מיינט הרצליה

'היועץ שלי חשך.' בחשבון שלי יש 500,000 דולר, ואני לא יכול להשיג את היועץ שלי כרגע. מה המהלך שלי?

כיצד למצוא את היועץ הפיננסי המתאים

שְׁאֵלָה: לעסק שלי יש IRA SIMPLE (תוכנית תמריץ חיסכון לעובדים) לעובדים שרוצים להשתתף לאחר שנה. הבעיה שלנו היא שהיועץ שהיה לנו חשך, ולא הצלחנו להתחבר אליו כבר יותר משנה. לחברה יש גם שני יועצים, אך משרדיהם אינם מקומיים. אני מעדיף להתמודד באופן אישי. האם עדיף לי להסתכל על מרכז פיננסי בבנק או בבית תיווך? החשבון הוא כ-$500,000. אני רוצה אמון. מה האפשרויות שלי? (מחפש גם יועץ פיננסי חדש? כלי חינמי זה יכול לעזור לך להתאים לך יועץ שעשוי לענות על הצרכים שלך).

תשובה: ראשית, ברכות על שהצעת לעובדים שלך אפשרות לחשבון פרישה ועל הכרת הערך של נאמן. (נאמן הוא מי שמנהל כסף מטעם מישהו אחר ויש לו חובה חוקית לפעול לטובת לקוחותיו).

הדבר השני שיש לציין הוא שלא מקובל לקבל רוח רפאים על ידי יועץ. צור קשר עם יועץ אחר בחברה הקיימת כדי לגרום לו להסביר מה קרה ולראות איזה פתרון הם יכולים להציע. למרות שהם לא מקומיים, זה עדיין עשוי לעזור לך להבין את המצב.

יש לך בעיה עם היועץ הפיננסי שלך או רוצה אחד חדש? שלח את השאלה או הנושא שלך בדוא"ל אל contact@mynetherzliya.co.il.

גם אם ליועץ השני יש הסבר, זה עדיין נשמע כמו ניהול גרוע בחברה הזו, וייתכן שיהיה לך טוב יותר במקום אחר. תן ליועץ שאתה מדבר איתו לדעת שאתה מוכן לעזוב כשתמצא יועץ חדש שאתה מתחבר אליו.

רוב היועצים צריכים להיות מצוידים לנהל תוכנית SIMPLE, אך ישנם יועצים מסוימים שעשויים להתמחות בתוכניות פרישה לעסקים קטנים ובתרומות תואמות. זו יכולה להיות אפשרות טובה עבורך.

היתרונות אומרים שאולי כדאי לחשוב על חברת יועץ השקעות רשומה (RIA); ל-RIA יש חובת נאמנות לפעול לטובתך. חברות RIA עצמאיות קשורות בדרך כלל לאפוטרופוסים – ששומרים על נכסי הלקוחות והאחזקות – המציעות IRAs פשוטות, כלומר הן מסוגלות להציע את השירות הזה דרך השתייכותן.

"הם מגיעים בכל הצורות והגדלים וניתן למצוא רבים וטובים דרך NAPFA. לא משנה לאן אתה הולך, השאלה שאתה צריך לשאול היא, 'איך אתה מקבל תשלום: האם אתה מקבל עמלות או חלוקת הכנסות?' כל זה צריך להיות מתועד או בכתב", אומר המתכנן הפיננסי המוסמך מארק סטרותרס ב-Sona Wealth Advisors.

בעוד שהמוסד לבחירתך ינהל את הכספים, לעובדים תהיה אפשרות להעביר את כספי SIMPLE IRA שלהם מ-SIMPLE IRA אחד לאחר, והם יכולים לבחור להיות מושקעים במניות, בקרנות נאמנות או בהשקעות אחרות. יתרה מכך, חשבונות SIMPLE IRA מוקנים או בבעלות העובד וניתן למשוך אותם בכל עת – אם כי כדאי לשקול קנסות משיכה מוקדמת.

לא משנה באיזו אפשרות תבחר, יש כמה דרכים למצוא יועץ מוסמך. "שאלו אנשים שאתם מכירים שיש להם צרכים דומים אם יש להם המלצות. אתה תרצה לבדוק שוב עם מי שאתה בוחר ולוודא שהוא אמון, שנדרש לפעול לטובתך", אומר אנדי רוזן, דובר השקעות בחברת NerdWallet. (מחפש גם יועץ פיננסי חדש? כלי זה יכול לעזור לך להתאים לך יועץ שעשוי לענות על הצרכים שלך).

"הייתי ממליץ לבצע חיפוש לפי גיאוגרפיה והתמחות דרך אתר LetsMakeAPlan.org של מועצת ה-CFP או אתר דומה של האגודה הלאומית של יועצים פיננסיים אישיים (NAPFA)", אומר מתכנן פיננסי מוסמך אריק הנדרסון ב-East Horizon Investments. מתכננים בתשלום בלבד, הנחשבים לרוב כנאמנים, הם עמלה קבועה, שעתית, מנוי, ריטיינר ואחוז מהנכסים בניהול (AUM). "אף אחד מהם אינו מושלם, לכולם יש את היתרונות והחסרונות שלהם", אומר סטרוטרס.

להלן 15 שאלות לשאול כל יועץ שתרצה לשכור. מעבר לכך, תרצו לוודא שתוכלו להתחבר בקלות ליועץ שלכם ושתרגישו בנוח לדבר איתו על נושאי כסף רגישים. "אתה צריך גם לוודא שאתה מבין את העמלות שלהם ולהרגיש בטוח שאתה משלם מחיר הוגן עבור מה שאתה מקבל", אומר רוזן. (מחפש גם יועץ פיננסי חדש? כלי זה יכול לעזור לך להתאים לך יועץ שעשוי לענות על הצרכים שלך).

יש לך בעיה עם היועץ הפיננסי שלך או רוצה אחד חדש? שלח את השאלה או הנושא שלך בדוא"ל אל contact@mynetherzliya.co.il.

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן