מיינט הרצליה

הפדרל ריזרב רק העלה את הריבית שוב, זרם העליות המהיר ביותר שלו זה 40 שנה. 2 מהלכי כסף חשובים לעשות עכשיו

עברו חודשיים מאז העלה הפד את ריבית קרנות ההשוואה. העלייה ברבע נקודות היום מסמנת את קצב העלאות הריבית המהיר ביותר של הבנק המרכזי מזה ארבעה עשורים.

הפדרל ריזרב העלה היום שוב את ריבית הקרנות הפדרליות, מסמן את הקצב המהיר ביותר שהבנק המרכזי העלה אותו מזה 40 שנה. ההעלאה האחרונה שלה דוחפת כעת את ריבית הקרנות הפד ל-5%-5.25%, לעומת כמעט אפס רק לפני 12 חודשים והרמה הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2007.

מה זה אומר לעתיד? "זו יכולה להיות האחרונה (העלאת ריבית), או האחרונה לזמן מה", אומר האנליסט הפיננסי הראשי של Bankrate, גרג מקברייד, ומוסיף, כלומר רק "אם הפד יבחר לשבת בחיבוק ידיים ולהעריך את האינפלציה, מצב הכלכלה, וההשפעה המצטברת של כל העלאות הריבית". הנה מה שמומחים אומרים שצרכנים צריכים לחשוב עליו בחודשים הבאים.

חשבונות חיסכון ותקליטורים רבים כבר משלמים את התעריפים הגבוהים ביותר מזה למעלה מעשור (כ-4%-5%). יכול להיות שהגיע הזמן להחליף בנק או איגודי אשראי.

מאט שולץ, אנליסט אשראי ראשי ב-Lending Tree, אומר שהעלאות הריבית הללו "היו מדהימות עבור החוסכים. לאחר שנים של קבלת חלקי אחוז בחזרה בחשבונות החיסכון הטיפוסיים, צרכנים יכולים כעת לקבל תשואות של 4% או יותר מבנקים רבים ושונים כיום". אתה יכול לראות את שיעורי חשבון החיסכון הגבוהים ביותר שאתה עשוי לקבל עכשיו כאן.

מספר בנקים משלמים כעת 5% או יותר על חשבונות חיסכון מסוימים. אלה כוללים את Western Alliance Bank (5.05%), GreenState Credit Union (5.01%) ו-Varo Savings Account (5%).

למרות שתעודת הפיקדון הממוצעת לשנה משלמת רק 1.54% APY, חלק מהמוסדות הפיננסיים מציעים הרבה יותר כתוצאה מעליית התעריפים. ומכיוון ששיעור הכספים העולה משפיע על עלויות ההלוואות הכוללות, בנקים בדרך כלל משנים את התעריפים שלהם על תקליטורים כדי למשוך פיקדונות חדשים ולהישאר תחרותיים. אתה יכול לראות כמה מחשבונות התקליטור הטובים ביותר שאתה יכול להשיג כאן.

מה שבטוח, עשרות בנקים ואיגודי אשראי מציעים כעת הרבה מעל 5% APY עבור דיסקים שונים בריבית קבועה. אלה כוללים את Republic Bank (5.25% עבור תקליטורים ל-3 חודשים), USAlliance Financial (5.25% APY עבור תקליטורים ל-18 חודשים) ו-Credit Human (5.25% עבור תקליטורים ל-18 ו-23 חודשים).

ריבית כרטיס האשראי שלך עשויה לעלות. שלם את החוב עכשיו, או שקול כרטיס העברת יתרה.

הריבית בכרטיס האשראי כבר גבוהה. ריבית כרטיס האשראי הממוצעת נכון ל-21 באפריל הייתה 23.84%. בסך הכל, ריצת העלאות הריבית שביצע הפד "היתה איומה עבור הצרכנים", אומר שולץ. והתעריפים עלולים לעלות עוד יותר. "מחזיקי כרטיס צריכים לצפות ששיעורי הריבית של הכרטיסים הנוכחיים שלהם יעלו במחזור החיוב או השניים הבאים", אומר שולץ. "אלה שקונים כרטיס אשראי חדש עשויים לראות את התעריפים על ההצעות עולים אפילו מוקדם יותר, אולי אפילו בתוך כמה ימים."

אם יש לך חוב בריבית גבוהה, הצעד הטוב ביותר הוא לשלם אותו, אומר מנכ"ל אנג'לס Wealth Management, ג'ונתן פוסטר. "התחל עם החוב הגבוה ביותר קודם כל, ואז החוב שהופך למשתנה לאחר מכן, ללא קשר לשיעור הנוכחי." אומר פוסטר. "הזמן טס כשצונאמי עליית ריבית בוהה בך למטה." מוסיף שולץ: "הכל עוסק בהחזרת החוב הזה בהקדם האפשרי, ובמקביל להחביא קצת כסף במקרה חירום… כן, זה יכול להיות קל יותר לומר מאשר לעשות, במיוחד בתקופה של אינפלציה משתוללת ועליית ריבית, אבל זו תמיד צריכה להיות המטרה."

אם אינך יכול לעשות זאת, שקול העברת יתרה של 0%. "הם זמינים באופן נרחב עבור אלה עם אשראי טוב ויכולים לאפשר לך לעבור עד 21 חודשים מבלי לצבור ריבית כלשהי", אומר שולץ. "זה באמת עניין גדול." אלו הן רק כמה דוגמאות (קרא עוד על כרטיסים אלה וכמה מההצעות הטובות ביותר הזמינות כאן):

  • Citi® Double Cash Cardשמציע 0% על העברות יתרה למשך 18 חודשים (ואז 18.74% – 28.74% אפריל משתנה), בתוספת תגמולים במזומן המאפשרים לך להרוויח ללא הגבלה 1% במזומן בחזרה על כל הרכישות, בתוספת 1% נוסף כפי שאתה משלם עבור רכישות אלה.

  • Capital One SavorOne Cash Rewards כרטיס אשראישמציעה 3% על העברות יתרה למשך 15 חודשים (אז 19.99% – 29.99% אפריל משתנה), בתוספת 3% החזר כספי על אוכל, בידור, שירותי סטרימינג שונים ורכישות בחנויות מכולת, ו-1% על כל שאר הרכישות.

  • כרטיס Citi Simplicity®המציע 0% על העברות יתרה למשך 21 חודשים (ואז 18.99% – 29.74% משתנה APR), שהיא אחת מהתקופות הארוכות ביותר של 0% הזמינות.

רק היזהר לגבי העברת היתרה, הקפד לשלם את היתרה במלואה ובזמן. "אל תמשיך להחליף יתרות בכרטיסי אשראי בכרטיסים עם תעריפי טיזר כי זה לא יימשך זמן רב", אומר פוסטר. "ערבוב כרטיסי אשראי זה כמו לארגן מחדש כיסאות נוח בטיטניק. תחשוב כמו מבוגר אחראי; אל תקנו את מה שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם, התמקדו בהוצאת עצמכם מכלא החובות כי לשאת חובות בשיעורים גבוהים יותר זה רוצח".

לאחר שהצלחת לשלם את היתרה שלך, הכרית הנוספת של חיסכון יכולה לעזור לך להימנע מחזרה ישר לחובות, אומר שולץ. "ללא החיסכון הזה, תיקון הרכב הבא או הנסיעה לווטרינר עשויים לחזור מיד לכרטיס האשראי שלך."

העצות, ההמלצות או הדירוגים המובעים במאמר זה הם אלה של MarketWatch Picks, ולא נבדקו או אושרו על ידי השותפים המסחריים שלנו.

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן