דה בירס, יצרנית היהלומים הגדולה בעולם לפי שווי, מפחיתה את מחירי אבני החן הממוקמות ביותר מ-10% על רקע אתגרי שוק מתמשכים שגרמו לה לנטוש מאמצים קודמים לייצוב המחירים.
היהלומן, יחידה של אנגלו אמריקן (LON: AAL) שנמצאת על גוש החיתוך מאז מאי, כבר ניסה לתת ללקוחות יותר גמישות וזכות לסרב לסחורות במקום להוריד מחירים השנה.
תקוות נתלו באסטרטגיות כמו מאמצי שיווק מחודשים, גריטת יהלומים מעשה ידי אדם בהיצע שלה, וקמפיינים שמטרתם למשוך צרכנים צעירים יותר.
בין המהלכים הללו, התמקדות ב"זילניאלס" – דור המיקרו שנולד בין 1993 ל-1998 – נתפסה כמפתח. קבוצה זו הביאה לעלייה בביקוש ליהלומים שגודלו במעבדה (LGDs) במחיר סביר, במיוחד בצפון אמריקה.
ביום שני הודיעה החברה על הפחתת מחיר של 10% עד 15% עבור רוב הסחורה שלה, על פי מקורות שצוטטו על ידי חדשות בלומברג. זה יסמל את הפחתת המחיר המשמעותית הראשונה של השנה ואחת המשמעותיות ביותר בהיסטוריה האחרונה.
ניסיונות להשיג תגובה מדה בירס לא צלחו בזמן פרסום הסיפור הזה.
בדרך כלל חשאי לגבי התמחור שלה, דה בירס שומרת לעצמה הפחתות בקנה מידה גדול כמוצא אחרון. המהלך האחרון מדגיש את המאבק המתמשך בשוק לשמור על רווחיות על רקע ירידה בביקוש.
ככוח דומיננטי בשוק יהלומי הגלם, החברה מקיימת 10 מכירות בשנה, כאשר קונים נבחרים, הידועים כבעלי סייט, חייבים לקבל את המחירים והכמויות הקבועות המוצעות.
למרות התנאים המאתגרים, דה בירס שואפת לרווחי ליבה שנתיים של 1.5 מיליארד דולר עד 2028. בשנה שעברה, לעומת זאת, היא הרוויחה רק 72 מיליון דולר – הרבה מתחת לטווח ההיסטורי שלה של 500 עד 1.5 מיליארד דולר, שייחס הכורה לתעשיית היהלומים אופי מחזורי.