מיינט הרצליה

'הקפיצה הגדולה ביותר משנה לשנה בהיסטוריה של 20 שנה'. לאמריקאים יש כעת חובות שיא בכרטיסי אשראי – הנה 3 דרכים חכמות יותר להתמודד עם זה.

הפתרון הטוב ביותר אם יש לך חוב בכרטיס אשראי – ואתם ברי מזל שיש לכם גם חסכונות – הוא להשתמש בזה כדי לשלם אותו.

יתרות כרטיסי האשראי של האמריקאים הגיעו לשיא, ועלו ב-17% משנה לשנה, על פי הדו"ח הרבעוני של הפד של ניו יורק על חובות ואשראי משקי בית. "זהו הקפיצה הגדולה ביותר משנה לשנה בהיסטוריה של 20 השנים של מערך הנתונים הזה", אומר טד רוסמן, אנליסט בכיר בתעשייה בבנקרייט. "בדרך כלל, יתרות כרטיסי האשראי יורדות מהרבעון הרביעי לרבעון הראשון כשהאבק שוקע בעונת הקניות של החגים והצרכנים נותנים עדיפות לתשלום החוב… זו הפעם היחידה מאז שהפד הניו יורקי החל לעקוב אחר הנתונים הללו ב-2003, שבה יתרות כרטיסי האשראי לא נפלו מ מהרבעון הרביעי עד הרבעון הראשון".

האשם הוא ככל הנראה אינפלציה גבוהה ועליית ריבית (כרטיס האשראי הממוצע גובה 20.33%, שיא של כל הזמנים). התוצאה היא שהאמריקאים חשים יותר מזומנים מכפי שהם חשו מזה זמן רב. הפתרון הטוב ביותר אם יש לך חוב בכרטיס אשראי – ואתם ברי מזל שיש לכם גם חסכונות – הוא להשתמש בזה כדי לשלם אותו.

צור תוכנית להחזר החוב שלך

ישנן מספר דרכים שבהן תוכל לשלם את החוב שלך בזמן ולגרור פחות חיובי ריבית לאורך הדרך. ביניהם יש לשלם תחילה את החשבון עם היתרה הנמוכה ביותר תוך המשך תשלום המינימום על כל שאר החשבונות (המכונה שיטת כדור השלג); או לשלם תחילה את חובות הריבית הגבוהים ביותר תוך ביצוע תשלומי מינימום על השאר (שיטת מפולת). וכאן Marketwatch Picks מדגיש 6 אסטרטגיות מוכחות לפירעון חובות מהר יותר.

זה גם מפתח להוריד את הריבית על החוב שלך אם אתה יכול. "אנשים לא מבינים שאתה יכול פשוט להתקשר למנפיק כרטיס האשראי שלך ולבקש מהם ריבית נמוכה יותר וסביר להניח שסיכויי ההצלחה שלך טובים בהרבה ממה שאתה מבין", אומר מאט שולץ, אנליסט אשראי ראשי ב-LendingTree. תלוי כמה אתה חייב, זה עשוי לחסוך לך מאות דולרים בריבית. "לאנשים עם אשראי טוב יותר יש סיכוי גבוה יותר לקבל את דרכם, אבל האמת היא שעם אחוזי הצלחה כל כך גבוהים, לא רק אלה עם 800 ציוני אשראי ורשומות ארוכות עוזרים להם", אומר שולץ.

ואכן, אם יש לך חוב בכרטיס אשראי קיים או שאתה מצפה לשאת יתרה ברכישות הקרובות, אתה יכול להתקשר לבנק שמנפיק את הכרטיס ולשאול אם יש להם מבצעים מיוחדים ל-0% אפריל, אומרת סנטרה הורברוק, כרטיסי אשראי עורך ב-The Points Guy. "זה אידיאלי כי זה אומר שלא תחטוף פגיעה זמנית בציון האשראי שלך מפתיחת כרטיס אשראי חדש כדי לבצע העברת יתרה.

הלוואות אישיות

אם יש לך אשראי הגון, הלוואה אישית עשויה להביא לך שיעור נמוך מזה שאתה משלם בכרטיס האשראי שלך. הלוואות אישיות אינן מובטחות, כלומר אינך צריך לשים את הבית שלך או כל דבר אחר כערובה כדי לקחת את ההלוואה. אפשר גם למצוא הלוואה אישית שתממן תוך יום. מצא את שיעורי ההלוואה האישיים הטובים ביותר שתוכל לקבל כאן.

בחר בכרטיס העברת יתרה של 0%.

"כשזה מגיע איך להיפטר מחובות כרטיסי אשראי, הטיפ הכי חשוב שלי הוא להירשם לכרטיס העברת יתרה של 0%. אלה מאפשרים לך להימנע מריבית עד 21 חודשים", אומר רוסמן. רק הקפד לשלם את היתרה במהלך תקופת הקידום שאתה עלול להיפגע בריבית גבוהה. מצא את כרטיסי העברת היתרה הטובים ביותר כאן.

אפשרויות אחרות

רוסמן מציע להסתבך במהומה צדדית או אפילו להתקשר עם סוכנות ייעוץ אשראי מוכרת ללא מטרות רווח כדי לעזור לך לצאת מבור פיננסי.

ובשורה התחתונה: "אם יש לך חוב בכרטיס אשראי, זה כנראה מייצג את החוב הגבוה ביותר שלך בפער גדול, אז שים את זה בראש סדר העדיפויות", אומר רוסמן.

העצות, ההמלצות או הדירוגים המובעים במאמר זה הם אלה של MarketWatch Picks, ולא נבדקו או אושרו על ידי השותפים המסחריים שלנו.

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן