מגמת העלייה בביקוש למתכות כגון נחושת המשמשת בכלי רכב חשמליים נותרה ללא פגע למרות הספקות שהועלו בעקבות ההאטה במכירות רכבי החשמל, אך קשה להעריך את המספרים מכיוון שהשוק מתפתח, אמר ראש תחום מתכת מעודנת IXM של סוחר הסחורות.
המכירות של כלי רכב חשמליים הואטו מסיבות כולל היעדר תשתית טעינה וחששות לגבי ערכי מכירה חוזרת.
"תעשיית הרכב החשמלי היא חדשה. יש הרבה משתנים, כולל שיעורי חדירה וכימיה של סוללות, מה שהופך את דרישת החיזוי למשחק ניחושים", אמר טום מאקיי.
"הצמיחה במכירות כלי רכב חשמליים מואטת, אבל המכירות עדיין גדלות. זה משתנה מאזור לאזור, אבל הצמיחה הכללית חזקה וסיפור הביקוש למתכות בריא".
על פי חברת הייעוץ Rho Motion, מכירות רכבי הסוללה ורכבי חשמליים היברידיים נטענים עלו בשנה שעברה ב-32% ל-13.63 מיליון יחידות, בעוד שברבעון הראשון והשני של השנה ירדו המכירות ב-25% וב-22% בהתאמה לעומת הרבעונים הקודמים. .
נחושת משמשת בחיווט רכב חשמלי. הוא משמש גם בסוללות, המכילות בדרך כלל ליתיום ובהתאם לכימיה ניקל וקובלט.
"היו כמה התקדמות טכנולוגית מרשימה בכימיה של LFP (ליתיום יון פוספט). חלק מסוללות LFP יכולות להגיע ל-1,000 קילומטרים וחלקן יכולות להיטען עד 80% תוך 10 דקות", אמר מקאי, שמנהל את ספרי הקתודה, אבץ, עופרת ניקל, קובלט וליתיום אצל הסוחר השוויצרי.
סוללות LFP פותחו עבור השוק הסיני כדי לספק חלופה זולה יותר למנגן ניקל קובלט (NCM). אבל לא ניתן היה להשתמש בסוללות LFP קודמות למרחקים ארוכים.
"אנשים עדיין מאמינים שהביקוש לסוללות בעולם המערבי עדיין יהיה בעיקר NCM, ולו רק בגלל הערך הגבוה יותר של מיחזור סוללות NCM", אמר מקאי.
"יכולת המיחזור היא גורם חשוב מאוד עבור יצרני רכב בבואם להחליט באילו כימיקלים להשתמש."
מקאי הוסיף כי מספר האנשים העובדים ב-IXM בעולם נמוך מבעבר, בסביבות 440.
"הפוקוס היה על איכות האנשים. יצאנו מעסקי האלומיניום כי זה לא סיפק את התמורה שאנחנו דורשים מהמשאבים".
(דיווח מאת Pratima Desai; עריכה של Emelia Sithole-Matarise)