עבור משקי בית בבנגלורו, מדובר בנדל"ן על פני השקעות פיננסיות

הַשׁקָפָה

העניין של NRIs בנדל"ן הודי גדל עקב קשרים רגשיים והזדמנויות השקעה, בסיוע טכנולוגיה ותשואות שכר דירה מוגברות. יתרה מכך, הטכנולוגיה הקלה על קנייה, מכירה וניהול של נכסים, הפחיתה את ההסתמכות על צדדים שלישיים ומקדמת שקיפות. בסך הכל, הביקוש לשירותי ניהול נכסים נמצא בעלייה, ומספק ל-NRI ניהול נכסים ללא טרחה.

מבחינת פוטנציאל ההשקעה, הנדל"ן נותר אפוא כלי השקעה מבטיח, כאשר מכירות ה-NRI למגורים גדלו מ-11% ל-15% וצפויות להגיע ל-20% עד 2024.

"בהיותו נכס מוחשי, נדל"ן יכול לייצר מגוון רחב של זרמי הכנסה ובו זמנית לעלות בערכו. התשואות עומדות ביחס ישר לזמן שבו אתה נשאר מושקע. לפי סקר שנערך על ידי NoBroker, נדל"ן הוא אפשרות השקעה בטוחה יותר מאשר נכסים אחרים כמו שוקי מניות וקריפטו. מניות וביטקוין הם בלתי צפויים מדי בתנאי שוק לא ודאיים כמו מגיפה, אינפלציה ומיתון. חוץ מזה, הם לא כוס התה של כולם. לעומת זאת, נדל"ן הוכיח רקורד עקבי צמיחה במהלך העשורים האחרונים, וממצבת אותה כבחירת השקעה יציבה ומהימנה עבור אלה המחפשים ביטחון פיננסי לטווח ארוך", הוסיף גארג.

הסיפור הבא
שתף את הפוסט
דילוג לתוכן