מיינט הרצליה

היא מחפשת נאמן ויועץ פיננסי 'בעל אוריינטציה נוצרית'. אבל כמה חשובה כאן הדת?

שְׁאֵלָה: אני צריך יועץ פיננסי בכיר ונאמן חדש בעל אוריינטציה נוצרית. איך אני מתחיל את התהליך הזה? מהם הדברים החשובים ביותר שכדאי לשקול להיכנס לזה?

תשובה: כנוצרי פעיל וכמנהל בכיר לשעבר של הכנסייה האפיסקופלית שלו, ג'ים המפיל, מתכנן פיננסי מוסמך ב-TGS Financial Advisors, אומר שהוא מודאג להתחיל עם מסנן נוצרי לבחירת יועץ פיננסי וחברת נאמנות. במקום זאת, התחל עם כישורים. (מחפש יועץ פיננסי חדש? כלי חינמי זה יכול להתאים לך יועץ שעשוי לענות על הצרכים שלך.)

יש לך בעיה עם היועץ הפיננסי שלך או מחפש אחד חדש? דוא"ל contact@mynetherzliya.co.il.

כאשר מחפשים יועץ, שקול מתכנן פיננסי מוסמך (CFP), שכן הם עברו דרישות השכלה נרחבות, עברו מבחנים, השיגו אלפי שעות ניסיון בעבודה ודבקו בחובת אמון. אנליסטים פיננסיים מוסמכים (CFAs) ויועצים פיננסיים מוסמכים (ChFCs) נדרשים גם הם לעמוד בדרישות השכלה והכשרה ספציפיות.

קחו בחשבון אילו סוגי לקוחות הם משרתים, אומר אלונסו רודריגז סגרה, CFP ב-Advise Financial. "אם יש לך עסק קטן או אם אתה מנהל תאגיד או רופא, אנחנו תמיד מציעים לחפש יועץ שמתמחה באותם מגזרים ויש לו ניסיון רב בשירות לקוחות בעלי דעות דומות", אומר סגרה.

גם הניסיון חשוב. "חפש יועצים שיש להם לפחות חמש שנים, או באופן אידיאלי 10 שנות ניסיון או יותר. ודא שהיועץ שלך משתמש באפוטרופוס של צד שלישי כמו ואנגארד, פידליטי, ריימונד ג'יימס או צ'רלס שוואב כדי להחזיק בנכסים שלך", אומר המפיל. קיום אפוטרופוס של צד שלישי מסייע בביטול הסיכון לניגודי עניינים אפשריים וההפרדה מסייעת בשמירה על נכסיו של המשקיע.

הוא גם מציין כי: "רוב המשקיעים זוכים לשירות טוב על ידי עבודה עם יועצים בתשלום בלבד שתוכלו למצוא דרך האגודה הלאומית של יועצים פיננסיים אישיים (NAPFA)." הסיבה שחשוב לעבוד עם יועצים בתשלום בלבד היא משום שהם משולמים רק על ידי הלקוח, ובדרך כלל אינם מקבלים עמלות או החזרות בעת המלצה או מכירה של מוצרים פיננסיים. אתה יכול לבדוק כל יועץ שתרצה לשכור באמצעות רשימת הבדיקה הזו. (מחפש יועץ פיננסי חדש? כלי חינמי זה יכול להתאים לך יועץ שעשוי לענות על הצרכים שלך.)

דת וערכים יכולים להיות גם גורם בהחלטה שלך. "חיוני לזכור שכספים אישיים הם יותר אישיים מאשר פיננסיים, וזו הסיבה שראינו שכאשר יש ערכים או דתות שבהם הלקוח והיועץ חולקים חוויות, סיפורים ואמונות – ניתן להשיג את תהליך התכנון בדרגות שונות של קשר", אומר סגרה.

באשר לנאמן, באופן כללי, אתה יכול לבקש מבן משפחה או חבר להיות הנאמן שלך כל עוד הם ישרים, אמינים ויפעלו על פי רצונותיך המפורטים בנאמנות. "יש להם גם הבנה טובה של עניינים פיננסיים והשקעות", אומר ריאן הייס, מתכנן פיננסי מוסמך (CFP) בחברת Flynn Zito Capital Management.

בעוד שדת של נאמן לא משנה עבור אנשים מסוימים, אחרים מעדיפים שיש מישהו עם אמונה וערכים משותפים השולטים בהנחיית הבריאות ובכספים שלהם. אבל הכי חשוב, כל נאמן צריך לפעול כנאמן, והשיוך הדתי של האדם צריך להיות במקום השני ליכולתו של האדם לפעול למען האינטרסים הפיננסיים של מישהו. יותר מאשר לכבד את האמונות הדתיות שלך, אתה רוצה להיות בטוח שיש לך נאמן שמבין את המורכבות של הכספים שלך, הוא מישהו שאתה סומך עליו שיפעל על פי רצונותיך ואשר מסוגל לקבל החלטות בשמך.

יש לך בעיה עם היועץ הפיננסי שלך או מחפש אחד חדש? דוא"ל contact@mynetherzliya.co.il.

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן