מיינט הרצליה

הקדמה מחדש של מס ירושה: 4 טיפים יעילים לתכנון ירושה עבור HNIs

החדשות האחרונות על חידוש מס הירושה גרמו להרבה אנשים להיכנס לפאניקה. עם זאת, צריך לציין שחדשות כאלה מסתובבות לעתים קרובות מדי כמה שנים.

אמנם יש פחות סבירות להכנסת מס הירושה מחדש, אך מומחים שצוטטו במאמר זה ציינו כי קיימת אי נוחות רבה בקרב הציבור הרחב על הגידול הבלתי פרופורציונלי של העושר בתוך חלקי החברה.

אם מס זה יוכנס מחדש, כל העיזבון, כגון השקעות במניות, מכשירי חוב, רכוש פיזי, אמנות, נכסים בינלאומיים ואפילו זהב שנספר ומוכרז רשמית ומתכות יקרות אחרות, יכולים גם הם להיכנס לתחום מס הירושה.

עם זאת, מס ירושה עשוי לחול רק על משפחות ויחידים שערך העיזבון שלהם חורג ממגבלת סף מסוימת.

במאמר זה, נבחן כמה דרכים שמשפחות יכולות ליישם כדי לנווט במס ירושה ולהמשיך בתכנון ירושה יעיל.

קרא גם: האם HNIs צריכים להסתכל על אשראי פרטי כאפשרות השקעה? 6 מומחים עונים

אמון

אחת הדרכים הטובות ביותר לנווט בתרחיש כזה תהיה הקמת נאמנות שבה הנכסים מועברים לנאמנות והבעלים המקורי מוותר על בעלותם הישירה והשליטה בנכסים אלה.

"זה דומה לתהליך מתנה רשמי, שבו הנכסים אינם נחשבים עוד כחלק מהעושר האישי של הפרט. למרות שהנכסים מועברים מבעלות אישית, ניתן לבנות את הנאמנות באופן שהבעלים המקורי (או משפחתו) עדיין יוכלו ליהנות מנכסים אלה כמוטבים. זה מספק איזון בין אובדן שליטה ישירה לבין המשך ליהנות מערך הנכס ומהכנסותיו. על ידי העברת נכסים לנאמנות, ערך העיזבון האישי של אדם מופחת. שווי העיזבון המופחת עשוי לרדת מתחת לסף המפעיל מס ירושה, או לפחות להוריד את סך חבות המס", אמר סנחה מחיה – ראש אגף תכנון עושר. סנקטום עושר.

פרנג'לי מדנאני, מייסד שותף, WillBee מרגיש שנאמנויות בלתי חוזרות הן אחת הדרכים הטובות ביותר להפחית את מס הירושה.

"על פי חוק חובת העיזבון שבוטל כעת משנת 1953, נאמנויות בלתי הפיכות הציעו דרך להפחית את נטל מס העיזבון הפוטנציאלי. על ידי הכנסת נכסים לנאמנות בלתי חוזרת, אדם יכול למעשה להסיר אותם מהעיזבון החייב במס. החוק הציע פטורים עבור רכוש המוחזק בנאמנות עבור אדם אחר (ניתן לפחות שנתיים לפני המוות), וכן עבור מגורים ראשיים ורכוש מחוץ להודו. בנוסף, התעכב חובת עיזבון על רכוש בן זוג בשיתוף פעולה עד לכתיבת שני בני הזוג. הוראות אלה הפכו את הנאמנויות הבלתי חוזרות לכלי אסטרטגי עבור אלה שמטרתם לייעל את תכנון העיזבון שלהם ולמזער את המסים עבור המוטבים שלהם", אמר פרנג'לי.

הקמת נאמנויות מרובות בתוך משפחה יכולה לעזור למשפחות לחסוך מס.

"בין אם מדובר במשפחה גרעינית ובין אם מדובר במשפחה משותפת, נאמנויות מספקות את הדרישות הספציפיות של אדם. לדוגמה, אמון אחד יכול להיות עבור ההורים, אחר עבור ילד אחד, ושלישי עבור ילד אחר, כל אחד מותאם לצרכיו ושאיפותיו הספציפיות. התאמה אישית זו מבטיחה שכל נאמנות יכולה לתמוך ביעדים שונים, לא רק בחיסכון במסים אלא גם בהגשמת יעדים אישיים או קריירה ספציפיים של בני המשפחה", אמר יאש פודר, מייסד, FamO.

יצירת ארגוני צדקה יכולה להיות דרך נוספת לחסוך מס ולנהל נכסים בצורה יעילה.

"יצירת ארגון צדקה או קרן צדקה מספקת הטבות מס תוך תיעול עושר למטרות פילנתרופיות. תרומות והכנסות של ארגונים כאלה יכולים לזכות בפטור ממס. מבנה זה מאפשר לאנשים לנהל את נכסיהם בצורה יעילה, ליהנות מניכויי מס ולתמוך במטרות שהם מאמינים בהן", עו"ד סידהרת' צ'נדרשקהאר, יועץ ב- בית המשפט העליון של בומביי.

קרא גם: האם משקיעי נדל"ן מתלהבים מנדל"ן חלקי? 3 מומחים חולקים תובנות

HUFs

לפי Siddharth, משפחות בלתי מחולקות הינדיות (HUFs) הן צורה מוכרת של תכנון ירושה בהודו, הרלוונטית במיוחד עבור הינדים, ג'ינים, סיקים ובודהיסטים. HUF נוצר אוטומטית עם הנישואין וכולל צאצאים של אב קדמון משותף. החבר הגברי הבכור, ה'קרטה', מנהל את נכסי המשפחה.

"החסידות מציעות יעילות מס בניהול עושר והעברה בין-דורית, מכיוון שבדרך כלל לא חלים מס ירושה בתוך התא המשפחתי", אמר סידהארט.

קרא גם: נדל"ן: כיצד בעלות חלקית מגדירה מחדש את כללי ההשקעה למשקיעים קטנים?

חוק רכוש נשים נשואות

נחל מוטה, מייסד שותף ומנכ"ל, Finnovateאמר כי חשוב שביטוח חיים יילקח במסגרת חוק רכוש נשים נשואות (MWPA).

"אמנם לא בטוח אם תמורה מביטוח חיים תישקל למיסוי אם מס הירושה יעבור, אך פוליסת ביטוח חיים נחשבת לעיזבון או ירושה של המבוטח, וליורשים החוקיים יש זכות בה. לפיכך, כדי להגן על בן זוגם וילדיהם, ניתן לרכוש פוליסות ביטוח במסגרת חוק הנאמנות לנשים נשואות. כאן, פוליסות ביטוח חיים יכולות להיות מובנות כנאמנויות, מה שמבטיח שההכנסות יעברו ישירות לאישה ולילדים. זה יכול לעקוף את תהליך הצוואה הטיפוסי, פוטנציאלי להפחית את נטל מס הירושה", אמר נחל.

מתנות נכסים

יאש גם הזכירה שאחת השיטות שנראות לא פעם בעסקים משפחתיים, רשומים וגם לא רשומים, היא הענקת מניות במתנה בתוך המשפחה.

"כאשר מניות מוענקות במתנה, הן בדרך כלל מועברות ישירות לבני המשפחה. מעשה זה עוקף למעשה את הצורך בהיותם חלק מהעיזבון שיחויב במס עם מוות. לדוגמה, אם משפחה בת שישה חברים נותנת מניות לחמישה חברים שונים, מניות אלו מוחזקות ישירות על ידי כל אדם. הבעלות מועברת במהלך חיי הגט, ובכך נמנעים ממסי ירושה על מניות אלו. המניות בבעלותו של המקבל, וכל תוספת ערך או דיבידנדים הם ישירות שלהם, לא חלק מהנחלה המשפחתית המרכזית", אמר יאש.

קרא גם: בניית תיק ההשקעות שלך לשנת 2025? להלן 5 אפשרויות להשקעה בנדל"ן

סנהא הוסיף כי על פי החוקים הנוכחיים בהודו, מתנות לקרובי משפחה פטורות ממס.

"זה מאפשר ליחידים להעביר נכסים משמעותיים מבלי לשאת בחבויות מס נוספות. בעת הענקת מקרקעין במתנה, על אף שמס הכנסה עשוי להיות פטור, יש להתחשב בעלויות מס בולים. חלק מהמדינות מציעות שיעורי מס בולים מוזלים עבור העברות לקרובים קרובים, מה שיכול להפחית עוד יותר את הנטל הכספי של מתנות", אמר סנחה.

היא הוסיפה שלא כל הנכסים עשויים להיות אידיאליים למתנה, במיוחד אלה שעשויים לעלות משמעותית בערכם. "ההחלטה אילו נכסים למתנה יכולה להיות כרוכה בהתחשב בערכם הנוכחי, בערכם העתידי הפוטנציאלי ובכל משמעות רגשית", אמר סנהא.

יאש הזכירה שמתנות הן פתרון חלקי ועדיין חשוב להקים נאמנויות או יצירת צוואה.

"זה כמו פתרון עוקף שיכול לעזור לחלק חלקים מהעושר. עם זאת, לפתרון מקיף המכסה את כל היבטי העיזבון, עדיין יש לבחון הקמת נאמנויות או יצירת צוואה. מתנות יכולות לנהל כמה היבטים היטב, במיוחד אם ברור לך אילו נכסים אתה רוצה שיהיו לבני משפחה מסוימים. אבל לניהול עיזבון רחב יותר וכדי לכסות את כל הבסיסים המשפטיים, שילוב מתנות עם נאמנויות וצוואות הוא הגישה הטובה ביותר. השילוב הזה מבטיח שלא יהיה מחלוקת משפחתית או חילוקי דעות לגבי חלוקת הנכסים לאחר שמישהו נפטר", אמר יאש.

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן