מיינט הרצליה

השקעה של ₹2,000 cr, גיבוי PE כדי להפוך ל'שחקן לאומי'">Puravankara רואה עד ₹2,000 cr capex, PE גיבוי להפוך ל'שחקן לאומי'

במירוץ להפוך למותג לאומי, Puravankara Ltd, חברת נדל"ן מבוססת בנגלורו, תפריש עד 2,000 קרונות עבור רכישת קרקע ב-12 החודשים הקרובים.

הקבוצה מתכננת לשלש את בנק הקרקעות שלה לכ-45 מיליון רגל רבוע מהשטח הנוכחי של 15 msf של נטו לפיתוח בשלוש השנים הקרובות. היא גם מתכננת לעשות קו מהירות עבור דלהי NCR ב-FY26. כדי להניע את התוכנית השאפתנית, הקבוצה נמצאת כעת במגעים מתקדמים עם משקיעים פרטיים.

"ב-12 החודשים הקרובים, נפרוס בכל מקום בין אחד לשני 1,500 ל 2,000 crore, עבור רכישות חדשות הן בשטחי מגורים והן בשטחי מסחר", אמר אבהישק קאפור, מנכ"ל הקבוצה והמנכ"ל בפוראוונקרה בראיון "אנחנו שואפים להיות שחקן לאומי. אבל ההתמקדות שלנו באמת בגדול על צמיחה משמעותית, יהיה בין בנגלורו, צ'נאי, היידראבאד, מומבאי, פונה ודלהי".

כ-80% מההתמקדות של הקבוצה תהיה בשווקי המפתח הגדולים, אך היא תמשיך לבחון הזדמנויות בשווקים האחרים כמו גואה וקוצ'י, אמר קאפור.

Puravankara ניגשת למסלולי השקעה רבים כדי לממן את הרכישות הללו. מוקדם יותר השנה גייסה החברה הבת בבעלותה המלאה של הקבוצה, דיור גמל 1,150 crore מ-HDFC Capital Advisors, זרוע הנדל"ן הפרטית של קבוצת HDFC. הקבוצה גם קיבלה אישור מהדירקטוריון שלה לגייס עד 1,000 קרונות דרך מצב השמה מוסדית מוסמכת (QIP), על פי מסמכים של החברה על BSE. כעת הם מנהלים מגעים עם שחקני פרייבט אקוויטי נוספים ומחפשים לפרוס את הצבירות הפנימיות שלו כדי לממן פרויקטים קרובים.

קרא גם: NBCC מתכננת לרכוש PSUs חולים, לייצר רווחים מבנק קרקעות

"אנחנו בשיחות מתקדמות עם מספר שותפי פרייבט אקוויטי עבור הפלטפורמות המסחריות למגורים שלנו", אמר קאפור. "וכמובן שיש לנו צבירות פנימיות שראינו גדלות לכמעט 2,000 מיליון בחצי השנה האחרונה".

לקבוצה יש קרן השקעות אלטרנטיביות (AIF) שהיא כבר לקחו לשוק ופרסו וכעת היא מחזירה הון, אמר קאפור. "בין כל זה, אני חושב שנמשיך להגדיל את הרכישות שלנו ולהתאים את תוכנית ההשקות שלנו".

אסטרטגיה פאן-הודו

ככל שהיא מתרחבת ברחבי הודו, הקבוצה תתמקד בעיקר בתת- קטגוריית בתים של 2 קרונות. קאפור הסביר כי האסטרטגיה הזו תיושם על רוב המדינה, אך היא תשתנה עבור שווקים כמו מומבאי ודלהי-NCR. באשר לדרום הודו, האסטרטגיה והיעדים של החברה ברורים – להמשיך לעשות 80% מהעסקים שלהם בתת- קטגוריית 2 קרונות.

"יש כמות מוגבלת מאוד של הזדמנויות במומבאי בתת- קטגוריית 2 קרונות, הן על אפשרות להיצע והן על ביקוש", אמר. "המספרים האלה יהיו מעט שונים מכיוון שכעת אנחנו רודפים באופן פעיל אחר הזדמנויות בצד הפיתוח מחדש במומבאי. כבר חתמנו ​​על שלושה פרויקטים של פיתוח מחדש, ואנחנו עובדים על עוד כמה. אז הצינור די חזק".

Puravankara הבטיחה בשנה שעברה זכויות פיתוח מחדש עבור שתי חברות דיור במומבאי, עם שווי פיתוח ברוטו (GDV) של 1,500 קרונות. בספטמבר, הקבוצה רכשה זכויות לפרויקט נוסף – Miami Apartments ב-Breach Candy, שנכנסה לשוק היוקרתי ביותר בדרום מומבאי. הנכס יכול לפקד על שיעורים גבוהים כמו 1,25,000 ל 1,40,000 למ"ר.

היא גם רכשה חלקת קרקע של 12.75 דונם בת'אן, עם GDV פוטנציאלי של 4,000 קרונות דרך החברה הבת בבעלותה המלאה Purva Oak Pvt. בע"מ

מיזם דלהי

הקבוצה מעוניינת להיכנס לשוק דלהי-NCR בשנה הבאה, ובימים אלה בוחנת הזדמנויות שם. סביר להניח שהם ייצאו לשוק דלהי עם המותג Puravankara, המציע פרויקטים יוקרתיים ויוקרתיים.

"אז הרעיון הוא להתחיל עם Puravankara. עד כה, על זה אנחנו עובדים, אבל אנחנו מקבלים הזדמנויות גם עבור פרובידנט, בין גורוגרם לדלהי", אמר. "כמובן, יש כמה הזדמנויות שצצו גם בנוידה. בואו נראה מה אנחנו מסיקים."

קרא גם: פירמאל לא מתרגש אפילו כשטראמפ חוזר עלולה לעורר אי ודאות בשוק הגדול ביותר שלה

"בצד הביקוש, כיום 35% מהביקוש בערים נמצא בשוק הבינוני ( 50 לאך ל 2 קרונות). הבעיה היא שההיצע ירד משמעותית בתחום הזה", אמר Rahul Purohit, מייסד שותף ומנהל עסקים ראשי ב-Square Yards. "אני חושב שאף שחקן אחר לא בוחן את הקטע הזה".

פורוהיט הסביר שמומלץ לגשת לשוק הזה מכיוון ששוק היוקרה נעשה עמוס, עקב ריצת שוורים בשנתיים האחרונות.

"שחקנים מדור קודם עברו לפלח היוקרה עקב עליית עלות הבנייה ומחיר הקרקע. ברור ששוק היוקרה נותן מרווח טוב יותר למפתח כי הם יכולים לגבות פרמיה", אמר. עם זאת, יש מחסור בהיצע בפלח הביניים, לדבריו.

יריבתה של Puravankara, Signature Global, שהתחילה בעלות של פרויקטים של דיור בר השגה 15-30 לאך עזבו לדיור בעלות הכנסה בינונית במחיר 45 לאך ומעלה בשנת 2020. בשנת 2024, היא השיקה את שני פרויקטי הפרימיום הראשונים שלה-Deluxe-DXP ב-Dwarka Expressway, Gurugram ו-Titanium SPR ב-Southern Peripheral Road, Gurugram. שני הפרויקטים, שמחירם היה 3.5-5.5 מיליון נרשמו מכירות טובות, כפי שדווח קודם לכן.

Macrotech Developers Ltd תכננה גם לעבור מהדיור ברמת הכניסה לעבר מגזר "הקצה העליון של ההכנסה האמצעית והלאה", אמר Abhishek Lodha, MD ומנכ"ל Macrotech, בשיחת הרווח ברבעון השני. "כתוצאה מכך. מתוכם, נעבור מכ-85%-90% מהמכירות שלנו שיגיעו מדיור ברמת הכנסה בינונית ודיור ברמת כניסה ל-50%, כמובן, במהלך תקופה של 3 שנים", אמר.

לאחרים יש דעה אחרת. "בעוד שהם מדברים על חטיבה מהסוג של 80-20, ההכנסות משוק ה-20% שלהם יכולות להיות גבוהות יותר משוק ה-80% שלהם אם הם יתמקדו בפאר וביוקרה ענקית במומבאי וב-NCR", אמר גולאם זיא, מנכ"ל. בנייט פרנק הודו "עבור רוב המפתחים מי שמכוון לצמיחה מעל הממוצע בהכנסות – הם לא יכולים להרשות לעצמם לפספס את שוק מומבאי. פרויקטי הסופר היוקרה".

נטל הרכישות

למרות שלחברה יש אסטרטגיה איתנה, היא מדווחת כעת על הפסדים על רקע רכישות. ההפסד הנקי של החברה גדל בלמעלה מ-50% ל 17.06 crore ברבעון השני של שנת 25, לעומת הפסד של 11.22 מיליון ברבעון המקביל בשנה הקודמת. במחצית הראשונה של השנה ספגה החברה הפסד נקי של כ 5 קרונות, לפי הגשת החברה. מצד שני, ההכנסות שלה צמחו ב-36% בהשוואה לשנה 520 קרונות.

קרא גם: אדאני תשקיע 2 מיליארד דולר בהקמת מרכז הכנסים הבינלאומי, משתלט על Jio World

בחצי השנה האחרונה הקבוצה כבר השקיעה מסביב 945 קרונות בקרקע, עם שווי פיתוח ברוטו פוטנציאלי של 9,700 קרונות מ-5.8 מיליון רגל רבוע של רכישות חדשות.

ל-Puravankara יש כיום 28 פרויקטים מתמשכים. לקבוצה שלושה מותגים בצד המגורים: Puravankara, המציעה יוקרה ויוקרה ענקית, Provident, עם היצע בינוני והמוני וקרקע Purva, שמסתכלת על פיתוח מתוכנן. הקבוצה גיחה גם לתחום הנדל"ן המסחרי, המהווה 10% מהעסקים שלה, עם למעלה מ-3 מיליון רגל רבוע המאושרת כיום ובשלבי בנייה שונים.

קאפור אמר כי הקבוצה עברה מהפך בעשור האחרון, עקב קונסולידציה בתעשייה.

"אני חושב שהתעשייה התגבשה בצורה די חמורה במהלך אותה תקופה, וזה נתן הזדמנות גם למותגים כמו פוראוונקרה להיות חלק מתהליך הגיבוש הזה ולקחת עוד ועוד נתחי שוק", אמר.

נושאים

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן