מיינט הרצליה

הפוגה משפטית: הדיון בבית המשפט בסין אוורגרנד נדחה ל-4 בדצמבר; השופט נותן הזדמנות אחרונה לתוכנית פתרון

שופטת בית המשפט העליון בהונג קונג, לינדה צ'אן, דחתה את הדיון היום בקבוצת צ'יינה אוורגרנד ל-4 בדצמבר, כך דיווחה רויטרס. השופט צ'אן הזהיר שזו ההזדמנות "האחרונה" כזו עבור חברת הנדל"ן בבעיה.

אוורגנדה נקבעה לשימוע היום ב-30 באוקטובר בנוגע לפירוק אפשרי של עסקים. הדחייה מאפשרת כעת ליזם להציג את תוכנית הארגון מחדש כדי למנוע פירוק פוטנציאלי.

דברי השופט

השופט צ'אן מסר שאוורגרנדה חייבת להגיש הצעת ארגון מחדש "קונקרטית" לפני הדיון הבא; או לעמוד בפני אפשרות של חיסול. הדיון הבא יהיה לפיכך מכריע, ותתקבל החלטה על צו הפירוק.

צ'אן ציין שמפרק עשוי עדיין לנהל משא ומתן עם נושים כדי לבצע עסקת ארגון מחדש.

תביעת הפירוק נמשכת בבית המשפט כבר כמעט 17 חודשים, ועמדה בפני עיכובים מרובים, לפי דיווח של בלומברג. השופטת צ'אן ידועה בניסיונה בטיפול בתיקי חדלות פירעון.

לאחר הדחייה ביום שני, מניותיה של אוורגרנדה ספגו הפסדים משיא מושב הבוקר של 23% עד 8%.

חוסר הוודאות מתנשא

חיסול פוטנציאלי של אוורגרנד, למרות סך נכסיה המדווחים של 240 מיליארד דולר נכון לסוף יוני, עלול לשלוח גלי הלם בשוקי ההון השבריריים ממילא, לפי רויטרס. עם זאת, צפויות להיות לכך השפעות מיידיות מוגבלות על הפעילות השוטפת של החברה, לרבות פרויקטי בניית הבית הרבים שלה.

"אני לא חושב שמישהו רוצה לראות את זה מחוסל. אבל כרגע, אנחנו לא רואים שאופציה טובה יותר יכולה להיות מוצעת על ידי אוורגרנד, כך שהסיכוי עדיין גבוה שהיא תיסגר בסופו של דבר", אמר בעל אג"ח של אוורגרנד לרויטרס.

רקע משבר החוב

אוורגרנדה, הנושאת עומס חובות מדהים העולה על 300 מיליארד דולר, כולל 19 מיליארד דולר באג"ח בשוק הבינלאומי, נכשלה בחוב חוץ בסוף 2021, מה שמסמל את תחילתו של משבר חובות במגזר הנכסים של סין.

תיק זה בבית המשפט העליון של הונג קונג מייצג פרק משמעותי בהיסטוריה הסוערת של תעשיית הנדל"ן בסין, ציין דו"ח בלומברג. אם יורה לחסל, אוורגרנדה תהפוך למפתחת הסינית הגדולה ביותר שעומדת בפני גורל כזה.

פירוק פוטנציאלי יכניס אי ודאות נוספת למשבר החובות של סין, שנכנסת לשנה הרביעית על רקע שיא ברירות מחדל.

בית המשפט בהונג קונג הוציא לפחות שלושה צווי פירוק ליזמים סיניים מאז החל משבר החובות בנכסים, למרות אתגרי השיפוט והאינטרס של סין לתמוך ביזמים כדי להבטיח שרוכשי בתים יקבלו את נכסיהם, הוסיף דו"ח בלומברג.

האתגרים לאוורגרנדה התעצמו בחזיתות שונות. המייסד Hui Ka Yan התמודד עם חשד לביצוע פשעים והוכנס לשליטה משטרתית, כפי שנחשף על ידי החברה בסוף ספטמבר. פעם האיש השני בעושרו באסיה עם שווי שיא של 42 מיליארד דולר ב-2017, הונו של הוי הצטמצם לכ-970 מיליון דולר.

הסיפור הבא
שתף את הפוסט
דילוג לתוכן