מיינט הרצליה

דמיון לריאליסטי: כיצד השתנו שמות פרויקטים של נדל"ן

בפרברים המשתרעים של בנגלור עולה אל דוראדו, עיר זהב באגדות, אך כיום עיירה קרובה. עבור קבוצת חטיבת המפתחים שתייגה את קמפיין ההשקה שלה כ- #Strikegold, השם מסמל את הפוטנציאל העשיר של הפרויקט, הגדול ביותר באזור הכלכלי המיוחד של באגאלור.

עבור מפתחי הנכסים המובילים בהודו, אמנות שמות פרויקט מגורים התפתחה מפריחה גחמנית לאסטרטגיה מחושבת. בונים, שנוטים פעם למוניקים אקזוטיים אך חסרי משמעות, הם יותר ויותר מכילים כותרות שמהדהדות את המיקום, העיצוב וקהל הלקוחות היעד. המעבר משקף שוק מתבגר, שבו היוקרה הנאוטילוס של מומבאי שואפת לאותת על מעמד, ואילו הסדרה הפרחונית של DLF, כמו הדהליאס, מבקשת להקים מותג מזוהה.

סמראג'יט מישרה, ראש שיווק ואסטרטגיה בקבוצת Brigade, אמר כי "שם פרויקט כרוך בדיונים שנדונו באינטנסיביות. מכאן שאייקון החטיבה ברחוב הר של צ'נאי בגלל 'המיקום האייקוני' שלו, וחטיבה אלטיוס (לטינית לגובה) העוסקת 43 קומות גבוהות בעיר הדרומית.

שמות כמו אלה גורמים לראשונה להתחבר עם לקוח פוטנציאלי, ומשאלים זהות ייחודית לפרויקטים. בענף בו ציוני דרך בנויים על הכרת המותג, שם הפרויקט אינו רק תווית אלא מכשיר מכויל.

קבוצת Prestige מבוססת בנגלור השיקה לאחרונה את פרויקט האולטרה-יוקרי שלה במומבאי בשם Prestige Nautilus, בתמחור בתים בכתובת $40-50 crore. על פי ראש השיווק והמיתוג של החברה פריטוויש קוטיאן, השם מוסיף ערך לנכס הפונה לים, יש מגע מערבי והוא היה מזדהה כסמל סטטוס לקונים.

"ללא שם, אינך יכול ליצור נקודת ציון. לכן אנו בוחרים את השמות בקפידה. מספר גורמים נחשבים לשם פרויקט, כולל מיהו משתמש הקצה, כיצד איש מכירות יכול למכור אותו ללקוח, וכמה קל לזכור. בפרויקטים של סיכון משותף, השותפים גם הם עם הצעותיהם. השיחה הסופית על שם נלקחת על ידי ההנהלה," הוסיפו קוטין.

שוק הנכסים למגורים בהודו עמד על גליל, עם התמקדות חזקה בהתפתחויות מתקדמות. באופן כללי, מפתחים בוחרים שמות המגלגלים את הלשון-לא יותר מדי הברות, קל לבטא ולהיזכר. עם זאת, שמות הפרויקטים נוטים להיות יותר מפוארים ככל שהם עוברים יוקרתיים. הם גם מתמודדים עם בסיס לקוחות רחב יותר עם מספר הולך וגדל של אינדיאנים שאינם תושבים.

יש מפתחים עוקבים גם עם נושאים חוזרים ונשנים. כמה מפרויקטי היוקרה של DLF בגורוגראם-המגנוליאס, הקמליות, והאחרון שהושקו הדליות נקראות על שם פרחים שונים. באופן דומה, רבים מהפרויקטים של Sobha Ltd בבנגלור נקראים על שם אבני חן-אמתיסט, אמרלד, ספיר ופרל.

אופן שם הפרויקט מתפתח גם הוא. אנוג 'פורי, יו"ר ומייסד Advisory Advisory, קבוצת אנארוק, אומר כי פרויקטים נקראו די באקראי. סוכנות היצירה של אנארוק, חלק מהקבוצה, מונה על ידי מפתחים רבים לעסוק בתהליך השמות.

£ 500 קרן נדל"ן לפרויקטים של פיתוח מחדש של מומבאי ">

"אני חושב ששמות הנדל"ן משמעותיים יותר בימינו ונכונים לפרויקט. מפתחים ממנים סוכנויות חיצוניות ומפרסים את כוח השיווק המלא שלהם כדי לקרוא לפרויקט כראוי", אמר.

בהשראת הפילוסופיה היפנית של צמיחה והרמוניה, קבוצת Assetz Property Group מבוססת בנגלור השיקה לאחרונה את Ren & REI, פרויקט בוטיק עם 218 בתים, עלות $1.8 crore ומעלה.

סוניל פאראק, מנכ"ל, Assetz אומר כי תהליך השמות מתחיל כאשר מתוכנן פרויקט. כחתימה, היא כמעט תמיד משתמשת בשלט אמפרסנד (&) בשמות הפרויקטים שלה-38 ובניאן, בהם נבנו 38 בתים סביב עץ בניאן ישן; כדור הארץ ומהות עם נושא אל-פרסקו.

עבור בית אבהיננדן לודהא, שמוכר חלקות ממותגות, מיקום הפרויקט הוא המפתח. החברה השיקה את סראייו, פרויקט מתוכנן לוהט באויודהיה, על שם נהר סראייו על גדותיו נבנית העיר. אחוזת Aero Project שלה בקופולי נוצרה בהשראת שדה התעופה החדש והקרוב בנבי מומבאי.

המנכ"ל Samujwal Ghosh אמר כי החברה בוחרת בשמות התופסים את מהות המותג ואת ההצעה הייחודית של פרויקט.

"עבור מיקום פחות ידוע יחסית כמו אנג'ארלה במהרשטרא, בחרנו מחר, מכיוון שזה מיקום שיתקיים בעתיד", אומר גוש.

מפתחים בוחרים גם בשמות פשוטים והולכי רגל אפילו כדי ליצור שם מוצר כמותג. כך נוצרה עיר יוקרתית כמותג לפרויקטים הגדולים והפיתוח המעורבים של היזם ברחבי הערים.

"הכוונה היא לשמור את זה נאמן לפרויקט ופשוט. אנו מתחילים עם שם קוד לפרויקט, ואז כמה שבועות לפני ההשקה אנו מסיימים שם", אמר קוטיאן של קבוצת Prestige.

נושאים

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן